Klinkt als een uitstekend plan.
Maar regie is toch niet het controleren van dingen die oncontroleerbaar en onveranderbaar zijn? Dat kan niemand en de mensen die denken dat ze dat wel kunnen hebben tot nu toe gewoon veel geluk. Ik zie regie juist als in die omstandigheden hoe belabberd ze ook zijn zelf bewuste keuzes maken. Controle uitoefenen op datgene dat je het kunt uitoefenen. Kijken wat bij je past, hoe je je leven kunt invullen op een manier die aansluit op wie jij bent.
Als jij achter het stuur van een auto zit en er gebeurt door toedoen van een ander een ongeluk terwijl je alert bent, op de regels let, je aan de toegestane snelheid houdt, adaptief rijdt en je je niet laat ophaasten kan jij er ook niks aan doen, maar je had wel de regie. Je hebt in die situatie gedaan wat je kon doen.
Ik heb ondergoed en een blouse aan maar verder nog niks haha
Ah ik zie het als: je hebt regie over jouw eigen gedrag. Daar ben je verantwoordelijk voor, de rest niet. Vind dat regie en schuld dus ook niet aan elkaar verbonden zijn.
Volwassenen die in de supermarkt alvast hun kaasbroodje opeten tijdens het shoppen.
- Vind ik niet netjes
- Vind ik prima
- Vind ik niks van
- Anders:
0 stemmers
Ik mis. de optie: tering asociaal. Ook als het een kind is trouwens.
Ligt aan de omstandigheden
Ik ben als zwangere weleens helemaal flauw geworden dat ik vast een krentebol uit een zak at (en de zak in mn mandje deed)
Same voor bv een flesje cola open maken
Dit was dan wel als mn man nog heel lang boodschappen ging doen, niet als je gelijk naar de kassa ging
Zie het probleem niet zo, je betaalt het toch?
ja ik heb dat ook wel eens gehad ja! maar dit specifieke geval was het een doorzichtig, leeg zakje zonder barcode die ze in haar mandje legde en het broodje gelijk op at. Zal mij verder interesseren maar ze werd dus aangesproken dat dat niet mocht omdat ze dat niet konden controleren.
Dat vind ik al een uitzondering maar zelfs dan zou ik het eerst afrekenen en bonnetje meenemen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand (kind of volwassenen) zien eten in de supermarkt wat nog moet afgerekend worden. Gebeurt dit vaak?
Best regelmatig. Ik heb ook wel eens een lege banenschil en een half opgegeten banaan over de toonbank gehad.
Hahaha half opgegeten, eet hem dan gewoon op
Mijn moeder had pas een hypo in de winkel en die heb ik eerst dextro gegeven en daarna een half reepje afgerekend maar dat valt onder noodsituatie vind ik
Ja sorry maar je bent echt een slechte moeder als je wat eet in de winkel.
Hierbij denk ik echt lekker fucking boeiend
Had je maar beter vooruit moeten denken
Ja ik snap niet waarom mensen zich er zo druk om maken. Als je nou wat te snoepen pakt in een kleine bakkerij, maar bij een supermarkt met een miljoenenomzet… Couldn’t care less.
Ik zou het zelf nooit doen tenzij het echt een noodgeval is maar wat anderen doen boeit me niets.
Dan heb je nog nooit een zware hypo gehad. Je kunt amper denken en alles draait om je heen.Ja je moet altijd suiker mee nemen, maar je kan het ook een keer vergeten.
Er zijn verzachtende omstandigheden, maar er een gewoonte maken is asociaal.