Stel je persoonlijke vraag #41

Mijn basisschool lag letterlijk tegenover ons huis. In een rustig dorp. Dus ik mocht al jong zelf lopen omdat het een kwestie van een zebrapad oversteken was. En mijn mams me gewoon kon zien door het raam.

3 likes

Ik was juist altijd jaloers als ik naar vriendinnen ging die in een rustig mooi groen dorpje woonde met veel natuur en ijs om op te schaatsen om zich heen. en dat die dat gewoon vanaf jonge leeftijd allemaal alleen konden/mochten.
En bij mij in de stad was het gewoon minder gezellig, minder mooi, allemaal kinderlokkers waarvoor je voorzichtig moest zijn.

2 likes

Hoe weet iedereen dit nog? Ik heb echt geen idee.

30 likes

Ik weet alleen de basisschool omdat ik op mn zesde ben verhuisd en toen naar een school ging die tegenover ons huis was, dus toen mocht ik alleen. De rest weet ik ook echt niet meer

2 likes

Bestrijk jij je croissantjes altijd met ei voor je ze bakt?

• Ja
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

Maakt dit nou echt een verschil?

2 likes

Zo’n gedoe en wat moet je dan met de rest van dat ei :woman_shrugging:t2:

3 likes

Ik moest soms boodschappen toen voor mijn vader toen ik 5 was en alleen naar school, maar dat was omdat hij ziek was. Mn moeder wist dit ook niet (ze waren al gescheiden) en heeft het een paar jaar later pas van mij gehoord, toen mn vader al overleden was.

1 like

Roerei maken.

5 likes

Beetje met melk helpt ook.

2 likes

Florida Man Arrested After Praising the Lord While Highway-Surfing His Cadillac

2 likes

Zit jij bij een tandarts bij je in de buurt?

• Ja, zelfde stad/dorp
  • Nee, maar bereikbaar binnen een kwartier
  • Nee, op 15+ minuten afstand
  • Nee, op 30+ minuten afstand

0 stemmers

Ik zit zelf na jaren nog steeds bij de tandarts in m’n vorige woonplaats, op 25 minuten afstand. Ik wil mijn dochter hier eigenlijk ook inschrijven omdat ik met haar in onze eigen woonplaats een slechte ervaring heb met de tandarts. Mijn eigen tandarts is fantastisch. Ik vind het geen probleem om 2x per jaar dat stuk te rijden maar denk dat het niet helemaal verstandig is ivm calamiteiten. Balen!

2 likes

hoevaak heb je in al die tijd een calamiteit gehad?
als je je daar fijn voelt, zou ik gewoon bij hun blijven!

4 likes

Ik ben echt al zo lang niet geweest bedenk ik me door deze poll

5 likes

Ikzelf nooit! Bij kinderen denk ik eerder aan ernstige valpartijen oid maar misschien moet ik idd gewoon doen wat goed voelt. Ik twijfel echt nog.

Wij hadden inderdaad wel ijs om op te schaatsen en 1 weiland tussen m’n huis en de duinen/het strand, maar denk dat kinderlokkers overal wel een angstig verhaal blijft. Wij waren daar ook heel veel mee bezig, of dat terecht was weet ik niet.
Maar als ik kijk naar hoe ik nu woon en kinderen zie schaatsen op de gracht achter m’n huis, denk ik niet dat ze hier iets hoeven te missen daarvan. Maar ik woon ook niet in een hele grote stad ofzo.

3 likes

Ik zit nog steeds bij de tandarts in mijn thuisstad op een uur reizen. Ik dacht steeds ‘dat regel ik nog wel’, maar nu 7/8? jaar later hoop ik binnen een jaar wel weer terug te verhuizen dus nu blijf ik maar :’)

1 like

Ja zelfde stad maar moet alsnog 30 minuten fietsen. Of 40 minuten met het ov.

2 likes

Ik zit nog bij de kindertandarts :slightly_smiling_face:

1 like

25 minuten is toch helemaal niet zo ver? Ik zit in dezelfde stad, maar ben alsnog 30-40 minuten onderweg

4 likes

Geloof jij in het boze oog?
Het ‘boze oog’ is een soort blik van het oog waarmee schade kan worden veroorzaakt voor degene die het treft. Het concept van het boze oog veronderstelt dat dingen of mensen die dierbaar zijn, die hoog aanzien hebben of waar veel waarde aan wordt gehecht, voortdurend kwetsbaar zijn voor schade, letsel, benadeling of vernietiging.
Het boze oog wordt veroorzaakt door de jaloezie of afgunst (dat iets niet echt wordt gegund) van andere mensen geprojecteerd door hun ogen. Het boze oog is dus een vorm van jaloezie of afgunst.

• Ja
  • Nee

0 stemmers