Stel je persoonlijke vraag #40

Ik weet niet meer welk boek precies maar het moet bijna wel een thriller geweest zijn. Omdat dat de boeken waren die mijn moeder las, ben ik die ook gaan lezen toen ik was geüpgrade van de kinderafdeling naar de volwasseneafdeling van de bibliotheek.
Volgens mij was het eerste ‘literatuur’-boek een roman van Carry Slee, omdat ik die naam herkende. Maar die vond ik heel saai.

oh ja haha @anon43983847 die serie heb ik ook al jong gelezen

2 likes

De Reünie van Simone van der Vlugt. Uit m’n moeders kast gehaald omdat ik me verveelde op een zondagmiddag geloof ik.

1 like

Ja, ik denk die ook. Of Jan Rap en z’n maat.

Haha dit doet me eraan denken dat een collega van me Nederlandse boeken vertaalde voor andere markten, en dat hij een boek van Simone van der Vlugt deed en helemaal vol afgrijzen was over de hoeveelheid seks in het boek en hoe vaak het over sperma ging en zo??
Ik kende alleen haar historische jeugdboeken dus ik heb het zelf nooit gelezen, maar dit is me altijd bijgebleven :joy:

1 like

Iets van Reve en het was verschrikkelijk.

4 likes

Oh ja, die heb ik ook heel jong gelezen. Ayla & Jondalar!
En een boek van Xaviera Hollander, ook echt met 10-11 ofzo :sweat_smile: , waardoor ook ik heel lang heb gedacht dat sekswerker een veel maatschappelijk geaccepteerder beroep was dan het is. En Christiane F. ook rond die tijd. Trok altijd gewoon boeken uit de kast van mijn ouders, en dat mocht ook gewoon.

Qua ‘echte’ literatuur volgens mij Au Pair van Hermans, toen ik een jaar of 9 was. Denk dat ik daarom Parijs nog steeds onaantrekkelijk vind :smile:

1 like

Hadjar en daan. Ik vond het een heel interessant en opwindend verhaal(moslima die verliefd wordt op haar leraar) :joy:

1 like

Haha die heb ik ook gelezen! Ik moet er nog weleens aan denken, was voor die leeftijd echt een heftig boek meen ik me te herinneren

1 like

De passievrucht of de kleine blonde dood.

2 likes

Love de Bloemen op zolder/Dollanger serie. Zo vaak herlezen :heart:

4 likes

Volgens mij Joe Speedboat van Tommy Wieringa, dat was in elk geval het eerste literaire werk. Maar het kan ook zijn dat ik eerder al iets van Martin Bril of Ronald Giphart gelezen had.

Dit was ook mijn eerste volwassenenboek, en ik was een stukje jonger (ik gok amper 10?). Toch is het tot op heden wel een van mijn favoriete boekenseries.

2 likes

Confessions of a shopaholic en eerlijk gezegd lees ik die iedere zomer weer opnieuw :man_dancing:t3:

14 likes

Cant buy me love vond ik ook geweldig

1 like

Het diner

Ik heb precies ditzelfde, haha. Ik kan gerust voor die tijd al andere volwassen boeken hebben gelezen, maar ik was absoluut nog te jong voor bloemen op zolder toen ik ze las. Daarna kon echt een hele tijd niks meer in de buurt komen daarvan.

2 likes

Ik denk bij mij ook Giphart.

3 likes

Het lelietheater van Lulu Wang toen ik 12 was :smiling_face_with_tear:

Ik denk Dodenwake van Stephen King. Wel als kind gelezen, toen ik alle enge kinderboeken al kende :sweat_smile:

2 likes

Ha ja idd trollen, omdat toch niemand op die optie gaat stemmen? Tuurlijk ga je niet lekker thuis samen aan de harddrugs als je kind op bed ligt.