Stel je persoonlijke vraag #38

Het klinkt allemaal kut.

19 likes

Karaoke is ook alleen leuk als je al naar de getver bent en alle saaie mensen naar huis zijn, anders sta je steeds 30 minuten te wachten voor je weer kan omdat iemand per se heel bohemian rhapsody wil zingen.

21 likes

Vind je je collega’s leuk? Dan karaoke. Zo niet zou ik arcade doen, dan is er zo min mogelijk tijd die je moet vullen met wachten en small talk maken.

4 likes

Omdat het contractueel niet mag vanuit mijn werkgever.

Nu ben ik heel benieuwd wat voor werk je hebt! Mag je bij wijze van spreken dus zelfs geen zelfgemaakte armbandjes op Etsy verkopen?

4 likes

Oke ik ben gewoon benieuwd en wil niemand triggeren ofzo. Ik bedoel geen suĂŻcide, maar gewoon een directe stop.

Maarrrrr: als je zou kunnen kiezen om nu op te houden met te bestaan en niemand zou je herinneren, wat zou je daarvan vinden?

• Die keuze zou ik nooit maken
  • Die keuze zou ik maken als het slechter gaat met de aarde/samenleven
  • Die keuze zou ik heel misschien overwegen
  • Die keuze zou ik overwegen
  • Die keuze zou ik maken

0 stemmers

Er was op mijn werk laatst een dramatisch karaoke uitje met leidinggevende die vond dat iedereen een liedje moest doen en mensen die zich daar onveilig bij voelden

7 likes

Echt niet okĂ©. Zat net te denken dat ik me een paar collega’s kan voorstellen die zich zoooo kut zouden voelen als ze zoiets moesten doen. Echt niet leuk.

2 likes

Voor dat soort gevallen altijd Baz Luhrman’s Everybody’s Free achter de hand houden. Hoef je niet te zingen, alleen maar te praten.

6 likes

Of Tequila

21 likes

Oh die is nog veel beter, ja! Baz heeft lappen tekst. Kun je van tequila niet zeggen. :laughing:

1 like

Haha doet me denken aan een hel van uitje dat ik ooit heb gehad. Namelijk een late-night dropping waarbij je in groepjes je weg terug naar het hotel moest zien te komen. Enige keer dat ik blij was om ‘s nachts een vrouw te zijn want binnen 3 minuten hadden we een lift geregeld en we waren nog eerder terug in het hotel dan de organisatoren. Was verder ook niet goed voor de teambuilding want fanatieke FrĂ©dĂ©rique was nog een maand lang pissig omdat ze vond dat we vals hadden gespeeld en de andere groepjes 4 uur hebben rondgedwaald in de vrieskou en pas terugkwamen toen wij al 3 uur in bed lagen :joy:

26 likes

Ik kreeg voor het laatst van een collega op mijn kop, omdat ik kortaf ben op whatsapp. Hij stuurt mij altijd dingen voor werk en ik reageer dan gewoon met: dank je.

Moet ik dan door gaan vragen? Het is gewoon duidelijk en ik ga niet zomaar naar zijn leven vragen.

Hoe doen jullie dit?

• Ik bedank en verder niks
  • Ik bedank en maak een opmerking over de inhoud
  • Ik bedank en laat weten dat ik het ontvangen heb. Verder niks
  • Ik bedank en ga nog ff met diegene kletsen
  • Niks. Is gewoon zijn werk.

0 stemmers

Misschien is Mooie Boules ook een idee? Dan kunnen degene die willen jeu de boulen en de rest kan eten/drinken of kletsen

9 likes

Ik stuur meestal “:+1:” en denk dan automatisch aan de petty duim van het forum (en zit dan in mezelf te lachen achter m’n bureau).

40 likes

Hahaha ja ik probeer die echt te vermijden. Forum heeft me gehersenspoeld. De vorige keer schrok ik ook toen iemand dat naar mij stuurde :joy:

5 likes

Ik vind het niet raar om alleen te bedanken, maar ik merk wel dat het voor mij ook uitmaakt of iemand zegt:
Dankje.
Top, dankjewel!
Dank
Bedankt!

Dat slaat natuurlijk nergens op want het is exact dezelfde boodschap, maar toch vind ik sommige antwoorden meer kortaf dan andere. Het kan me verder ook niets schelen en zou daar nooit iets van zeggen haha, maar misschien zit zijn opmerking meer daarin in plaats van wat je zegt?

19 likes

Geen idee. Ik doe er zelfs nog emojis bij :sweat_smile:

1 like

Is op basis van wat je nu zegt wel moeilijk in te schatten. Zegt hij alleen “de bakken staan klaar” of “je kunt beginnen in kamer B” ofzo?
Beetje smalltalk doe ik meestal wel en heb ik op al mijn werkplekken eigenlijk ook wel gezien, anders is het wel heel zakelijk (tenzij je de collega niet mag). Anders zou ik wel iets zeggen van “Ok, bedankt, ik ga er mee aan de slag. Fijne avond” of zoiets.

6 likes

Hij stuurt me altijd een bestand en verder niks hahaha

3 likes