Stel je persoonlijke vraag #39

Ringen die ik krijg lijken altijd te verdwijnen, waaronder de mattenklopper die ik van mijn vader heb gekregen die hij speciaal uit zijn thuisland mee had genomen voor mij :smiling_face_with_tear: tegenwoordig koop ik mijn ringen zelf en raak ik ze ook niet meer kwijt. Volgens mij heb ik vervloekte vingers :skull:

1 like

Ik vind het er vanaf hangen waar je naartoe gaat. Echt in een restaurant is het raar vind ik maar je hebt ook wel van die plekken die wat sneller zijn ofzo, geen fast food maar ook niet echt een volledig restaurant. Dan vind ik het wel normaal.

Ik skip wel vaak desserts omdat ik dan niks kan eten qua allergenen maar dat is uit noodzaak :sob:

1 like

Wat grappig dat zoet dessert zo hoog staat, niet verwacht. Met wie ik ook ga, ik ben bijna altijd de enige voor wie dat echt een must is.

1 like

2 tassen gestolen uit m’n auto. Er zat niks van waarde in voor de dief maar wel voor mij persoonlijk. Alleen weet ik ook niet meer wat er allemaal precies inzat. Meer dan ik me kan herinneren, en dat vind ik nog het meest frustrerend.
Ik heb toen dagen websites met gevonden spullen afgestruind in de hoop dat de dief het ergens had gedropt. Er ging echt een wereld voor me open op die sites, zoooo veel spullen die verloren en gevonden worden :open_mouth:de gekste dingen ook. Vond het ook heel mooi dat mensen ook spullen zonder waarde melden als gevonden voorwerp.

Poll
Wat doe jij als je een portemonnee met alleen geld vindt en je meldt dat bij de politie of gemeente maar zij verwijzen je door naar zo’n site (want zij verzamelen dus niet meer)?

Het is ergens langs de weg ofzo, niet bij een winkel of in het OV want dan is het logischer dat je het ter plekke meldt.

• Pff wat een gedoe. Dan niet. Ik heb m’n best gedaan hoor, dan houd ik het wel zelf
  • Ik plaats het op zo’n site
  • Ik wil het wel op de site plaatsen maar wat als iemand anders zich ervoor meldt? Nah laat ik het toch maar zelf houden

0 stemmers

4 likes

Een kaasplankje is een teleurstelling.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Maar als er pasjes/ID oid in zou zitten zou ik het wel op zo’n site plaatsen of die persoon proberen op te zoeken op social media.

12 likes

Ja dan zijn er veel meer opties. Ben zelf ook een keer m’n portemonnee verloren en toen had de vinder m’n bank gebeld en die belde mij weer, ook een goed idee.

1 like

Nou ja hebt toch niet echt je best gedaan als je niet eens even de moeite doet om het op die site te zetten? Vind dat best gemakzuchtig. Kost je waarschijnlijk ook max 10 minuten.

5 likes

Ik weet dat ik een dag te laat ben maar wtkkf dit meen je toch niet? Maaaaayo!!!

8 likes

mn vader en ik hebben een keer een gegraveerde trouwring in amsterdam gevonden. we hebben die toen op zo’n site gezet, en we hebben zoveel berichten gekregen van mensen die zeiden dat de ring van hun was. maar niemand kon de juiste namen aan de binnenkant en de datum opnoemen.

uiteindelijk zijn we op instagram gaan zoeken naar de
namen uit de ring, en hebben we ze per toeval gevonden. Bleken ze in Jakarta te wonen, waarna we de ringen hebben opgestuurd. Ik heb nog steeds contact met ze via insta.

106 likes

Als er echt enkel geld in zit (geen pasjes of iets) is het zinloos om het online te zetten.

5 likes

Dat kan voor iedereen verschillend zijn, misschien moest je ver reizen naar het politiebureau of gemeentehuis en ligt daar je grens. (je moet toch een excuus voor jezelf hebben om het te houden)

@Shaaar denk ik niet hoor. Je kan bijv een foto achterwege laten en de eigenaar de portemonnee + inhoud laten beschrijven waarna hij het bij je op kan halen.
Edit: moet wel zeggen dat ik zelf voor een verloren portemonnee die sites niet zou checken omdat ik er niet vanuit ging dat mensen het netjes zouden melden. Maar dankzij jullie wel :blush:

1 like

Ik wist niet eens dat die websites bestonden.

2 likes

Ik wissel tussen Griekse ij en i-grec

40 likes

Nouja er zit enkel en alleen geld in, dan valt er weinig te beschrijven en is de portemonnee dus online voor de eerste persoon met een goede gok?

Denk eig dat ik hem op locatie zou laten liggen

2 likes

Ik luister eigenlijk alleen oude muziek. Enkel nieuwe albums van oude artiesten die ik al kende en die zie ik vanzelf via Spotify.

7 likes

Anders is in mijn geval: als ik ergens ben waar ik leuke muziek hoor. Ik gebruik shazam nog regelmatig haha. Vooral in de sportschool draaien ze veel nieuwe muziek die ik nog niet ken, in de kroeg zijn het vaker leuke 80’s hitjes die in mijn lijst terecht komen.

12 likes

Ik leer veel nieuwe muziek kennen via Tiktok! En ik wil ook wel eens die ‘enhance’ knop van Spotify gebruiken op m’n eigen playlists.

15 likes

Ik ben ook klaar met 3FM en luister nu Studio Brussel! Echt de fijnste zender wat mij betreft en qua muziek wat je zou hopen van 3FM

10 likes

Via playlist die artiesten, die ik goed vind, zelf gemaakt hebben.

5 likes