Stel je persoonlijke vraag #41

It runs in the family. Niet heel direct gelukkig, maar ik vraag me soms af of hoe ver mijn fascinatie voor culten verwijderd is van hoe het bij die figuren begon. Ik zou dan wel een oprechte cultleider zijn, die gewoon heel erg overtuigd is van haar eigen gelijk, en niet het type oplichter (helaas).

2 likes

De optie om berichten in Whatsapp te liken/emoji te plaatsen gebruik ik:

• Best veel
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit of te nimmer

0 stemmers

Ik haat die functie bijna net zo erg als voicemessages

3 likes

Ideaal voor groepsapps en appjes waar je echt geen idee van hebt hoe te reageren (bv een niet zo grappig filmpje of de duizendste ongevraagde foto van een kind)

54 likes

Heb jij een favo cult?

• Ja en dat is…
  • Nee

0 stemmers

En laat ook even weten als er een interessante podcast of docu is!

Mijn favo is denk ik twinflames(en ja er is een podcast).

Die van sara Lawrence ken ik ook van een podcast en is idd echt heftig!

5 likes

Deze kreeg ik toevallig eerder vanavond toegestuurd haha

46 likes

Docu serie staat sinds kort op Disney+. Ik vond het echt een indrukwekkend verhaal hoe hij ze om zijn vinger bond.

3 likes

Heaven’s Gate.

2 likes

Heb geen favo cult, maar wel een favo podcast over cults: Let’s Talk About Sects

1 like

Ja!

Het zijn allebei sektes die ontstaan zijn uit de cult van Qanon. De eerste is Amerikaans en geloven dat JFK junior uit de dood gaat opstaan in Dallas Texas en Donald Trump weer president maken.

Deze mensen daar al jaren op aan het wachten. Veel mensen hebben hun eigen leven opgezegd voor deze man. Verder zijn er ook andere celebrities zoals Diana en Elvis die uit de dood gaan opstaan.

Vergelijkbaar thema is de Qanon queen van Canada. Daar gelooft een groep mensen dat deze chick Romana Didulo - Wikipedia de rechtmatige koningin van Canada is en noemen zichzelf een onafhankelijke staat.

Verder komt het standaard verhaaltje van anti overheid, anti vaccin en anti semitisme voorbij. Dat is vaak standaard voor de Qanon cults. Mensen geven al hun geld en bestaan weg voor deze mensen.

Cults en sektes zijn super interessant 🫢

3 likes

ik lees dit voor het eerst en dacht dat iedereen die ondertiteling had? :joy: ik weet wel dat ik synesthesie ervaar maar nooit over nagedacht dat dit ook met de ondertiteling in mijn hoofd samenhangt!

3 likes

the family

mijn zusje leek echt zo erg op die jongentjes…

Een aantal van die kinderen lijkt zo uit een horrorfilm te komen. Behalve een van die jongetjes, die is precies Velma uit Scooby Doo.

10 likes

Ik heb nooit zo goed door wanneer er groepsdruk op mij word uitgeoefend. Volgens mij is dat wel vrij essentieel om te weten/voelen als je bij een sekte wilt

2 likes

Nee hoor, jij bent juist het perfecte slachtoffer.

11 likes

Het is dat ik grote groepen niks vind of huisgenoten

The Weigh Down, afvallen door te bidden ipv eten. Geweldige documentaire op HBO.

1 like

Seks hebben in een openbare douche/douche waar meerdere mensen gebruik van maken, met het risico dat iemand het hoort, kan wel/niet? (Bijv. als je met huisgenoten samen woont of op een camping, in een hostel etc.)

• Ja hoor, moet kunnen
  • Kan alleen in je studententijd, dan kom je nog weg met dit soort dingen
  • Nee, kan niet
  • Anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Wat gaat jou gemakkelijker af?

• Een maand niet drinken (alcohol)
  • Een maand geen spullen kopen (no buy)

0 stemmers

Of

• Een halfjaar niet drinken (alcohol)
  • Een halfjaar geen spullen kopen (no buy)

0 stemmers

Welk beroep zou je beter in zijn?

• Kledingstylist
  • Interieurstylist

0 stemmers

2 likes

ja, en die ultieme jaren 90 gemaakt in MS Frontpage website van ze die nog steeds online staat

3 likes