Stel je persoonlijke vraag #38

Oh, zonder tekst erbij ook? Ja, dan zou ik ook alleen dankje of :+1: doen. Dan heeft hij ook geen recht om te klagen hoor.

3 likes

Ja echt meerendeel is gewoon wekelijks een bestandje en verder niks.
Soms nog een aanvulling op het bestand

1 like

Dan is hij zelf toch vooral heel spaarzaam met woorden? Ik schrijf er wel wat bij als ik een bestand stuur, maar als je dat niet doet hoef je ook niets terug te verwachten hoor.

4 likes

Jeux de boulles bij mooie boules

1 like

Wat wil hij dan graag terug horen van je? Twijfelt hij over zijn werk en wil die horen dat het goed is, wil die graag wat praten (mag die zelf ook meer moeite doen) of verwacht die input of? Met een ‘te kortaf’ kan je niks als je niet weet wat de ander dan voor verwachtingen heeft. Het kan ook zijn eigen onzekerheid zijn.

Als het elke week weer een bestand is zou ik ook niet weten wat je dan moet zeggen behalve een danku oid.

1 like

Misschien heeft hij andere verwachtingen van vrouwen?

5 likes

Ik zou arcade leuk vinden omdat je dan met je werkbesties je eigen plan kan trekken, ipv dat je met de mensen waar je niks mee hebt moet minigolven

3 likes

Ik verkoop dure kranen voor commissie wat eigenlijk enkel neer komt op mailings doen en offertes maken, poepsimpel!

3 likes

Zou ik wel heel graag willen. Gelnagels of wimpers doen ofzo

4 likes

Heb het wel geprobeerd, maar vind het veel te moeilijk om mezelf te verkopen en waarde van mijn werk ik te schatten dus ben er mee gestopt.

En @Kultakala niets spannends hoor haha. Een management functie, maar de eigenaren willen niet dat je iets betaald naast je werk doet. Anders zijn ze bang dat je daar teveel tijd aan gaat besteden en je tijdens werktijd niet meer gefocust bent.

Dus ook geen handwerkjes verkopen o.i.d., nu was het tijdens corona heel rustig bij ons en heb ik wel in overleg andere dingen gedaan, maar tijdens reguliere drukte is dat geen optie. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar in normale tijden ook helemaal geen trek in heb, daar heb ik het veel te druk voor, maar tijdens corona vond ik het wel heel leuk.

2 likes

Mogen ze zulke regels stellen zolang er geen concurrentie in het spel zou zijn? :thinking:

15 likes

Bordeline wimpers?

1 like

Ah ja dat leek mij ook.
Zoals jij heb ik ook wel eens in m’n contract gehad inderdaad, maar ik was er altijd van uitgegaan dat dat was om te controleren dat ik niet stiekem concurrentie aanging. Heb wel eens een freelance klus ernaast gedaan (afgemaakt) en dat was geen probleem.

Ja geen idee. Ik keek hem ook vragend aan toen hij het zei, want ik vond mijn reacties prima.
Ben iig blij dat het niet aan mij ligt.

5 likes

Nog erger!!

2 likes

Oh dat klinkt best heftig als het dus niet eens noodzakelijk is voor je functie, dat ze dan zo’n claim doen op de indeling van je vrije tijd.
Lees nu hierboven dat het sinds kort niet meer mag, dus je kan voor een side hustle gaan als je dat wil :sweat_smile:

1 like

Dit is volgens mij een vrij basisbepaling in contracten toch? Ik heb dit volgens mij bij al mijn banen tot nu toe in het contract staan.

1 like

Ik heb alleen een meldplicht voor nevenwerkzaamheden in mijn contract staan. Ik ben ambtenaar, dus ik mag geen schijn van belangenverstrengeling hebben. Bijv. voorzitter van een sportvereniging en tegelijkertijd over de subsidies aan sportclubs gaan, dat soort dingen. Maar geen algemeen verbod op nevenfuncties in mijn contract. Ik vind dat persoonlijk ook vrij ver gaan, dat je werkgever verbiedt om betaalde activiteiten naast je werk te doen.

8 likes

In mijn contracten heeft het ook altijd gestaan. In m’n huidige contract staat volgens mij dat het alleen mag als je eerst toestemming vraagt. Vraag me af of ze echt iets zouden doen als ik nu zonder toestemming opeens schilderijtjes zou gaan verkopen via Etsy ofzo, iets dat totaal niks te maken heeft met m’n werk, en iemand erachter komt (las hier dat ze dat sinds vorige maand niet meer zouden mogen doen, maar als dit bijvoorbeeld vorig jaar gebeurde dan). Maarja ik ben te lui/kan niks speciaals dus dat zal toch nooit gebeuren hahaha

3 likes