Ik zet mijn wekker precies op tijd, ik slaap liever onafgebroken dan steeds wakker gemaakt te worden.
Maar om de dag is mijn kind de wekker en die heeft sowieso geen snooze knop, helaas.
Ik zet mijn wekker precies op tijd, ik slaap liever onafgebroken dan steeds wakker gemaakt te worden.
Maar om de dag is mijn kind de wekker en die heeft sowieso geen snooze knop, helaas.
Ik vond het echt super irritant en maakte het vrij snel uit daardoor
Ik vind snoozen echt naar, als ik dat doe voel ik me helemaal niet uitgerust als ik opsta. Dan liever gewoon in 1x bam wakker
Ik kan niet eens snoozen, als ik wakker ben ben ik ook echt wakker en lig dan gewoon te wachten tot ik op moet staan
Ja herkenbaar. Ik vind het er ook wel aan liggen wat iemand onder vriendschap verstaat. Sommige noemen al heel snel iets een vriendschap terwijl ik dan denk. Oh we spreken elkaar soms en doen soms iets? Dus heel casual. Ik herken het iig wel dat langere vriendschappen vaak veel hechter zijn.
Ik hoor ook soms van mensen dat ze het dan mooi vinden dat ik zo’n goede hechte vriendschap heb met iemand die man is en hetero. Dan denk ik echt, wauw, denken nog steeds mensen dat je dan geen platonische relatie met elkaar kan hebben? Vind het zooo irritant. Ga lekker weer onder je steen, al is het natuurlijk aardig bedoelt.
Had jij vanochtend moeite met opstaan?
0 stemmers
Ik moest er om half 7 uit en normaal gaat dat ok maar dit was echt een hel. Ben ook wel snotverkouden helaas.
Ik heb als dader gestemd bij de vriendschap maar het is meer mijn autistische manier van heel graag vrienden willen en daar alles voor doen en gelijk te eerlijk zijn over hoe leuk ik ze vind.
“In Italy, to be gay is still a big issue. They don’t have rights in Italy. They cannot get married, they cannot have kids.”
Wist je dit?
0 stemmers
Echt super naïef van me blijkbaar maar ik dacht/hoopte dat Italië daar wel normaal over zou doen. Blijkbaar niet dus
Ik denk wel dat op die manier ook basisschoolvfiendne zijn gemaakt. Alleen je veranderd natuurlijk want groeien nieuwe dingen enzovoorts en met die vrienden heb je er al jaren opzitten en voelt het anders. Dit gebeurt ook wel met nieuwere vrienden in mijn ervaring.
Het is wel jammer vind ik dat het hele ‘zou die het echt leuk vinden om af te spreken? Zijn we wel echt vrienden of nog niet? Wat bedoelt ze doe ik iets niet goed oh ze vind het vast irritant’ enzovoorts niet weg gaat. Gelukkig wel veeeeel minder dan vroeger maar het blijft een gedoe nieuwe mensen.
Zo vervelend is dat. Vooral als je weet dat je er vroeg uit moet. Dan krijg je echt die gedachte “ik moet slapen ik moet slapen!” En dat helpt al helemaal niet. Heb je nu nog last van muggen of woon je niet in Nederland?
Ik ben nu al 6 dagen behoorlijk ongesteld, heel verkouden, hele tijd een verstopte neus. Een mega zere onderrug. Ik werd echt gek ben en maar ff uit bed gegaan. Slaap zelf ook vaak slecht en mn moeder zegt altijd “oh maar dat zie je niet aan je!”. Als in dan maakt het niet uit? Maakt mij niet minder uitgeput. Sterkte vandaag
Maar sinds nog niet zo lang dat het wel 1 van de meest racistische europese landen is. Bleh, dus hoef er nu ook niet naartoe.
Ik heb een big hug, maar stand 3 is te heet om op ze zitten voor mij.
Nu tijdens werken vaak op stand 1. Lekker warm vind ik het!
Is het wellicht omdat je directer tegen/op het element zit? Dat dat met een kussen niet zo is?
Ja en daardoor verwateren sommige nieuwe vriendschappen volgens mij ook sneller. Vrienden die ik al lang heb kan ik een hele tijd niet zien of spreken maar dan zit het gewoon nog goed.
Met nieuwe oppervlakkigere vriendschappen moet je volgens mij meer je best doen om contact te onderhouden en als dat niet lukt verwatert het al snel.
Er is een vacature voor een plekje in het team waar je in werkt. Je vriendin heeft dezelfde functie als jij, maar dan bij een ander bedrijf. Jullie willen allebei dat ze in je team komt werken, je hebt de vacature zelf naar haar gestuurd. Je weet ook dat ze heel goed is in haar werk. Help je haar met het voorbereiden op het sollicitatiegesprek?
0 stemmers
Ik zou in dit geval wel helpen maar eigenlijk zou ik nooit met vriendinnen willen samenwerken
Ik vind dat ook wel lastig. Ik heb zelf net een nieuwe baan en had het daar met een vriendin over. Zij is nu heel erg zoekende in wat ze wil, en vroeg: ‘Zijn er bij jouw nieuwe baan geen vacatures?’
Wel ja gezegd, maar merkte ook dat ik de negatieve dingen ging benoemen naar haar. Het is echt een schat, maar ik ben bang dat de scheiding werk/privé dan al helemaal niet te doen is (en dat is in mijn huidige sector al lastig).
Vind je het vervelend als een oudere vrouwelijke collega jouw ‘meisje’ noemt? Of bijvoorbeeld ‘wijfie’? Onderling uiteraard weet ze je naam. Ik vond dat bij de 1e zogeheten grote mensenbaan maar raar. Maar nu eigenlijk wel lief denk ik?
0 stemmers
De leukste vrouwelijke collega die ik heb gehad belde wel eens met haar jonge dochter toen nog. En ze zei altijd he wijffie! Maar kantoortermen (waar wij toen zeker nog aan moesten voldoen) was het niet haha.
Meisje zou ik niet top vinden maar wijfie wel, vind dat zoiets liefkozends hebben. Maar misschien omdat mijn oma, tante en moeder dat zeggen tegen mij haha
Ik vind het wel anders of ze het tijdens de lunch zegt of in een vergadering Als ze het echt in de werkcontext zegt, vind ik het kleinerend. Anders kan het wel lief zijn, afhankelijk van de onderlinge relatie.
Ligt aan de persoon en de situatie. Mijn 10 jaar oudere collega noemt mij wel eens meis of meissie. Maar dat is dan meer als ik een hele drukke week heb gehad of me niet lekker voel. Dan zegt ze iets als ‘lekker rustig aan doe hè meis dit weekend’. Dat vind ik altijd wel lief.
Maar in een vergadering of als iemand met een veel hogere functie dat zou zeggen, zou ik het niet zo waarderen.