Stel je persoonlijke vraag #40

Ja precies dat is voor mij ‘de bepaalde situatie’. Ik zie dat gelukkig ook steeds meer maar het is echt doodeng als je weer zo iemand met toch verminderd reactievermogen mega snel ziet fietsen.

Ik vind het ook heel gek om kindjes zonder helm op de fiets te zien zitten. Vooral kinderen die dus net kunnen zitten van 8 a 9 maanden (dan mag je ermee gaan fietsen). Ik ging laatst hele stukken lopen met de fiets en mijn kind erop omdat ik zijn helm was vergeten :grimacing: ben echt als de dood dat er wat gebeurt, ook al ben ik al ruim 15 jaar niet meer (nuchter) gevallen met de fiets.

Maar voor mezelf lijkt het me echt kut om een helm op te moeten, ik zou dan echt liever de bus pakken naar bepaalde plekken omdat ik geen zin heb om die helm mee te sleuren. Echt aanstellerij eigenlijk maar we zijn verwend in Nederland.

3 likes

Toppings.

Ja dan zijn het toch vooral bejaarden die Echt Hard Vallen

Ik zou het bij mijn hypothetische kinderen wel opzetten met al die e-bikes nu. Mijn vriend is laatst aangereden door iemand op een e-bike die hem over het hoofd had gezien. Hij was er vrij slecht aan toe en is ook met zijn hoofd op de grond gevallen maar heeft achteraf nog geluk gehad want hij werd echt gelanceerd. Dat vond ik wel een eye-opener want zelfs als je zelf gewoon normaal fietst ben je echt fucked als je door een e-bike wordt aangereden. Vond het eerst altijd maar beetje gezeur maar zie nu wel echt in dat het nodig is voor kinderen.

4 likes

Hoe vaak eet jij instant noodles? Geïnspireerd door @Lula.

• Regelmatig
  • Af en toe
  • Nooit

0 stemmers

En wat is je favoriete merk?

• Indomie
  • Yumyum
  • Nongshim
  • Mama
  • Ottogi
  • Nissin
  • Maggi
  • Samyang
  • Unox
  • Anders, namelijk:
  • Ik eet nooit instant noodles maar ik wil stemmen

0 stemmers

Ik zweer echt bij de Nongshim kimchi ramyun.

1 like

Samyang hot chicken noodles stew type :fire::fire::fire:

2 likes

Nissin miso of curry. Wel echt koken in een pannetje en dan lente-ui en het liefst een zachtgekookt eitje erbij en mais en spinazie als ik dat in huis heb. En dan de kruidenpoeder mengen met kewpie en eventueel ei en knoflook. En als ik echt honger heb gooi ik er ook nog wat gyoza bij.

Niet zo instant meer maar echt heeeeerlijk. Dit is wel echt de meest uitgebreide versie die ik maak. Als ik toch echt lui ben dan minstens koken in een pannetje, is zo anders dan kokend water eroverheen gooien.

7 likes

Ik heb een keer een vader met klein kind zo hard zien vallen, godzijdank had dat kind een helm op. Dat hoofdje klapte echt hard op de straat :sob:
Als kind in een fietsstoeltje zit je ook vast en als de fiets valt, valt je kind mee. Die vader probeerde de fiets tegen te houden maar dat lukte niet.

Voor mezelf twijfel ik nog steeds, ongeveer de helft van de volwassenen draagt hier een helm. Maar ik ben nog steeds niet overstag.

1 like

Ik vind ook echt dat ik een helm voor mezelf moet kopen. Echt dom dat ik mn kind er een opzet en mezelf niet.

4 likes

Ik twijfel nog steeds over zo’n hövding (voor wie hem niet kent, airbag voor je hoofd, die je om je nek hangt). Is misschien iets relaxter dan een helm, wel duur en in de zomer heel warm denk ik.

Maar wat @Ludo zegt denk ik ook, waarom mijn kind wel en ikzelf niet.

2 likes

Je gordijnen 's avonds

• (meestal) open
  • (meestal) dicht
  • Ik heb geen gordijnen en vind het niet zuiver om dan maar ‘open’ te stemmen

0 stemmers

2 likes

Je koopt nieuwe patronen als ie ontploft is, geloof ik! Bij mn collega ontplofte die toen ze haar tas wat te hard neer zette haha, echt een fascinerend ding.

3 likes

Ik fiets sinds een tijdje ook met helm, maar vooral omdat ik ook graag met oordopjes in fiets en dat iets wilde compenseren :flushed:

3 likes

Je hebt er ook speciale verzekeringen voor geloof ik, want ze zijn wel duur ja!

3 likes

Zodra het donker wordt, dicht. Heb ook een paadje achter mijn huis met veel hardlopers en hondenuitlaters. Geen zin te kijk te zitten

2 likes

jaaaa dat maakt echt verschil! ik breek er altijd een rauw ei in en roer dat erdoor. zo lekker!

2 likes

Als het goed is staat jouw jaaroverzicht klaar als je op home klikt in Spotify.

2 likes

En die die groene van yumyum is ook wel lekker, maar daar gooi ik zoveel sriracha door dat eigenlijk de smaak ervan verdwijnt.

7 likes

Dat is een wonderlijke gedachtekronkel die een tijd in je hoofd zit.

5 likes

Vind je het irritant als iemand dubbel post? Dus twee berichten in hetzelfde topic achter elkaar.

• Ja vervelend
  • Nee boeie

0 stemmers

Heel veel mensen zeggen daar sorry voor (ik zelf ook) maar eigenlijk boeit het me nul als mensen dat doen. Misschien als het heel vaak gebeurt maar in de praktijk is dat nooit zo.

1 like