Ik ben tegen het stimuleren van passieve agressiviteit. Wees gewoon agressief en steek die banden lek.
Zin om dit blok te bestellen en bij willekeurige autos onder de ruitenwissers doen. Ook bij elektrische autos die wel goed staan.
ja maar ik vind het zo specifiek om dan nu weer alleen de mensen die toen mochten opnieuw uit te nodigen terwijl ook bekend is dat het voor andere mensen ook zou kunnen werken.
En de nodigen niet eens iedereen uit die eerste groep waar toen al die stomme verhalen rondgingen uitâŠ
Had jij vroeger een ligstuur op je fiets?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Moest je meer dan 5 km naar school fietsen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je nu nog een ligstuur?
- Ja en ben boven de twintig
- Ja en ben onder de twintig
- Nee en ben boven de twintig
- Nee en ben onder de twintig
0 stemmers
Aan de ene kant wel fijn want zo kan ik wel altijd kiezen waar ik zin in heb. Als iemand anders kiest bestaat de kans dat je iets krijgt waar je geen zin in hebt. Aan de ander kant vind ik het ook gedoe en het gaat altijd maar door dus ook wel eens vermoeiend.
We bedenken bijna nooit specifieke gerechten voordat we boodschappen gaan doen eigenlijk. Meestal halen we gewoon een allegaartje aan groenten/fruit en aanvullingen voor de voorraadkast. En dan bekijken we van daaruit wel waar we zin in hebben en wat mogelijk is met wat we in huis hebben.
Kost me echt te veel tijd en moeite om een week menu te maken en boodschappen precies daarop afstemmen
Werkt ook prima tot nu toe in mijn leven dus ik hou het lekker zo hahaha.
Vind ik knap! Want als ik random dingen koop weet ik dan weer echt niet wat ik ermee kan, eigenlijk heel dom. Maar de enige manier waarop ik geen eten verspil en ook daadwerkelijk elke dag een maaltijd eet/maak is als ik recepten opzoek en op basis daarvan inkopen doe. Vind je voorraadkast aanvullen en verse producten op basis van seizoen of aanbiedingen kopen echt super volwassen haha.
Ik vind het plannen juist in de categorie super adulting en georganiseerd vallen haha.
Ik ben wel redelijk creatief met koken en ik wijk ook vaak af van recepten die ik ooit een keer heb gemaakt. Ik maak vaak mijn eigen versie ergens van
Ik koop altijd random dingen en bedenk daarmee elke dag opnieuw wat ik ga maken met wat ik in huis heb (en verspil vrijwel nooit iets) maar dat voelt juist studentikoos omdat het zo stuurloos is
Ik vind het vooraf plannen en op basis daarvan precies kopen wat je nodig hebt juist volwassen.
edit: wat @appa zegt inderdaad
Ik maak meerdere keren per week mee dat er een benzineauto op een laadplek geparkeerd staat, vaak natuurlijk ook omdat die dichter bij de ingang zijn of in een drukke straat bij gebrek aan parkeerplekken.
Andersom is het zo steeds meer zo dat wanneer een elektrische auto vol is, je (terecht) geld moet betalen per zoveel tijd omdat je de plek bezet houdt voor een ander die moet laden en dat is ook een veelvoorkomend probleem dus top.
zoals ik het begrijp echt voor tegen autos te gooien die op een laadpunt staan? Het is sowieso wel een dingetje hier dat er zogezegd veel mensen gewoon de hele dag op zo een parkeerplaats gaan staan terwijl ze maar een paar uur moeten laden.
Alhoewel ik ook gewoon mensen op de laadpunten die parkeren aan het treinstation terwijl ze niet eens een kabel hebben.
Ik koop wel altijd random dingen (zo heb ik al echt teringlang âvega kaviaarâ liggen. Wie ben ik?? Wanneer eet ik ooit kaviaar ???) En ik bedenk dan wel een soort plan maar dat voer ik dan niet uit en ik verspil het dan wss uiteindelijk haha echt de onsuccesvolle combinatie van spontane inkoop en geen plan vaak.
Ja, als je altijd de headspace hebt?
Ik kan door overprikkeling of gebrek aan ruimte in mijn hoofd niet altijd koken of probeer het en het mislukt geheel. (Bijna gare rijst, overgare groente en verbrande vlees-vervangers en dat is het simpelste gerecht zeg maar)
Ik heb niet de headspace vaak boodschappen te doen.
Dus wij hebben denk net genoeg standaard recepten/maaltijden om beetje te varieren.
We eten vaak hetzelfde weekmenu dat steeds terugkomt.
Echt geen lol aan, aan eind van de dag mis ik energie om uitgebreid te koken of iets nieuws te proberen? Sowieso eet ik veel dezelfde dingen en maak ik mezelf niet blij met allerlei nieuwe dingen.
En daarna de afwasâŠ
Heb je ruimte voor een rijstkoker? Is echt een uitkomst! Scheelt bij mij altijd dat ik me iig niet bezig hoef te houden met de rijst en me dan alleen hoef te focussen op 1 of max 2 dingen (vaak groenten gewoon in de oven bv) en dan hoef ik maar 1 pan te handelen.
Die dingen zijn ook cheap af.
Nee, maar misschien maar ruimte proberen te creëren ervoor. Eet graag rijst (liever dan aardappels die wel in de oven gaan inderdaad), dus is de moeite denk ik wel waard.
Ik ga eens erover denken/zoeken!
Paging @Bunnyslippers @Lula jullie hebben t vaker over rijstkokers, hebben jullie n aanrader?
Nee ik heb gewoon zoân cheap ass ding met alleen een aan/uit knop die ook warm houdt. Is prima zat.
Ik heb die van ons op coolblue besteld. Denk een van tomado of princess met ook een knop op.
Edit: Russell Hobbs Rijstkoker - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
Was 37 euro toen ik het ik 2019 bestelde.
Ja ik heb een merkloze van de toko maar dacht misschien is dat wel trashy hahaha maar goed genoeg dus.