Ja maar ik kwam daar niet voor haha
Ik vind dat mensen echt een alcoholprobleem hebben als dit een gedachten is wanneer je drinkt met kinderen.
Ik vind de drank erger dan 1 lijntje coke. Maargoed ik vind sowieso dat alcohol veel te gewoon is, zeker in bijzijn van kinderen.
En verder denk ik dat veel stemmers alleen het verschil zien tussen āeen legale substantieā en āoeh harddrugs slecht eng neeā. En ben ik van mening dat je niet kunt oordelen zonder het effect te kennen (bij een ander of jezelf).
Ja en als het niet erg genoeg is voor 112 maar je moet wel naar de huisartsenpost? Het is niet dat ze dan een ambulance sturen als taxi service he
Nou ja goed je kan altijd zelf een taxi bellen, er zijn zat mensen die geen auto of rijbewijs hebben en die weten daar ook te komen. Maar denk dat je voor jezelf wel in kan vullen of je met je kind bij de huisartsenpost wil zitten onder invloed :ā)
Ik ken het effect en vraag me juist daarom af waarom je in huiselijke setting met vrienden een lijntje gaat doen, met je kind ook nog boven
Eens. Ik wil sowieso geen troep in mijn huis. Maar alcohol drink ik wel eens ja, niet tot dronken. Als ik dit lees denk ik wel niet meer doen als ze wakker zijn misschien (en dan nog steeds maar 1 of 2).
Ik heb vroeger weleens drugs gebruikt en dan voelde ik me al schuldig naar huisdieren toe dat ik dat in huis deed hahaha⦠dat ik dan minder adequaat reageerde. Met kinderen heb ik hier echt 0 behoefte aan.
Het zal een gezellig feestje zijn dan. Ik denk ook dat het in een andere setting logischer is en kind dan uit logeren is. Je zal ook geen harde muziek aanzetten als er een kind slaapt. Maar ik ken de omstandigheden van dit (hypothetische?) vraagstuk niet. Vind de setting ook wel een beetje gek met vrienden die er oke mee zijn etc
Kan me ergens wel voorstellen dat je ook met een kind nog (juist?) de behoefte voelt om je een keertje te laten gaan.
Dat doe je dan maar als je kind uit logeren is.
Met je kind boven vind ik dat in huiselijke setting apart ja, maar dat deel van de zin laat je nu weg in je citaat. Ik bedoel er niet mee dat je enkel nakkies kan nemen als je zwetend in de club staat te beuken
Edit: snap overigens wel dat mn bericht die indruk wekt hahaha. Zou zelf nooit met een bordspel op tafel met vrienden drugs doen, maar dat ben ik
Naar alle polls hierboven,ben ik benieuwd.
Roken in de buurt van (jonge) kinderen?
- kan prima
- kan niet
0 stemmers
Rook jij als er kinderen in de buurt zijn?
- Ja
- Nee
- Nvt
0 stemmers
Nu nog roken in 2023 is echt heel sad.
I said what I said.
Oh ik verwacht wel van een vriendschap dat je open communiceert? Als ik iets doe of zeg waar de ander zich niet in kan vinden dan hoop ik wel dat mān vrienden in onze vriendschap zodanig zichzelf kunnen zijn dat ze dat dan kunnen zeggen.
Wat heb je aan vrienden als ze altijd maar met je mee praten? En ook wat heb je zelf aan een vriendschap als je de ander naar de mond praat terwijl je zelf een andere mening hebt.
Kan jij je herinneren wat het eerste āvolwassenā boek was dat je las?
- Ja dat weet ik nog (vertel welke het was als je wilt)
- Nee dat weet ik niet meer
- ik heb nog nooit een (volwassen) boek gelezen
0 stemmers
Volgens mij was het bij mij āeen moeder van niksā van Annemarie Oster, dat mijn moeder aan me gaf uit de boekenkast toen ik vroeg om een nieuw boek
dat is denk ik juist waardevol aan een vriendschap: dat iemand je soms een ander perspectief kan bieden
De Gevangene van Malika Oufkir. Heeft diepe, diepe indruk op me gemaakt. Maar ik wil hem nooit herlezen omdat ik bang ben dat het eigenlijk een heel slecht boek is.
De stam van de holenbeer. Best fucked up dat ik las over verkrachting, prostitutie en drugs toen ik 12 jaar oud was.
Ik denk confessions of a shopaholic. Ik had heel vroeg al mijn avi 9 gehaald en er was op school eigenlijk niks geschikts voor mij meer dus toen mocht ik deze lezen. Echt vaak hardop gelachen ookal snapte ik de helft niet
Bij mij ook da Vinci code!! En Turks Fruit kreeg ik ook al van mijn moeder toen ik heel jong was (volgens mij eind basisschool), vond dat helemaal geweldig natuurlijk met alle gekke seksscĆØnes
en @anon43983847 die las ik idd ook al rond die leeftijd! Mijn ouders vonden dat blijkbaar prima en een goed idee.
Volgens mij Het verrotte leven van Floortje Bloem. Over een jong meisje dat de prostitutie in gaat en en aan de heroĆÆne gaat