Stel je persoonlijke vraag #40

Ik vind meisje ergens ook heel lief, tenzij een gast dat tegen me zegt. Ik moest er laatst weer van alles over lezen en ik vroeg het me af. Ik vond eerst wijfie/wijffie, heel ordinair tbh. Maar als je het allebei van elkaar accepteert. En zij was zo lief.

Omg in een vergadering NO WAY. Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was. Ik zou alle papieren en weetikhet weggooien en weglopen. Dan noem je echt niet iemand zo. Maakt niet uit welke functie. Dus alleen onderling.

2 likes

Tijdens mijn stage zei mijn collega dag wijffie en toen moest ik zooooo hard huilen haha vond dat zo lief. Maar dat was ook een hele prettige collega. De man in de kantine mag dat niet zomaar

6 likes

Ja zij is ook Rotterdamse! De eerste keer dacht ik?! Ok dan… Maar dat is echt Rotterdams ofniet? Sowieso heb ik daar nog soms contact mee. Mijn ouders vind ik vrij kak zegmaar. Dus ik moest echt wennen daaraan. Want wijf, is dan weer negatief enzo.

2 likes

Volgens mij ook Haags! Daar komt mijn familie in ieder geval vandaan en die zeggen het ook allemaal :blush:

2 likes

Welke juice kanalen volg jij?

• Yvonne
  • Juicechannel
  • Roddelpraat
  • Reality FBI
  • Nog een andere
  • Ik volg dit niet

0 stemmers

Hoe voel je je daar bij?

• No shame in my juicegame
  • Ik heb geen moreel kompas dus boeien
  • Ik schaam me er stiekem voor maar ik doe het toch
  • Ik moet het eigenlijk niet doen maar ik geniet er stiekem te veel van
  • Ik volg alleen met een anoniem account want mijn imago moet zuiver blijven
  • Ik volg die troep niet zeg ik toch

0 stemmers

En nu anoniem, wie volg jij?

• Yv
  • Juicechannel
  • Roddelpraat
  • Reality FBI
  • Een andere
  • Geen

0 stemmers

Wat gebruik jij?

• Schoonbroer
  • Zwager
  • Ik gebruik het allebei
  • Ik gebruik bovenstaande woorden niet ik zeg gewoon ā€˜partner van mijn zus’ etc

0 stemmers

1 like

Niet van toepassing

8 likes

Ik ken wel de texelse variant

1 like

Ja ouwesunder. Dat is vandaag of morgen ofzo toch? Oh 12 dec zie ik haha

Ik ken alleen de term, ben er nooit geweest

1 like

Meissie hoorde ik daar zoooohoo vaak als kind tegen mij zegmaar, toen was ik vaak in Rotterdam voor heel even. Maar meissie vind ik nog steeds een leuk woord. Weet niet waar het vandaan komt maar dan zeiden ze nooit wijffie. In Amsterdam waas het vaker toch meer een soort variant erop, of ook vaak meissie? . En dat brabrantse enzo ken ik dus helemaal niet helaas, ook dat noordelijkse niet. Ia is toch meer Amsterdams denk ik.

1 like

Wijffie is ook hartstikke Utrechts, ik vind het altijd wel gezellig.

10 likes
  • Meissie
  • Wijffie

0 stemmers

2 likes

Nou, ik denk niet dat dat Utrechts is. Dat is toch echt wel aan steden uit Zuid Holland te eren. Ik denk rondom Rotterdam.

1 like

Haha ik snap nooit waarom jij dingen soms zo stellig tegenspreekt. Ik woon in de omgeving Utrecht en hier wordt het ook veel gebruikt.

42 likes

Jochie en Wijffie

030 beter als 010

9 likes

Ik spreek het niet stellig tegen.

Maar Utrecht ligt meer in de noordelijkse privincies. Dus meissie is daarom veel voorkomender dan wijffie wat rondom rotterdam, zuid-holland wordt gebruikt. Its facts lol. Vind het even oke hoor.

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy::sob:

26 likes

Het is niet eens facts dat Utrecht in noorden van Nederland ligt.

Koop een atlas misschien.

40 likes

Geef me er 1 . Nouja, utrecht ligt altijd hoger dan roterrerdam.

2 likes

Ik vind het echt overdreven (volwassen) om schoonzus/zwager/schoonouders te zeggen. Alsof je al jaren getrouwd bent of zij al jaren bij de familie zijn. Meestal duurt dat bij mij wel paar jaar. Sommigen in de (aangetrouwde) familie zijn dus wel schoonzus/zwager en sommigen partners (of ouders) van :crazy_face:

Edit: schoonbroer zeg ik nooit. Dat woord klopt toch niet

4 likes