Ja ben ook benieuwd naar dit medisch mirakel
hoe is dit mogelijk
Ja dit beeld heb ik dus idd ook. Ik denk sws dat er een verband is. Maar vooral bij de hoeveelheid van die alledaagse (ja toch ook wel bijna de beruchte dagboek-)posts
Living the dream
Kan toch. Heb ik ook niet. Niet eens door een pil.
Weer zo oneerlijk verdeelt
Mijn moeder heeft ook geen beenhaar, echt zo flauw dat ik dat niet heb geƫrfd ik heb juist een dubbele portie gekregen
Haha ze waren het vergeten bij de vorige generatie dus hebben het aan jou gegeven
Ik vertel mijn vriend soms zelfs in detail hoe het was wanneer ik klaar ben
Dit klinkt in mijn oren alleen maar als de ideale relatie
Hahaha ik mag niet klagen!
Mijn vriend en ik laten zo ongegeneerd boeren en scheten in elkaars bijzijn dat we daarop nu een veto hebben uitgesproken om de romantiek weer wat te doen opvlammen
Nu heb ik dat nummer van het Goede Doel in mijn hoofd
Ligt aan de context
Nou ik heb heel erg lang aan de Diane pil gezeten en die gaat ook klachten als acne en overmatige haargroei en overmatig zweten tegen, daarnaast draag ik eigenlijk altijd strakke broeken en als die schuren kan je ook minder haar krijgen. Ik heb in mijn puberteit ook nooit veel gezweet of ongemakkelijke kwaaltjes gehad. Dus ik denk een combinatie van die twee, ik heb wel wat beenharen rondom mijn enkels en die kunnen ook wel dik en zwart groeien, maar verder niks
Ik ben echt wel dik maar zoān medicijn dat alleen helpt als je het neemt waarvan ik de lange termijn effecten niet weet en het effect ook stopt zodra je er mee stopt. Neuh, doe maar niet. Jojoāen also bad.
Er was toch een tiktok influencer die alweer tientallen kiloās was aangekomen nadat ze er mee was gestopt? Kom even niet op dār naam, mooie vrouw met bruin haar.
Ik denk dat met dit medicijn overgewicht meer als chronische aandoening benaderd wordt, het idee is volgens mij niet dat je het als kuur gebruikt en daarna volledig stopt. En als ik over een paar jaar, als er iets meer van de lange termijnseffecten bekend zijn, zou moeten kiezen tussen dit en een operatie, dan kies ik wss wel Ozempic
Ik dacht sowieso tot ik die side effects las. Liever bol en lekker in mijn vel dan.
Dat staat ook in de richtlijn, dat als je in de eerste 10 weken niet meer dan 5% afvalt je moet staken omdat het dan onvoldoende werkt. Maar over dat je moet stoppen als het daarna stagneert zie ik niet, misschien als je echt op normaal gewicht bent, geen hypertensie, hyperglycemieen, normaal lab etc hebt en ze bang zijn dat je richting ondergewicht zou gaan oid? Maar bij degenen voor wie dit medicijn geindiceerd kan zijn (volgens mij bij BMI boven 35?) zal dit niet op hele korte termijn het geval zijn.
Medicijnen in deze groep bestaan al wel wat langer en opzich is wel bekend hoe het werkt. Dus ik verwacht niet dat er op hele lange termijn opeens nieuwe, onverwachte bijwerkingen zullen zijn.
Begreep dat er flinke tekorten van beginnen te ontstaan, dus voor nu vind ik het prima dat het er is voor mensen met een hele sterke indicatie. Maar als dit op termijn zoals @tessel zegt een medicijn wordt zoals bijvoorbeeld antihypertensiva, cholesterolverlagers, dan zou ik het best willen proberen.
Ik doe ook direct mān chillpak aan maar die is wel erg leuk.