Stel je persoonlijke vraag #39

Mijn ouders hebben nooit gezegd dat het waar is. Altijd aangegeven dat het ‘een verhaal’ is waar iedereen aan mee doet. Er was dus ook niet echt 1 moment waarop ik er achter kwam dat het niet waar was, voor mijn gevoel wist ik dat al maar boeide het niet omdat het leuk was.

8 likes

Na een aantal jaar begon het wel erg op te vallen dat mijn vader elk jaar op Sinterklaasavond zijn ‘achterlicht moest maken’ in de schuur (dan ging hij de zak met cadeautjes naar de buurvrouw brengen) en even later ging dan de bel. Toen de buurvrouw te langzaam teruggerend was naar haar eigen huis en we haar betrapten was het wel duidelijk hoe de vork in de steel zat.

14 likes

Nee vind ik echt niet. Een dier vermoorden is al erg genoeg, maar ze worden niet

TW dierengeweld

Samenvatting

nog bij leven van hun huid ontdaan, weet je wel hoe afschuwelijk dat is :fearful: Wist je dat echt niet, of vind je dat echt ‘gewoon’ net zo erg als dieren in te kleine hokken die dan geslacht worden?

4 likes

Een specifiek paar Chanel oorbellen bij Rue Cambon in Parijs. Ik heb een bescheiden collectie en was even naar binnen gewipt. Was helemaal niet van plan om oorbellen te kopen dus heb het gelaten. Nog steeds spijt van, ze stonden zooo mooi. En door enorme prijsstijgingen is het helemaal niet meer zo leuk om nu nog oorbellen te kopen daar (echt veel duurder geworden en dan vind ik het het meestal niet meer waard). Dus denk met weemoed terug aan de oorbellen die een perfecte aanvulling op mijn collectie waren geweest.

Luxeprobleem XL dus.

18 likes

Mijn moeder haalde mij op van school, maar ik zag dat ze een cadeautje in haar jaszak had. Omdat ze niet zo snel een smoes kon verzinnen, vertelde ze dat Sinterklaas niet echt was.
Dat verbaasde mij niks, want ieder jaar was zijn baard heel anders.

Dat op mijn vijfde nog geen autisme was geconstateerd, verbaast mij nog steeds.

7 likes

Ik kwam er vanzelf achter want op de basisschool leer je dat vanzelf. Was vroeger altijd zo boos dat mijn vader ALTIJD op de wc zat als Sinterklaas kwam. :rage: Mijn moeder moest me altijd tegenhouden om naar de deur te rennen zodat mijn arme vader nog kon wegkomen.

6 likes

En naar gtst kijken over het algemeen geen kids van 5 jaar.

3 likes

oh zo, ik heb je dan denk ik volleig verkeerd begrepen. Ik kan er ook niet veel tegeinin brengen dat vlees eten voor veel mensen daadwerkelijk hypcrisie is. Inclusief mezelf, alhoewel ik niet eens zoveel vlees meer uit en dan nog enkel omdat ik lui aan tafel schuif thuis en eet wat de pot schaft.
Ik vind persoonlijk gewoon heel de vleesindustrie ongelooflijk luguber om over na te denken, de gedachte dat een koe zogezegd humaan geslacht wordt omdat ze eerst een herbruikbare inox pin in de kop schieten om het hersendood te maken voor het slachten voelt gewoon als je reinste hypocrisie en valse ethiek.

2 likes

Ik was (en ben) ontzettend naïef want ik geloofde best lang dat omdat wij geen open haard hadden, Sinterklaas dan verdampte door de verwarming en zo het huis binnen kwam.

25 likes

Ik was toen mijn ouders het vertelde niet echt onder de indruk dus denk dat ik het al een beetje zag aankomen maar toen de heisa op school begon en een vriendinnetje in de stress zat heb ik het haar verteld en ze vond het zo erg dat het nep was dat ze moest huilen. Moest toen van m’n ouders een brief schrijven dat het wel echt was en dat ik gelogen had etc. Dat vond ik zo erg, heb ze dat ook wel kwalijk genomen

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens en ik boycot Zara nog steeds omdat ze toen (in tegenstelling tot de meeste winkels) in eerste instantie weigerden te stoppen met dat gedoe met die angorakonijnen.

1 like

Ik kwam er zelf achter doordat ik een dag 2 sinten had gezien die er totaal anders uitzagen. Ik bleef maar vragen waarom en toen hebben mijn ouders het maar verteld. Ik vond het geheim houden wel super spannend.

2 likes

Dit is mijn favoriete herinnering. Dat ik het wel wist, maar mijn broertje nog niet. Vond het zooo spannend, stoer en leuk dat ik met mijn ouders een onderonsje had.

7 likes

Ja echt he alsof je bij de grote mensen hoorde! Ik heb geen siblings, maar wel nichtjes en toen klasgenootjes die nog geloofde.
Ik weet ook nog heel goed dat we in groep 6 of 7 voor het eerst surprises gingen doen en 1 jongen heeeeel hard moest huilen. Hij kwam er toen pas achter dat sinterklaas niet bestond. De leraar wist het niet dus die schrok er helemaal van :joy:

5 likes

Mijn buurjongen speelde zwarte Piet en ik zei, ja dat is (…) en wat is dit voor onzin zeg. Dus ja, toen heb ik nog wel 2 schooljaren het volgehouden niet zelf aan klasgenootjes te vertellen. Daarna in groep 4 of 5 wist iedereen het gelukkig wel.

1 like

Nee, zij kunnen er ook niks aan doen. Toen ik nog bij een klantenservice werkte negeerde ik zulke opmerkingen ook en als ze echt aso werden dan ging ik vaak “even iets opzoeken” voor de klant en zette ik ze weer in de wacht terwijl ik ff door Facebook scrolde. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik heb heel lang volgehouden dat ik wel in Sinterklaas geloofde zodat ik blijvend mijn schoen kon zetten. Elke dag een cadeautje en meerdere open haarden = sinterklaastijd boven allessss voor lil me!

3 likes

Dr Martens Victorian Flowers vind ik heel mooi en zoiets verkochten ze ook bij New Yorker. Zo’n spijt dat ik ze niet gekocht heb. En de dr Martens zijn ook moeilijk te krijgen.

2 likes

Maar in groep 6 of 7 is echt wel laat toch? Met dat surprises gedoe geloofde ik al lang niet meer.

Wij deden dacht ik in groep 5 met surprises.

Weet jij nog vanaf wanneer er met surprises werd gevierd met Sinterklaas?

• N.v.t.
  • Vanaf groep 4
  • Vanaf groep 5
  • Vanaf groep 6
  • Vanaf groep 7

0 stemmers

1 like

Ja was voor mijn gevoel ook echt laat, daarom maakte het als kind ook heel erg indruk dat hij zó overstuur was!