Haha Duitsland is ruk ja, maar je pas werkt wel bij de geldautomaat ![]()
Nou, in Ierland moet je bijna overal cash betalen. Ook bij parkeren en op een tolweg. Leuk als je net geland bent en over een tolweg moet. Ik doe altijd een paar euro-munten in mijn tas als ik weg ga, dus we konden het net betalen, maar anders sta je daar dus met een probleem.
Had de hele vakantie een bomvolle portemonnee van alle muntjes.
Ik weet dat ik deze functie ga haten
Even een potentieel levensveranderende beslissing pollen
Er is een kans dat we voor 2 tot 4 jaar voor werk van mijn partner naar het buitenland gaan incl baby. En het liefst naar een plek met mogelijkheden tot (kantoor)werk voor mij en een leuk sociaal expat leven.
Waar zou je liever wonen?
- Kuala Lumpur
- Singapore
0 stemmers
lijkt me vreselijk hahaha
ik ben in beide steden niet geweest maar volgens mij zijn in beide je persoonlijke vrijheden best beperkt? en kom je echt in een heel afgesloten expat bubbel terecht snel?
Ik heb dus echt geen idee! Ga me er sowieso meer op inlezen. Kuala Lumpur lijkt me qua stad wat levendiger en diverser dan Singapore. Singapore zou dan weer extreem veilig en georganiseerd moeten zijn, wat weer prettig is met een baby…
Het is sowieso wel een once in a lifetime experience, eentje die we waarschijnlijk niet zo snel nog een keer gaan doen. Dan neem ik de expat-bubbel op de koop toe haha
Wat zou die andere plek moeten zijn? Zeg maar als er een gemakkelijke andere plek is vind ik dat ie niet moeilijk moet doen, maar als dat een heel gedoe is vind ik dat zij moeilijk doet
Ruik je het alleen in de prullenbak? Of is er altijd een walm of telkens als die bak opent? Dan moet ie gewoon luisteren hoor
Stank op je werkplek is gewoon kut.
Dan laat je de stagiair de prullenbakzak toch weghalen als hij klaar is? Of in een afgesloten zak weg gooien
Kan hij ‘het’ niet in een pedaalemmerzakje doen en dat meteen ergens weggooien? Ik weet niet wat het is en hoe groot maar stank uit een prullenbak lijkt me veel makkelijker op te lossen dan je hele werk op een andere plek
Lijkt me ook afhangen van jullie manier van leven. Vind je het buitenland al een aanpassing genoeg, wil je meer zekerheid om op terug te vallen, goede voorzieningen enz dan zou ik voor Singapore kiezen. Kuala Lumpur zal denk ik wat meer aanpassingen vragen, biedt misschien wat meer ‘avontuur’ maar dat is een persoonlijke afweging
Ja
inderdaad. Vervang gewoon die zak?
Nu ben ik echt benieuwd om wat het gaat
Is hij een vis aan 't ontleden?
Vind het van haar ook erg irritant dat ze doet alsof het aan zijn autisme ligt dat hij niet communiceert, terwijl zij nou ook niet bepaald als de beste en meest empathische communicator overkomt. Dat nodigt natuurlijk ook niet echt uit tot een open gesprek.
Vind dit echt een storm in een glas water, wat een gedoe om niks zeg, erg vermoeiend.
Extra zakje om de pipet als hij het weggooit en als ze dan nog zeurt krijgt ze een verbod om met haar neus boven die prullenbak te hangen? Wat een gezeik om niks haha
huttenkase/cottage cheese als snack?
- ja, lekker
- nee, enkel als beleg/ingredient
- nee, goor
0 stemmers
never forget the day dat mijn moeder huttenkwark met vanillesmaak had gekocht ![]()
oeioei huttenkase is uitsluitend geschikt voor hartige bereidingen imo
Ik maak er met sriracha/ knoflooksaus/ mayo/ sambal etc whatever ik heb en zin in heb, wel eens een dipje van en dan lepel ik het zo naar binnen met chips of van die crackertjes met een smaakje. Perfecte eiwitrijke snack.
Edit: mijn moeder eet het in de zomer ook los met verse ananas.
oh nee is ook heel lekker met kaneel en banaan! maar dat is dan ook de enige zoete combi die ik wel eens eet.