Ik weet wat ik moet zeggen/doen, maar vind het alsnog wel focking ongemakkelijk als iemand huilt
Ik weet na 1x “Jeetje wat rot” echt niet meer wat ik moet zeggen. Blijf maar dingen herhalen en dan denk ik ja hier heeft diegene echt niks aan.
Ik ben van mezelf erg positief en merk dat ik er soms tegenop kijk als vrienden mogelijk iets vervelends mee maken, omdat ik geen zin heb in die negatieviteit en ze daarin te moeten steunen.
Ik schaam me daar echt voor, maar ben gewoon niet de meest steunende vriendin
sorry
Ik vind het ook lastig om te antwoorden want ik denk dat ik het best wel goed kan in de juiste omstandigheden haha? Maar soms ook weer totaal niet.
Ik vind het iig niet erg om te doen. Ik heb liever dat iemand op m’n schoot komt huilen dan andersom.
Jij:
- Troost liever een vriend(in)
- Wordt liever getroost door een vriend(in)
- Ik doe niet aan troosten beiden kanten op
0 stemmers
Ohnee ik haat huilen in t openbaar. Haat het ook als iemand dan “Oh gaat het??” Nee meid anders jank ik niet maar maak t nou niet erger dan t is.
Ja dit is dus de reden dat ik m geskipt heb want alles voelde als leugens
Stiltes laten vallen maar even hun hand aanraken (of arm om iemand heen als het een naaste is), herhalen dat je het rot vindt (maakt echt niet uit als je het vaker zegt), benoemen dat je niet weet wat je moet zeggen, vragen of je iets voor hun kan doen, glaasje water of tissues pakken oid. Of iets zeggen van ‘het is ok’ (dat ze huilen, niet per se waarom ze huilen want dat is misschien helemaal niet ok). Soms juist een (flauw) grapje om de lading een beetje te doorbreken.
Ik ben ook echt geen expert maar voor mn werk wel regelmatig in dit soort situaties en dan kom ik met een combinatie van bovenstaande vaak wel een eind.
Ja als ik moet huilen en iemand (bonuspunten voor een onbekende) doet aardig tegen me ipv me te negeren is echt dat filmpje van die vader die zijn zoon weer ziet na 20 jaar
Pls negeer me, doe net of je de tranen niet ziet staan, draai je om. Don’t engage.
Hebben jullie al geschaatst op natuurijs deze week?
- Ja
- Nee
- Alleen even er op gestaan
0 stemmers
Ik denk dat je helemaal geen ‘goede’ dingen hoeft te zeggen om iemand te troosten. Gewoon een knuffel vind ik zelf heel fijn en erkenning van mijn verdriet, dus dat je iets zegt zoals ‘het is ook een rotsituatie en ik snap het helemaal dat je hier zo verdrietig om bent’. Ik vind het fijn als een vriendin of mijn vriend me dan gewoon even laat huilen terwijl ik word geknuffeld. Dat zijn de beste troosters en ze doen eigenlijk zelf niet echt iets.
Groetjes van een jankerd
Ja precies dit! Als ik huil wil ik vaak geen oplossingen horen of uitgebreide vragensessies: gewoon even iemand die me vasthoudt, over m’n rug aait en zegt: ‘huil het er maar even uit’ ofzo haha. Dat is genoeg!
Ik huil het beste (als in meest verwerkend) in m’n eentje of als iemand me impliciet toestemming geeft om te huilen door me goed te troosten. Zo’n enorme knuffel waardoor je je veilig voelt om helemaal op te gaan in je verdriet ofzo. Als ik moet huilen en iemand zou erbij zijn maar niks doen dan zorg ik dat ik zo snel mogelijk ophoudt.
Heb je wel eens iemand getroost waarvan jij de ‘oorzaak’ was dat diegene moest huilen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vrijdag vroeg mijn manager of ik vrij wilde tussen kerst en oud en nieuw en toen moest ik huilen!? Lag blijkbaar veel gevoeliger dan ik dacht, maar daarna hadden we een goed gesprek en dat was heel fijn.
Ik had echt geen knuffel of zakdoekje van hem willen hebben dus 5/5.
Ga jij straks de finale kijken?
- Ja
- Nee
- Mogelijk
- Welke finale?
0 stemmers
Wie gaat winnen?
- Frankrijk reguliere tijd
- Argentinië reguliere tijd
- Frankrijk extra tijd
- Argentinië extra tijd
- Penalties Frankrijk wint
- Penalties Argentinië wint
0 stemmers
Wie wordt de sterspeler?
- Mbappé
- Messi
- Iemand totaal onverwachts
- Nog iemand anders die je wel verwacht
0 stemmers
Ga jij avatar zien?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb serieus net kaartjes gekocht voor in de kerstvakantie omdat het dus geweldig schijnt te zijn. Het verhaal is misschien wat blegh, maar de techniek is ongekend.
al gezien hehe
Maar alleen omdat ik een abonnement heb en ik verwacht lekker te hate watchen
Oh ja dat kan ook nog. Wat vond je er van?
ik was eerst echt boos omdat m’n vriend me er zonder erover te vertellen mee naartoe had gesleept en ik er in de bios pas achter kwam dat de film ruim 3 uur is (ik verlies mn concentratie al na 30 minuten)
maar was positief verrast en kon het prima uithouden!!! vooral door de mooie en magische visuals, verhaal was inderdaad beetje meh.