Stel je persoonlijke vraag #41

Hoeveel tabbladen heb jij op dit moment open staan?

• 0
  • 1-5
  • 5-10
  • 10-15
  • 15-20
  • 20-25
  • 25-30
  • Ik ben een gek en heb er meer dan 30

0 stemmers

1 like

Enjoy.

19 likes

86 haha

2 likes

Ik moest ook aan jou denken bij deze poll :joy:

3 likes

Ik heb een zenuwtrekje en sluit een paar keer per dag alles weer

6 likes

Haha shit jij wint

4 likes

25 likes

Als jij op de vraag “vind je dat in alle vacatures een salarisindicatie moet staan?” hebt geantwoord met “liever wel, maar ik snap dat het soms wat lastig wordt” of “nee”, heb je dan een of andere hr-functie?

• ik heb op deze vraag “ja” geantwoord in de poll
  • ik heb inderdaad een of andere hr-functie
  • nee geen hr, maar ik zit wel in de recruitment
  • ik heb serieus een goede reden waarom niet altijd een salarisindicatie bij een vacature hoeft te staan (ben erg benieuwd)
  • ik stemde nee/liever wel, maar ik heb geen goede reden maar ik vind dat wel gewoon

0 stemmers

3 likes

Yep! Ik moest gelijk aan Village of the Damned denken (@Pierlala )
f237ae14-93c6-5f61-845a-12e4e6df784a

2 likes

Jaaa ik vind het zo leuk dat dit nog bestaat! De inhoud is natuurlijk gek, maar de stijl is zo representatief voor die tijd. Love it.

En @Spaarlamp ik heb 426 tabbladen

4 likes

Ben jij lid van een vakbond? Ben zelf net lid geworden haha. Voelt wel heel volwassen. Het lijkt er op dat we nu gaan staken in maart.

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar ga ik nog wel doen

0 stemmers

Wel een studentenlidmaatschap gehad maar ben recent afgestudeerd en nog niet naar gekeken

3 likes

Ja, maar IKEA medewerkers hebben een eigen vakbond. En ze doen het goed, want een loonsverhoging van 16% gekregen afgelopen november.

23 likes

Het idee van een vakbond spreekt mij wel aan, maar tegelijkertijd heb ik het idee dat het niet voor mij is. Dingen zoals CAO en pensioen klinkt voor mij iets uit een ancient regime. I don’t know her.

2 likes

Yes en die vakbond heeft me geholpen met een zaak tegen een oud-werkgever die jonge naïeve (vaak) nog studerende werknemers behoorlijk genaaid heeft met betalingen. Heeft me toch een paar duizend euro opgeleverd.

En die vakbond onderhandelt er ook regelmatig wat procenten bij voor CAO-medewerkers, dus dikke tevreden.

Overigens krijg ik jaarlijks een deel van de contributie terug van mijn werkgever als ik de jaaropgave inlever. :nerd_face:

9 likes

Gister nog op gewezen door een collega, toen het aanmeldformulier ingevuld en het niet ingezonden🤡

1 like

Ik weet niet eens of wij een vakbond hebben. Hoe kom ik daarachter? (Behalve aan HR vragen, ik ben met verlof)

Hoeveel paar schoenen heeft jou basisschool kind?

• 2
  • 3
  • 4 of meer

0 stemmers

Ik doe het ook een beetje uit solidariteit. Heb het gevoel dat je zonder vakbond en helemaal zonder cao best genaaid wordt door je werkgever. Verwacht ook niet echt dat er een pensioenfonds overblijft voor ons.

Je kunt nu lid worden van de FNV voor 25 euro voor de eerste 6 maanden. Dat is nog geen 5 euro per maand. Daarna is afhankelijk van je inkomen maximaal 18 euro per maand. Voordelen van het FNV-lidmaatschap - FNV

2 likes

Gewoon googelen op je beroep en dan vakbond. FNV en CNV hebben allemaal weer hun eigen clubs bijvoorbeeld

1 like