In de zomervakantie, ik had zo’n pijn dat ik eerst dacht dat ik buikgriep had of zo. We zaten aan de kust en het was heel warm maar ik kon niet zwemmen omdat het me niet lukte om een tampon in te brengen
Ik was 15 of 16 al dus zat er inmiddels wel een beetje op te wachten haha, was dus geen mega shock. Ben wel echt heeel blij dat ik niet nog op de basisschool zat pff dan wil je daar toch niet mee bezig zijn
Bedenk me opeens dat er op de basisschool ook geen prullenbakjes op de meisjeswc stonden. En i.p.v er daar dan neer te zetten had de school als ‘oplossing’ dat ik maar naar docenten wc moest gaan. Ik werd al gepest en dit hielp niet echt…
(was het helemaal vergeten maar las de opmerking over de basisschool en toen kwam dit opeens weer terug.)
Dag van overlijden van mijn oma. Ze was in het ziekenhuis en we gingen afscheid van haar nemen, was tevens de eerste dierbare die ik ben verloren. Ik dacht dat de buikpijn daarbij hoorde, maar dat was dus menstruatie…
Op de trouwdag van Willem & Maxima haha.
Enige andere dag zou ik vast vergeten zijn.
Heb ik gemist waar dit over gaat?
Kots? Pis? Poep?
Fapt ie in de prullenbak en meurt zn junk als de neten?
Kamervragen.
Behalve 3, 7 en 9 komen ze allemaal wel voorbij in de tijdspanne van een tvprogramma
Ja mensen die een heel programma in 1 positie kunnen kijken zijn gewoon eigenlijk hagedissen
Nee dat was later toen ik Pfeiffer had zonder dat ik wist dat ik Pfeiffer had
Ja wij hadden dit dus ook! En toen is mijn moeder samen met de moeder van een vriendin van mij naar school gegaan om te regelen dat er een prullenbakje kwam te staan. Echt stom dat dat er niet standaard gewoon staat want wij waren ongetwijfeld niet de enige in groep 7 toen.
Bij ons werd het toen gelukkig meteen geregeld. Echt bizar die oplossing bij jou!
Toen ik 11 was, op de overlijdensdag van mijn opa. Ik wist wel wat het was, maar ik wilde echt niet ongesteld worden dus ik probeerde eerst nog met wc papier het bloed op te vangen in de hoop dat het zou stoppen.
Toen toch maar huilend aan mijn moeder verteld en die was helemaal in d’r: “oh nu ben je een vrouw” emo-modus en ik dacht alleen maar: “Ik wil geen fucking bloedende vrouw zijn!” En dat gevoel komt nog steeds maandelijks terug eigenlijk.
Ik was ook 9 en ik vond het echt niet leuk, want jarenlang was ik natuurlijk ook de enige van mijn vriendinnen die al menstrueerde.
Ik weet nog dat ik het eerst ook niet helemaal begreep/door had. Ik had al allemaal boekjes en dingen gelezen (en de tina natuurlijk ) en ik was dus echt voorbereid op rood bloed = ongesteld zijn. Maar er kwam eerst echt weken lang alleen maar bruinig slijm. En daarna echt horror menstruaties die 2-3 weken duurde.
Ik voelde me echt abnormaal want dat kwam zo niet overeen met wat ik allemaal had gelezen
Ik kan me die struggles met tampons nog zo goed herinneren. Sterker nog, kan ze pas sinds een jaar of 4 in krijgen. Naast dat ik veel te weinig ontspande, snapte ik als tiener echt niet hoe ik die dingen in vredesnaam in moest doen. Uren staan frustreren, zweten en strugglen op de wc, bijna out gegaan. Tutorials gekeken. Met en zonder inbrenghuls geprobeerd. Wat een ellende.
Was bij ons op de middelbare school echt een ding, alle meisjes wisten van elkaar of je ‘‘het’’ al was. En als het dan eindelijk zo ver was helemaal trots vertellen aan je vriendinnen
@Ovenschaal Als ik de vraag in je poll goed lees heeft de stagiair wel toegezegd dat hij het voortaan ergens anders zou doen, dus vind het ergens dan ook wel terecht dat je junior niet blij is dat hij dat dan uiteindelijk dus niet doet.
Maar denk dat het extra vuilniszakje om de pipet heen of de prullenbak legen na de handeling wel een oplossing is, waarbij ze allebei tevreden zullen zijn
Je moeder zou het goed doen op dit forum
Om 21.00 bij buren (je kent ze niet) aankloppen voor je pakketje?
- Kan gewoon toch?
- Hmm kantjeboord
- Nee sws niet meer
0 stemmers
Ja hoor kan prima. Je hebt het pakketje al aangenomen dus dan verwacht je ook wel dat de buren het ophalen. Hoe eerder het weer uit huis is, hoe beter.
Studieboeken
- Alles weggegooid of verkocht
- Alles bewaard
- Merendeels weggegooid of verkocht
- Merendeels bewaard
- Een enkeling ivm speciale interesse bewaard
0 stemmers
Edit: ik vind het eigenlijk wel leuk om te horen welke boeken je uit speciale interesse hebt bewaard!
Ik ben het nu na jaren uitstellen aan het opruimen en bewaar van de middelbare school alleen Maatschappijleer en van daarna Statistiek en Marketingstrategieën. Ik heb voor Statistiek zoveel herkansingen moeten doen, was er heel slecht in. Ben benieuwd of er nu misschien ineens wel kwartjes vallen als ik er nog eens doorheen blader. En Marketingstrategieën lijkt me grappig om nog eens door te bladeren aangezien alles waarschijnlijk door de komst van social media heel erg verouderd is.
Ik heb na 17 jaar menstrueren nog steeds moeite met tampons haha wat een helse dingen zijn dat. Ik kan dat ding bij wijze van spreken van mijn kut m’n slokdarm in duwen en voel 'm nog steeds zitten. Lang leve maandverband