Ik ga al meer dan tien jaar meerdere keren per jaar heen en weer, en heb idd ook wel eens wat vertraging, maar meestal gaat het eigenlijk prima. Heb wel de directe trein vanuit Berlijn naar NL, dat scheelt misschien qua risico met overstap missen. En eenmaal bij mijn overstap in NL zit ik dan op een traject waar meerdere treinen per uur gaan, dus dan ben ik hooguit een kwartiertje ofzo later. En ik vind vertragingen ook nooit zo heel erg, zit dan toch al een hele dag in de trein, wat langer maakt me dan ook niet uit, heb altijd genoeg drinken, snacks en vermaak bij me om die tijd ook nog wel door te komen.
Er is idd wel heel veel kritiek op DB, maar bij mij gaat het gelukkig meestal wel goed (hoop dat ik hem niet jinx nu en morgen ineens 10u onderweg ben of ergens strandā¦)
@anon73473962 ging met mijn ex meestal wel met de auto, maar dat is ook kneiterduur⦠En dan kun je ook niet zo lekker lezen of film/serie kijken. Totdat die zelfrijdende autoās het fatsoenlijk doen houd ik het denk ik gewoon bij de trein