Stel je persoonlijke vraag #40

Misschien toch een keer directer aangeven als je je er zo erg aan stoort, misschien heeft ze het zelf echt niet door?

1 like

Met al die vriendschapspolls vraag ik mij af. Ben jij tevreden met jouw vrienden/vriendschappen?

• Ja
  • Neutraal
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik snap soms niet dat mensen omgaan met mensen die zoveel energie kosten. Dan heb ik liever geen vrienden hoor. Ben ook altijd blij als ik het gierige acties topic lees. Je kiest je eigen vrienden!

16 likes

Ja als de balans negatief was zou ik ze ook de laan uitsturen maar ook mijn af en toe energieslurpende vrienden hebben redeeming qualities gelukkig :slight_smile:

4 likes

Waarom zou je dit niet doen? Je hebt daar gewoon recht op. Ik heb 2 weken lang op bed gelegen in mijn vakantie, was toch verdomd blij dat ik mijn dagen terug kreeg.

8 likes

Ik heb gestemd op “ja ga ik zeker doen” maar ligt uiteraard wel aan de omstandigheden. Een dagje flink verkouden ga ik echt niet melden maar als ik m’n been breek en daardoor in 't ziekenhuis lig ofzo of corona krijg waardoor ik niks aan m’n vakantie heb dan meld ik me wel ziek

13 likes

Ik ben tevreden met mijn vriendschappen, maar vind het wel jammer dat op latere leeftijd sommige kennissen nauwelijks meer vrienden kunnen worden? Alsof sommige mensen op een bepaalde leeftijd besluiten niemand meer toe te laten lol.

12 likes

Ja dit, als ik een dagje ziek ben laat ik het gewoon, ik heb ook voldoende verlofdagen maar als je echt twee weken ziek bent of ziekenhuis dan regel ik dit wel.

5 likes

We gaan volgend jaar Sint Piter vieren, gewoon omdat het kan. Dat is dan 21 februari. Sinterklaas waren we dit jaar helemaal vergeten en dan hebben we nu ook wat leuks in februari.

3 likes

Ik had t als stagiair denk ik niet gedurfd :joy: maar als ik nu zelf in die situatie met 3 dagen koorts zou zitten zou ik mij wel ziekmelden.

Volgens mij ben je eigenlijk ook verplicht om je ziek te melden wanneer je tijdens vakantie ziek wordt

1 like

Ja dit is echt zo he? Ik heb heel leuke collega’s en sommigen van hen zou ik best buiten werk willen zien, maar toch gebeurt dat niet echt. Denk een soort mix tussen handelingsverlegenheid (vindt die collega mij net zo leuk als ik haar/hem of ga ik afgewezen worden als ik voorstel om een keer iets gaan drinken) en verzadiging van vriendschappen (want ik kan mijn huidige vrienden al niet genoeg zien, heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor een nieuwe vriendschap)

7 likes

Hebberig? Je bent gewoon ziek en kunt geen vakantie houden/vieren. Is ook totaal niet goed voor je mentale gezondheid.

4 likes

tbh ik vond het een deceptie dat ik toen ik vakantie opnam terwijl ik voor 50% ziekgemeld was, ik wel 100% van de uren moest opnemen.

8 likes

Ik werk in het onderwijs, dus de vakanties staan gewoon vast (uitzonderingen daargelaten), dus of je dan ziek bent of niet, maakt niet veel uit :grimacing:

4 likes

4 likes

Ik werk ook in het onderwijs en je kunt je gewoon ziek melden in vakanties. Deze zomervakantie nog een collega met corona die haar vakantie later heeft ingehaald.

6 likes

Ananas

• Lekker
  • Liever niet
  • Vies

0 stemmers

1 like

Oh wauw, dat heb ik bij ons echt nog nooit meegemaakt. Misschien toch eens uitzoeken hoe dat zit. Puntje bij paaltje moet ik dan waarschijnlijk wel zelf het gemiste werk op een ander moment inhalen, en snij ik vooral mezelf in de vingers :smiling_face_with_tear:

2 likes
Ananas op pizza
  • Lekker
  • Niet lekker
  • Zou verboden moeten worden

0 stemmers

3 likes

Over het algemeen wel, maar veel van mijn vrienden zijn niet echt mensen die graag appen (en sommigen hebben ook echt een hekel aan bellen) en zijn inmiddels ook nog ver weg verhuisd, dat vind ik soms wel jammer.

3 likes