Naja ik zou het heel leuk voor m’n partner vinden maar helemaal kut voor mezelf haha
Hoezo is deze poll in weken? mijn vriend gaat wel eens een weekend weg zonder mij, maar de max is vier dagen.
Helemaal kut, maar dat komt omdat we kinderen hebben waar ik dan 6 weken alleen voor moet zorgen.
Omdat het in het youtuberstopic ging over Bonnie die een groot afscheidsfeest hield voor haar vriend die 6 weken wegging, en toen was het de vraag: is dat nou lang voor je partner om weg te gaan of niet?
Iets tussen prima en helemaal kut in, maar zonder twijfels haha. Zou ‘m heel erg missen maar leuk voor hem.
Haha thanks, ik ben benieuwd
Dit inderdaad. Zou hem absoluut niet tegenhouden en voor hem superleuk vinden maar zou hem echt wel heel erg missen. Maar geen zorgen/twijfels over dat ie vreemdgaat of zo, kan me voorstellen dat dat bij veel mensen ook wel speelt.
Ha ja dat. Echt super leuk voor hem, ga vooral, maar mezelf zou ik het toch wel jammer vinden. Door deze poll realiseer ik me dat de enige keren dat we elkaar langer dan een weekend niet gezien hebben is omdat ik steeds op vakantie zonder hem ga! Voor de thuisblijver is het toch altijd wat kutter dan diegene die weg gaat. Althans, ik heb op vakantie nooit gehad dat ik weer heel graag naar huis wilde.
De goedkoopste optie is nog steeds €78 (als je geen kortingskaart hebt), en dan heb je nog geen zitplaatsreservering. Heb voor mijn komende bezoek 2 weken van tevoren geboekt en betaal €135 met korting Vliegen is helaas vaak alsnog goedkoper.
Maar het is zoveel chiller dan vliegen. Geen gezeik met alleen handbagage, gewoon meeslepen wat je wilt (kunt dragen). Je zit niet opgevouwen in een ministoeltje met je knieën in je nek, maar hebt gewoon beenruimte en een fatsoenlijk (klap)tafeltje. Je kunt af en toe even opstaan. Je kunt lekker uit het raam turen, beetje lezen, podcast luisteren, serie/film kijken. En deur tot deur ben ik misschien 1-1,5u langer onderweg, maar ik zit nergens uren te wachten zoals op een vliegveld.
Oh ik heb echt een paar x duitsland met de trein geprobeerd maar ik vond dat zo’n drama dat ik toch nu bij voorkeur vlieg. Ik had altijd zulke mega vertragingen, overstappen die missen waardoor er nog meer tijd overheen komt. Reisjes vab 4,5 uur duurde vaak al gauw 7 uur met als topper dat ik ooit gestrand ben in dusseldorf en ik niet meer naar huis kon en niemand me wou helpen. Mijn vriend is toen nog 1,5 uur naar me toe komen rijden om me op te halen. Ik durf in duitsland echt de trein niet meer te nemen🙈
Heb ooit naast een duitser gezeten en die zei dat het treinsysteem in duitsland bekend staat om hoe slecht het is en er veel in de politiek over word gesproken hoe ze dit beter kunnen doen. Ik zeur iig sindsdien nooit meer op NS
True, ik heb Duitsland ook vaak geprobeerd met de trein maar wat een drama is het steeds. Ik pak gewoon maar de auto
Gewoon lekker de Flixbus nemen joh naar Duitsland. Goedkoper dan de trein en beter voor het milieu dan vliegen!
Al snap ik heel goed dat niemand daar zin in heeft haha.
Ik ga al meer dan tien jaar meerdere keren per jaar heen en weer, en heb idd ook wel eens wat vertraging, maar meestal gaat het eigenlijk prima. Heb wel de directe trein vanuit Berlijn naar NL, dat scheelt misschien qua risico met overstap missen. En eenmaal bij mijn overstap in NL zit ik dan op een traject waar meerdere treinen per uur gaan, dus dan ben ik hooguit een kwartiertje ofzo later. En ik vind vertragingen ook nooit zo heel erg, zit dan toch al een hele dag in de trein, wat langer maakt me dan ook niet uit, heb altijd genoeg drinken, snacks en vermaak bij me om die tijd ook nog wel door te komen.
Er is idd wel heel veel kritiek op DB, maar bij mij gaat het gelukkig meestal wel goed (hoop dat ik hem niet jinx nu en morgen ineens 10u onderweg ben of ergens strand…)
@Barbamama ging met mijn ex meestal wel met de auto, maar dat is ook kneiterduur… En dan kun je ook niet zo lekker lezen of film/serie kijken. Totdat die zelfrijdende auto’s het fatsoenlijk doen houd ik het denk ik gewoon bij de trein
Ik vind dit zelf ook achterlijk moet ik zeggen. Ik vlieg dit jaar een keer naar een wat verdere bestemming met als overstap Parijs (directe vluchten gaan niet). Omdat ik die vlucht van Amsterdam naar Parijs echt te achterlijk vind, wilde ik met de trein naar Parijs en dan alleen die ene vlucht nemen, zodat het 2x een vlucht zou schelen. Maar dit was (nog buiten de treintickets om) véél duurder, waardoor ik het dus niet heb gedaan. Snap nog steeds niet hoe, want je hebt (2x) een vlucht minder maargoed.
Daarnaast vind ik dat ze de treinen sowieso goedkoper mogen maken. Wil graag naar Londen maar vind de trein echt ontzettend duur voor dat kleine stukje. Vliegen weiger ik voor die afstand dus ga dan niet, maar zo zonde want mensen veel vaker het vliegtuig zo.
Haha ik zat te denken dat dit helemaal bizar zou zijn met het vliegtuig maar o.a. het regeringsvliegtuig maakt deze vlucht wel eens.
Ik heb even gekeken snel. Maar vliegtickets zijn retour ook zo rond de 107 euro of meer. En dan heb ik nog niet eens mn trein kosten naar het vliegveld erbij gerekend ( en van vliegveld naar hotel ) Dat is meer dan dat ik laatst voor de trein naar berlijn heb betaald. Ik was iets van 100 euro kwijt met stoelen en alles erbij. Ik heb verder geen vertraging en ellende gehad. Wel grotendeels rechtsstreeks gegaan tho.
Naar onze buurlanden vliegen vind ik echt de puurste nonsens haha.
Enkeltje Berlijn is op tijd maar 38 euro. Ook voor eind febr nog. Meer zou zo goedkoop mogen
Nu vind ik de treinprijzen in Nederland ook belachelijk trouwens haha. Geen auto en vrienden/familie door heel het land dus betaal best veel aan de NS. Wil je die prijzen die jij zegt zien, moet je echt ver van tevoren boeken ja. Ik zie vooral de prijzen die @Shaaar zegt en dat vind ik persoonlijk erg veel geld. En door werk ook weinig flexibel.
Zonder korting betaal ik bijna €60 voor een trein retour naar m’n familie, binnen Nederland. 2 uren heen, 2 uren terug. Ik heb vliegtickets binnen Europa gezien voor minder dan dat.
Oh, heb toen ik hier nog niet zo lang woonde wel een paar keer gevlogen, omdat het toen echt veel goedkoper was. Kon dan vaak voor €40-50 wel heen en weer. Alleen maar goed natuurlijk, dat het nu duurder geworden is, want idd, voor zo’n kort stukje is het echt nonsens.