Stel je persoonlijke vraag #38

Ik kan er niks aan doen, maar als ik met iemand praat met een accent of een spraakgebrek moet ik me echt inhouden om het niet na te doen.

10 likes

Same. Ook als iemand een apparte stem heeft of een gek geluidje maakt ofzo.

4 likes

Bedoel je in een relatie of op vriendschaps gebied?

Als mijn Vlaamse zus geweest is denk ik zelfs Vlaams :joy: altijd paar dagen nodig om weer op mijn neutrale eigen taal uit te komen, haha

3 likes

Ik doe echt mijn best van niet maar mensen denken altijd dat ik uit Rotterdam of Den Haag kom. Ik kom uit boerenzeeland???

1 like

Ik vind bij jou juist dat je dat Zeeuwse heel goed kan horen. Iets met de beetje zangerige aa klank ofzo.

4 likes

Stalk jij mij :cold_sweat:

Ja, zwaai even uit het raam.

25 likes

Ik kan het enerzijds best aantrekkelijk vinden in een partner als ie goed is met taal. Correcte spelling, rijke woordenschat, gevat formuleren, dat soort dingen.

Kan, lang niet altijd.

Maar gezeik als ik “mijnes” zeg of iets dergelijks vind ik echt heel erg elitair en onaantrekkelijk :joy:

“Gewoon” goed zijn in taal = leuk, taal “echt heel erg belangrijk vinden” = niet cool. Zoiets?

19 likes

Nee, want dat zijn over de hele linie vaak hele nare en pretentieuze mensen.

10 likes

Ja nee gatverredammme :nauseated_face: pretentieuze loser

1 like

Niet echt een nuttige opmerking maar het is Damocles :joy: Ik zei ook altijd Zwaard van Damascus, maar dat is het dus niet.

14 likes

maar zeggen jullie vaak mijnes dan?

• kan me niet herinneren
  • ja regelmatig

0 stemmers

Ik neem heel snel accenten over en ik heb het pas heel laat door. Als kind was ik op vakantie naar familie en had daar een vriendje waar ik veel mee optrok, dus na de zomervakantie startte ik groep 7 met een Surinaams accent haha. Was ook zo weer weg trouwens.

Ik baal er wel van dat ik voor mijn gevoel veel onduidelijker ben gaan praten sinds ik in Rotterdam woon :confused:

2 likes

In dat interview noemde hij volgens mij ‘jounes’ als voorbeeld en daar heb ik dus nog nooit van gehoord ondanks dat ik ook best plat ken prate. Ik zou dan zeggen ‘jouwes’. Is ‘jounes’ misschien meer noordelijk of zo?

1 like

Jounes is volgens mij iets uit het oosten? Dat klinkt ook echt niet
In spreektaal gebruik ik wel eens het woord mijnes
Als ik typ/schrijf niet, want ik weet wel dat het geen woord is. Maar ja ik kan gewoon niet goed praten :woman_shrugging:

2 likes

Ik vind mijnes gewoon grappig klinken :woman_shrugging: Geen idee waar het verder vandaan komt ofzo

3 likes

halloweenverbod in Nederland

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Why?

5 likes

stop veramerikanisering :exclamation::exclamation::exclamation:vind het echt stom dat amerikaanse tradities zo klakkeloos worden overgenomen

25 likes