Stel je persoonlijke vraag #40

Heb het echt over de uitspraak inderdaad!

2 likes

Ben echt een beetje in shock over die enge boeken die jullie blijkbaar allemaal gelezen hebben. Gelukkig was ik daar al te oud voor (denk ik, had er nog nooit van gehoord), ik had geen oog meer dicht gedaan :flushed:

5 likes

Iewl ik haatte echt heel erg op kinderen voor kinderen. Maar ik had wel vriendinnetjes die het vaak luisterden. Vond het zo vreselijk. Maar ik heb eigenlijk altijd alle nederlandstalige muziek gehaat. :thinking:

Kinderen voor kinderen:

• Vond ik leuk en luisterde ik graag naar
  • Vond ik niks aan
  • Weet ik niet meer
  • Ken ik niet

0 stemmers

En nog ken ik er nummers van. Vooral die op een onbewoond eiheiheilaaand. :face_with_spiral_eyes:

1 like

Hahaha ik luister nu soms met mijn oma alle liedjes die we ook luisterde toen ik 5 a 6 was :smiling_face_with_three_hearts:

Edit : ik vraag me nu wel af wat jij dan vroeger vraag luisterde, haha

4 likes

Nouuuu, ik vind deze korte omschrijvingen al zoo eng :see_no_evil: Bevestigt wel weer dat ik zeker geen enge films en boeken hoef te kijken en te lezen

4 likes

Nee echt ik vond het walgelijk. Ik hield van wannabe coole “disco” muziek wat mn oudere zus luisterde :joy: en daar ging ik ook mega fanatiek op dansen, geen idee meer hoe het heette en celine dion hahaha (vind ik nog steeds mooi) Five en the Backstreetboys vond ik ook wel leuk.

Dat liedje “ik word altijd wakker met een wijsje in mn hoofd.” Trauma’s. Het lijkt me voor ouders ook altijd zo kut als je kind ergens fan van is wat jij eigenlijk haat. Zoals frozen ofzo en dat dat dan constant wordt gedraaid.

3 likes

Ik heb echt zooo vaak ‘auditie’ brieven naar kinderen voor kinderen geschreven :joy: Dat was echt mijn droom om daar bij te zitten, ik kon voor geen meter zingen maar dat vergat ik steeds.

16 likes

Haha wat grappig. Wel deels herkenbaar. Ik schreef naar de Fafa dansacademie in Den Haag. Ik zei er juist weer bij dat ik NIET kon zingen maar ik mocht wel op auditie komen. Ik was nogal in shock maar mn ouders waren het er niet mee eens want dan moest ik mn hele middelbare schooltijd daar spenderen. Die vrouw heeft nog persoonlijk met mn ouders gebeld lol. Wat was ik denkende. Ik vind musicals vreselijk en ja dan dans je vooral in musicals smh :joy:

11 likes

Bassie en Adriaan:

• Leuk
  • Stom

0 stemmers

Sesamstraat:

• Leuk
  • Stom

0 stemmers

Tiktak:

• Leuk
  • Stom

0 stemmers

Samson en Gert:

• Leuk
  • Stom

0 stemmers

Teletubbies:

• Leuk
  • Stom

0 stemmers

Was echt mn leven, denk van album 15 tm 20 oid. Altijd meezingen en meedansen en die video’s opnemen op videoband om steeds maar weer opnieuw te kunnen kijken. Volgens mij nog wel eens een traan gelaten dat ik te ver weg woonde om mee te kunnen doen, al had ik sowieso nooit kans gemaakt omdat ik absoluut niet kan zingen :joy:

Barst nu nog steeds wel eens uit in zo’n liedje als het me ergens aan doet herinneren.
Als ik ergens geen zin in heb wordt het ‘ik wil het niet, ik wil het niet, ik ben er niet aan toe! Ik weet echt wel, ik weet echt wel, ik weet wel wat ik doe!’
En als ik me een nietsnut voel ‘nix nix nix ik ben helemaal nergens voor geschikt! Over grote mensen dingen maak ik mij niet dik, iedereen die mag het weten als ik later groot ben word ik NIX :angry:

10 likes

Haha grootste scam ooit.

1 like

Haha ja ik denk het ook. Maar ik zou dan ook gewoon intern daar moeten. Dus dan kreeg je bijvoorbeeld 's ochtends een dansles en dan “gewoon” school en daarna weer een dansles? Zoiets. En het waren hele lange dagen voor een kind die eigenlijk normaal gesproken dan naar het middelbaar onderwijs gaat.

2 likes

Haha mijn grote broer heeft ook auditie gedaan bij kinderen voor kinderen en hij mocht ook echt komen maar we woonden een heel eind weg van Hilversum en mijn vader had geen zin om hem telkens weg te brengen en te halen.

Hij speelde overigens gisteravond nog in een musical dus zijn dromen zijn niet afgenomen door mijn vader no worries

32 likes

zie jij de forum kerstmutsjes?

• ja
  • nee

0 stemmers

Ja, ik ben net als @kali bekend met FaFa en werd als jong kind ook ‘gerecruteerd’ voor danslessen, maar gelukkig vonden mijn ouders dat helemaal geen goed idee. Er werd standaard tegen de leerlingen geschreeuwd door die eigenaresse en haar dochter en nare dingen gezegd over gewicht etc.

Later op de middelbare school ook heel wat getraumatiseerde fafa danseresjes gezien en aan het einde van de rit koste het vooral veel geld en konden ze niet terecht in showbiz en danswereld zoals gehoopt.

3 likes

Alleen in dark

3 likes

Same. Die meiden hadden ook stuk voor stuk eetproblemen die volgens mij echt in de hand werden gewerkt door die vreselijke eigenaresse.

Haha, wij hebben echt op dezelfde scholen gezeten. Het is dat ik volgens mij een stukje ouder ben anders denk ik dat we elkaar wel zouden kennen.

3 likes

Brr krijg er nu ook de kriebels van. Ik was toen een heel lenig lichtgewicht en dat was waarschijnlijk ideaal voor ze om klaar te stomen voor die hele wereld als je 12 jaar bent. Een vriendinnetje van mij kreeg dan weer geen reactie. Maar ik geloof absoluut dat het een scam is/kan zijn. Maar ook dat er enorm hard wordt getraind. Anders had ik mn hele middelbare schooltijd eigenlijk een soort van gemist. Ze stuurde al wel roosters en schema’s op. Toen zei mn vader nee.

2 likes

Ja het is ook wel een legit dansschool, maar prijzen waren exorbitant en uiteindelijk eindig je met je ‘fafa diploma’, heb je je niet op je schoolwerk gericht en eigenlijk geen ‘betere’ kansen om werk in die scene te vinden. Dus de meerwaarde om die opleiding te doen is er niet.

In mijn jaar zaten ook topsporters en die trainden ook hard, maar die gingen naar de olympische spelen of Wimbledon. En op mijn balletschool werd ook hard getrained (niet door mij, want niet het juiste postuur overigens) en daar werden veel meisjes gescout door de balletacademie.

Fafa was vooral veel poeha. Vandaar dat ik het een scam noem.

3 likes

ik heb dark :frowning_face:

1 like