Stel je persoonlijke vraag #38

@Nysmn @kali

Ja ik bedoel echt mensen die het expres doen en dan zo stiekem achter die uitstappende mensen naar de tweede klas gaan.

Als je nou per ongeluk daar in stapt of al voor staat vind ik het een ander verhaal maar veel mensen zijn wel zo smiechterig dat ze het expres doen hoor. Vaak zie je ze ook van een andere deur expres naar de deur van eerste klas lopen.

3 likes

En aantal jaar terug zijn ze bij alle middelbare scholen in de stad langs geweest op wapens in de kluisjes. Waren een aantal steekpartijen geweest.
Ze kwamen veel alcohol, drugs en messen tegen.

5 likes

Jaa maar dan nog echt boeieen? Iedereen wil toch gewoon zo snel mogelijk die trein in dus ik zie echt niet in hoe dit nou weer zo ‘smiechterig’ is, sowieso de mensen die als eerst vooraan bij een deur staan hebben toch niet meer recht op een plek dan degene die daar net achter staan, dat scheelt echt 2 seconden ofzo haha en iedereen staat tot dan toe toch gewoon te wachten op dat perron. En sowieso is het maar net waar die trein stil komt te staan die bepaalt wie als eerst naar binnen gaat :sweat_smile:

16 likes

Ja, hoe sneller iedereen is ingestapt (zonder voordringen en mensen eerst te laten uitstappen) hoe sneller de trein kan vertrekken toch? Dus weer een beetje minder kans op vertraging.

4 likes

Wat ik wél heel aso vind is mensen die een stukje file omzeilen door een tankstation mee te pakken en dan gelijk weer gaan invoegen. Ik bedoel natuurlijk niet mensen die echt moeten tanken, maar mensen die bewust een paar honderd meter file omzeilen door de afslag tankstation te nemen en direct weer de snelweg opgaan. Maar ik snap niet dat ik me daar zo aan erger want ik sta bijna nooit in de file omdat ik met ov naar werk ga :sweat_smile:

22 likes

Ja toch fijn dat je dan 0.3 seconde eerder op je bestemming bent :+1:

3 likes

Ja, dat denken vrachtwagenchauffeurs die elkaar met 1 km/u snelheidsverschil op een tweebaansweg gaan inhalen waarschijnlijk ook (en nu stop ik met mijn roadrage ergernissen in het verkeer)

7 likes

Ik doe dit eigenlijk vooral omdat, als ik iets wil terugsturen omdat het niet past, ik dan niet in de gaten hoeft te houden of het geld terug wordt gestort op mijn rekening. Dus niet omdat ik op dat moment niet kan betalen

11 likes

Moet soms de neiging wel bedwingen om het niet toch te doen. Vooral als het hele langzaam gaat. Ik ben dan altijd bang dat de trein weg rijd zonder mij.

Als je je fiets ergens neerzet, op je werk of op het station bijvoorbeeld, zet je die dan altijd op ongeveer dezelfde plek?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

En ik word ook altijd sacho als er dan ineens een fiets op MIJN plek staat :angry:

(al zag ik laatst iemand die ineens iemands fiets uit het rek haalde om zijn eigen fiets daar neer te zetten. Die andere fiets zette ‘ie een paar plekken verderop, dat gaat me wel te ver)

11 likes

Weer die eerste klas. It’s getting old.

8 likes

Ik droom dus soms dat ik HeLe BeLanGrIJkE dingen vergeten ben uit mijn kluisje van de middelbare school maar wat was op die leeftijd possibly HEEL belangrijk

5 likes

Ik heb wel eens gehad dat mijn fiets ineens in de stalling erboven was geplaatst :expressionless:

Heb jij wel eens een fiets uit een stalling verplaatst?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Dan ben je pas echt een aso. Al irriteer ik me wel aan fietsen waarvan je duidelijk kan zien dat ze er al heel lang staan weg te rotten. Al worden die fietsen volgens mij tegenwoordig na een tijdje wel ergens anders naartoe gebracht?

3 likes

Hierop aanhakend:
Ga jij altijd netjes rechts op de roltrap staan, zodat mensen die erop willen lopen er links langs kunnen?

• Ja, dit doe ik altijd
  • Ik doe dit alleen als het druk is
  • Nee, hier let ik helemaal niet op
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Ik erger me hier altijd enorm aan, er staan (iig op het station) ook stickers op de roltrap met ‘rechts staan, links gaan’ en sommige mensen nemen zo achteloos de hele breedte van de trede in beslag, en reageren vet geïrriteerd als je vraagt of je er even langs mag.

6 likes

Zulke fietsen heb ik idd wel eens verplaatst, dat ze vooraan t fietsenhok stonden en na 2 weken nog geen cm waren verplaatst. Dan zette ik ze wel eens achteraan neer :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dit is ook echt een van mijn grootste ergernissen

4 likes

Na hoeveel dagen halen ze hem op dan? Want een week bijvoorbeeld vind ik wel snel.

2 likes

Dit was in utrecht centraal altijd zo irritant, soms leek het wel of mensen het gewoon expres deden. Ik nam daarom om ergernis te voorkomen maar de trap.