Stel je persoonlijke vraag #40

Date je nu? Want ik heb het gevoel dat je in deze tijd niet meer echt uit wordt gevraagd. Via de app ga je uiteindelijk “gewoon” op date en via breeze is er bijvoorbeeld sowieso geen inniatiefnemer.

1 like

En bedoel je dan het hele bedrag of splitten? En waarom?

Slaap jij als het vriest met het raam open?

• Ja, altijd
  • Normaal wel, maar niet als het vriest
  • Brrr… neee!

0 stemmers

2 likes

Sowieso mijn eigen deel. Ik vind het toch een eng idee dat iemand daarna misschien dingen van je verwacht of je uiteindelijk toch een tikkie gaat sturen.

2 likes

En het was natuurlijk een teleurstelling
P.a.t.a.t. en kroketten horen gewoon uit de frituur

5 likes

Ik zie het ook niet echt als vervanging van een frituur, maar meer als een turbo oven. Ovenfriet en dat soort hapjes etc komen een stuk lekkerder (en sneller) uit de airfryer dan uit de oven. Ook maak ik er gewoon aardappeltjes in of even snel een vegaburger.

Als ik een patatje oorlog wil ga ik wel naar de snackbar. Thuis ga ik niet frituren met de ventilatie die ik heb in de keuken haha.

23 likes

Ja ik heb al zo vaak kroketten geprobeerd maar dat lukt gewoon niet zo lekker :frowning: maar voor dingen zoals broodjes en minipizza enz kan ik niet meer zonder

1 like

Ik date al jaren dezelfde persoon en dat gaat (helaas) altijd van de gemeenschappelijke rekening :sweat_smile:.
Nee dit was inderdaad meer in m’n studententijd toen ik veel uitging en mannen me aanspraken en mee uit vroegen. Kan me voorstellen dat dat vooral sinds corona veel minder voorkomt.

1 like

Wel de ventilatieroosters open.

1 like

Meestal wel. Zo’n kiepraam dus op een kiertje. De redenen om ‘m dicht te doen zijn meer dingen als regen of harde wind ofzo (of buren die een feestje houden in de achtertuin)

1 like

Niks lekkerder dan helemaal wegkruipen onder een dikke laag dekens in de kou :star_struck:

9 likes

Maar eruit komen is wel een probleem

12 likes

sorry to be that person, maar “ik date alles wat kan staan” is niet zo’n chille manier om te verwoorden wat je bedoelt. Alsof mensen die niet kunnen staan undateable zijn.

6 likes

Ik zou het heel chill vinden als het altijd naar een pakketpunt wordt gestuurd als ik niet thuis ben. Wil mijn buren niet belasten met pakketjes maar de bezorg momenten zijn zo onvoorspelbaar en veranderen op korte termijn vaak nog de laatste tijd, dus kies daarom voor de zekerheid maar direct voor pakketpunt. Maar eigenlijk chiller als ze eerst langskomen

10 likes

Liefst pakketpunt, maar dan wel dat op de hoek van mijn straat met normale openingsuren, en niet de louche zaak aan de andere kant van de stad die 2 uur per week open zijn en waar ze nooit mn pakket kunnen terugvinden.
Gelukkig woon ik in een klein appartementsgebouw waar de pakketten gewoon in de hal gezet worden wanneer je niet thuis bent.

Het echte ideale zijn die lockers waar 24/7 in kan! Zou willen dat dat meer de norm wordt, lijkt me ook veel effecienter voor de levering.

12 likes

Bij het appartement van m’n vriend zetten pakketbezorgers de pakketten vaak bij de voordeur (is redelijk veilig, want een priveterrein). Maar tegenwoordig hebben ze ook een heus pakkettenhok waar alleen bewoners met hun tag naar binnen kunnen en dat is echt zo top! Volgens mij pakt de huismeester (die altijd aanwezig is op kantooruren) de pakketten dan bij de voordeur weg en zet ze in die ruimte. Echt pure luxe, ik wil dit ook.

10 likes

Ik vind niet per se dat de man moet betalen bij een eerste date, máár onderbewust vond ik het toch onaantrekkelijk als hij niet assertief was in het betalen van de rekening.

Hoewel ik nu 7 jaar met mijn vriend ben en we een gezamenlijke rekening hebben, betaalt hij onze etentjes eigenlijk nog steeds altijd van zijn eigen rekening.

4 likes

ik vind vooral splitten heel onaantrekkelijk en een beetje een moodkill. Ik betaal veel liever voor ons beide dan achteraf nog iets moeten regelen. Of aan de kassa om 2 rekeningen vragen bij het betalen zoals ik onlangs had, dat vind ik gewoon wat genant. Op cafe elk om beurt iets halen is wel prima hoor, of de een de tickets en de ander een drankje.

2 likes

Oh hell naaaaww naar de buren. Die moet je er niet mee lastig vallen vind ik. Bovendien is een pakketpunt er letterlijk voor bedoelt, het blijft 7 dagen liggen.

Ik vind; een man moet aanbieden om te betalen.
Een vrouw, wanneer ze hem niet leuk vindt en hem niet nog een keer wil zien, moet dan erop staan om te splitten. Als ze elkaar nog een x willen zien, man eerst, vrouw betaalt de volgende date wel (of man nog een keer :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:). Maar vind wel dat als de vrouw de date niks vond ze hem niet alles moet laten betalen, verder vind ik het prima als de man 80% van de tijd betaalt. :grin:

10 likes