Stel je persoonlijke vraag #40

Oh sorry dat was idd niet mijn bedoeling! Ik dacht aan iets wat lengte duidelijk zou maken, maar heb daar idd niet bij stilgestaan!

3 likes

Ontvang jij vaak pakketjes van je buren?

• Nooit
  • Regelmatig
  • Soms

0 stemmers

Houdbare melk om te drinken

• Lekker
  • Vieslekker
  • Neutraal / meh
  • Goor
  • Ik lust überhaupt geen melk

0 stemmers

3 likes

Ik heb het wel altijd in huis (kleine pakjes) voor pannekoeken of om op te schuimen maar dat drinken :face_vomiting:

5 likes

Ik vind dit lekkerder dan verse melk

8 likes

Vroeger vond ik het echt zo vies vooral door de geur die er vanaf komt. Heel anders dan verse melk uit de koeling en nog weer andere dan vers tappen op een boerderij. Nu ben ik het gewend om houdbare melk 4 drinken en is het prima. Wel vind ik dat als je een glas pure melk hebt dat echt koud moet zijn. Lauwe melk is echt goor.

Ja, ik voor stamppotten. Maar drink het zelf nooit, mn lichaam gaat meestal ook niet zo lekker op een glas melk.
Ik vind karnemelk gekgenoeg wel heel lekker.

@Marquez vers tappen op een boerderij is toch van die warme melk met klonten?

1 like

Nee niet waar ik het ophaal. En als iets ranzig is dan is het klonten in melk/vla/pudding waar dan ook waar het niet hoort. Ik zet het thuis ook eerst in de koelkast voordat ik het ga drinken.

Karnemelk is een stuk lichter en wat zuurder. Niet gek dat je dat wel lekker vindt.

1 like

Klonten? Hoe kom je erbij

3 likes

Nouja, maar echt vers is dus warm met klonten. Mn maag draait al om als ik eraan denk gatverredamme. Dus rechtstreeks uit zo’n uier.

Omdat ik dat gezien heb @vitaminwater of die koe had gewoon geen goed melk :joy: maar het werd in zo’n mok gedaan en toen mocht ik kijken. En daarna rende ik weg. Bleh ik had sowieso een soort halve boerderijangst en soms gingen we naar een boerderij en no way dat je me die stal in kreeg.

Ben jij als kind wel eens op een melkveeboerderij geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik bedoel gewoon een tapkraan, niet dat ik met een emmer bij een uier zit om te melken en dat opdrink.

http://dewyldeboerinne.nl/melktap

Dit! Eerste resultaat op Google. Het is gefilterde en koude melk wat in die tap zit. Dus er is een stap extra gezet van uier naar tap.

3 likes

Ah oke ja dat klinkt echt stukken/klonten beter :joy:

3 likes

Volgens mij is dit al gevraagd maargoed, heb jij wel eens een echte koe gemolken met je handen? Wij mochten op de basisschool een nepuier van plastic melken, wtf. :sweat_smile:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Klopt allemaal wat je zegt. Ik vond het toch allemaal heel vies. En dat weet ik van mezelf dat dat wereldvreemd is/over kan komen. Ik kreeg er gewoon paniek van.
In oostenrijk in tirol ofzo durfde ik niet eens met een koe op de foto of aan te raken. Laatstaan de uier aanraken. Dus ja ik weet dat het best wereldvreemd is, is gewoon een irreƫele angst.

Voor welk dier zou jij een betere ā€œeigenaarā€ zijn. Eigenaar klinkt zo walgelijk, weet ff geen ander woord.

• Een koe
  • Een paard

0 stemmers

Paarden heb ik echt zovaak aangeraakt, op gereden. Maar ik vind een koe dus zo onvoorspelbaar ook.

2 likes

Helaas kan jij geen polo rijden dus die kans gaat al voorbij. Dat is mijn antwoord.

1 like

Ik ben beter in paardrijden dan jij, jij bent beter in slachten.

1 like

Heb jij wel eens een dier geslacht?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Telt een vis? In dat geval, ja. Ik heb een snoek en een snoekbaars gevangen en gefileerd en opgebakken. :joy: Stond er ook heel trots mee op de foto.

4 likes

Jij en elke 3e man op tinder.

26 likes