Stel je persoonlijke vraag #41

Ja cultleider moet je van binnen echt ziek zijn met crazy eyes, ik zie dat niet in je.

Maar idd “coach” en dan sneubekken aan je binden zou wel een carrièrepad zijn.

2 likes

Nee wie is dat?

1 like

Dat gedoe met die leggings zou ik wel kunnen denk ik

3 likes

Ik kan er zo slecht tegen als mensen me vertellen wat ik moet doen. Dus dat word meteen ruzie. En ik kan er ook niet goed tegen als mensen niet naar mij luisteren. Dus een leider zijn is ook niks voor mij.

2 likes

Ik vind het fantastisch als mensen me vertellen wat ik moet doen. Lekker duidelijk.

Lijkt me heerlijk om zelf nooit meer na te hoeven denken eigenlijk.

13 likes

Oeh, volgens mij heb ik hier jaren geleden iets over gelezen op Gawker ofzo? Vond het toen al zo bizar. Ga dit ook lezen!

Heerlijk onderdanig :laughing: wil wel even toevoegen dat ik alleen lid word van een cult als de cultleider knap en charismatisch is met brede schouders. Zo oppervlakkig ben ik dan weer wel. De hele crazy eyes old christian pastors met privejets even skippen

3 likes

Hoe begin je ook ineens een cult. En waarom trappen mensen daarin. Als iemand tegen mij zegt dat die dingen van god door krijgt denk ik eigenlijk meer “Ahhw zal ik hem geld geven of zal ik boodschappen voor hem doen…”

2 likes

:clown_face:

31 likes

It runs in the family. Niet heel direct gelukkig, maar ik vraag me soms af of hoe ver mijn fascinatie voor culten verwijderd is van hoe het bij die figuren begon. Ik zou dan wel een oprechte cultleider zijn, die gewoon heel erg overtuigd is van haar eigen gelijk, en niet het type oplichter (helaas).

2 likes

De optie om berichten in Whatsapp te liken/emoji te plaatsen gebruik ik:

• Best veel
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit of te nimmer

0 stemmers

Ik haat die functie bijna net zo erg als voicemessages

3 likes

Ideaal voor groepsapps en appjes waar je echt geen idee van hebt hoe te reageren (bv een niet zo grappig filmpje of de duizendste ongevraagde foto van een kind)

54 likes

Heb jij een favo cult?

• Ja en dat is…
  • Nee

0 stemmers

En laat ook even weten als er een interessante podcast of docu is!

Mijn favo is denk ik twinflames(en ja er is een podcast).

Die van sara Lawrence ken ik ook van een podcast en is idd echt heftig!

5 likes

Deze kreeg ik toevallig eerder vanavond toegestuurd haha

46 likes

Docu serie staat sinds kort op Disney+. Ik vond het echt een indrukwekkend verhaal hoe hij ze om zijn vinger bond.

3 likes

Heaven’s Gate.

2 likes

Heb geen favo cult, maar wel een favo podcast over cults: Let’s Talk About Sects

1 like

Ja!

Het zijn allebei sektes die ontstaan zijn uit de cult van Qanon. De eerste is Amerikaans en geloven dat JFK junior uit de dood gaat opstaan in Dallas Texas en Donald Trump weer president maken.

Deze mensen daar al jaren op aan het wachten. Veel mensen hebben hun eigen leven opgezegd voor deze man. Verder zijn er ook andere celebrities zoals Diana en Elvis die uit de dood gaan opstaan.

Vergelijkbaar thema is de Qanon queen van Canada. Daar gelooft een groep mensen dat deze chick Romana Didulo - Wikipedia de rechtmatige koningin van Canada is en noemen zichzelf een onafhankelijke staat.

Verder komt het standaard verhaaltje van anti overheid, anti vaccin en anti semitisme voorbij. Dat is vaak standaard voor de Qanon cults. Mensen geven al hun geld en bestaan weg voor deze mensen.

Cults en sektes zijn super interessant 🫢

3 likes

ik lees dit voor het eerst en dacht dat iedereen die ondertiteling had? :joy: ik weet wel dat ik synesthesie ervaar maar nooit over nagedacht dat dit ook met de ondertiteling in mijn hoofd samenhangt!

3 likes