Stel je persoonlijke vraag #40

te koud want je kan altijd nog meer dekens/kruiken/warme douches pakken

tegen te warm kun je haast niks doen (als je geen airco hebt)
naakter dan naakt gaat niet

18 likes

Hahah ja dat he. Of dat je ergens heen moest fietsen en echt bewijs van spreken druipend van het zweet aan kwam. Ook niet echt iets waar ik van geniet.

Maar dat rillend van de kou is echt vreselijk ook ja.

2 likes

Snap je! Ik heb ook soms zulke mensen in mijn omgeving, natuurlijk heb je uitzonderingen en mensen met schrijnende situaties waar we misschien geen weet van hebben. Alleen hebben toch wel bepaalde mensen er een sport van gemaakt om negatief te zijn. Dat vind ik vaak ook ook ondankbaar heb ook een familielid die altijd zo negatief is, het eerste wat je hoort als ze van vakantie terug is, is hoe slecht alles was. Gaat ze op wintersport dan hoor je als eerste hoe koud het was. Gaat ze naar een warm land was het te heet, gaat ze naar een concert was de muziek wel hard etc

1 like

Ja en het gaat bij deze vriendin ook om altijd vergelijken met een ander waarbij ze altijd omhoog kijkt. Voorbeeld: ze heeft een hartstikke mooi huis gekocht een tijdje terug maar vervolgens zeurt ze dan wel ‘Ja een collega van mij heeft een jaar geleden een huis gekocht en die hadden voor x bedrag minder een stuk groter huis, wij hebben wel echt pech door in deze tijd een huis te kopen.’ Dan denk ik van joh je kan ĂŒberhaupt een huis kopen, weet je voor hoeveel mensen dat momenteel onbereikbaar is. En dan over het huis (wat gewoon echt een mooi huis is met 5 slaapkamers en een tuin) is het ook vooral weer ‘Ja de badkamer is wel erg klein hoor’ en ‘Als ik in de tuin zit dan is het wel rumoerig met alle buren die ook in de tuin zitten te praten’.

4 likes

Ik word ook altijd zo flauw van warmte, krijg hoofdpijn, begin te zweten.

1 like

Ik denk dat @Sundance haar eigen vriendin wel goed genoeg kent en zo te lezen is dat ook totaal niet waar haar vriendin over zeurt, maar is ze een typische ik-heb-een-zwaar-leven-figuur.

Jouw voorbeeld snap ik maar het is vrij duidelijk dat dĂĄt niet wordt bedoeld.

10 likes

Ik heb ook zo’n vriendin die heel vaak (vind ik toch - gemiddeld 2-3 keer per week) tegen me klaagt dat ze het financieel zo zwaar heeft, dat het zo oneerlijk is dat ze zo weinig geld heeft en dat ze he-le-maal blut is na het betalen van haar huur en vaste lasten en de rest van de maand met minder dan 1000 euro moet doen.
Bij mijn weten heeft ze geen schulden o.i.d., maar ik hoef geen details te weten. Ze mag haar beklag wel doen, maar ik vind het ook niet echt leuk om te horen. Wat kan ik ook antwoorden? Ik verdien behoorlijk veel minder dan zij en houd na mijn vaste lasten ook een flink lager bedrag over. Ik vind niet dat ik het zooo zwaar heb. Maar vind het ook geen zinvol gesprek.

15 likes

???
:smiling_face_with_tear: in welke wereld heb je het dan moeilijk.
Ik zou hier ook wel zat van worden ja.

12 likes

Ja sommige mensen mogen wel even een realiteit check doen.

4 likes

En dan ook echt tegen iemand klagen die minder geld heeft, hoe ongepast

Vermoeiend zulke mensen

6 likes

Iemand die sowieso zo vaak klaagt over 1 onderwerp zou ik al heeel vermoeiend vinden.

2 likes

Ik kan niet kiezen, ik ben zelf de negatieve :joy: De laatste tijd denk ik er ook vaak over na, waarom ik nou zo negatief ben. Maar ik heb er geen heel duidelijk antwoord op? Het is heel gek en het is gewoon veel makkelijker om iets negatief te zien dan positief. Soort van bescherming ook denk ik om teleurstellingen te voorkomen. Maar geen idee hoe dit is ontstaan oid.

Ik vind het ook vervelend voor anderen hoor, maar het lukt niet om het te veranderen. Zelfs met rijlessen deed ik vet positief voor mijn doen, en toen kreeg ik nog opmerkingen dat ik te negatief ben.

3 likes

Bij dat eerste zeg je gewoon oh oké of stel je niet aan en bij de tweede moet je het echt allemaal aanhoren en invoelen etc etc

Dat kost veel meer moeite. Plus een beetje kankeren over bijzaken kan ik wel waarderen.

13 likes

Sinterkerst
Nu gepland op
 4 februari ivm volle agendas vanaf november blijkbaar lol

25 likes

Mensen met klagende vrienden over non problemen, zeggen jullie wel eens “wat zit je weer te klagen, hou eens op, etc?”

• Ja
  • Nee
  • Nee ik klaag weer ergens anders over hun geklaag

0 stemmers

Denk dat het voor sommige mensen helemaal geen kwaad kan een grens aan hun gejammer te stellen (mijzelf af en toe included)

4 likes

Ik zeg dan wel eens op een luchtige manier iets in de trant van “en heb je ook nog wat leuks meegemaakt vandaag?”. Meestal moet diegene dan wel lachen en krijg je ook een reactie van “was ik weer zo erg bezig?”. Dus vaak hebben ze het zelf ook wel door.

8 likes

image

Meer heb je niet nodig.

7 likes

Niet rechtstreeks dat er zoveel geklaagd wordt maar ik probeer soms wel een positiever perspectief te belichten als dat mogelijk is. Zoals bijv. in het voorbeeld dat ik eerder gaf dat een vriendin zat te klagen dat haar collega vorig jaar voor minder geld een groter huis had gekocht door dan iets te zeggen van ‘Ja en met de huidige markt zeggen mensen die over een jaar een huis kopen waarschijnlijk hetzelfde over jou.’

8 likes

Alleen op werk, morgen!

2 likes

Telt op werk ook? Met de kinderen in de klas wel, verder niet. Heb wel pepernoten op :grin:

2 likes