wow zo veel kaj gorgels ik vind hem echt de meest vervelende persoon ter wereld
Waarschijnlijk twee tientjes ofzo?
Haaallloo forumbubble, ik vind alleen de staffel die je maakt al bizar. Wat een bedragen.
Nou het was eigenlijk gebaseerd op de bedragen die ik las toen ik een rondje internet deed dus ben ook erg opgelucht dat de meesten tussen 0 en 1000 euro zitten als ik naar mijn eigen situatie kijk
Je haat geen maandag je haat kapitalisme!!!1
Ik snap je hoog, maar de mensen die er over schrijven zijn vaak de mensen die wat te pochen hebben
Jongeren blijven vaker thuis wonen terwijl ze een baan hebben omdat ze geen huis kunnen vinden, dan kan je spaargeld snel oplopen.
Maar ik denk dat er minstens zoveel zijn die altijd net (of net niet) uitkomen met hun geld.
10k en dat is bijna allemaal opgegaan aan de inboedel en huur etc.
Maar als je minder dan 1000 hebt, dat is vaak alleen huur en borg al zo’n beetje (bij sociale huurwoning). Hebben jullie alle meubels dan gekregen van vrienden en familie of alles tweedehands gratis kunnen krijgen?
Ik kreeg niets van mijn ouders (hadden ze wel gewild maar ze hadden simpelweg een te groot gezin, dus dat geld was er niet). In mijn cultuur was het wel de gewoonte om als vrouw vanaf een jaar of 16 zelf een uitzet bij elkaar te sparen.
Dus ik had zelf al servies, handdoeken, bestek en eigenlijk alles wat je nodig hebt. En de allergoedkoopste meubels van IKEA, krijgertjes van overleden grootouders of zaken van de kringloop.
Ik heb gewoon mn meubels van mn ouders thuis meegenomen en wat dingen van de kringloop. Vorig jaar een nieuw bed + nieuwe kast gekocht en dat was miss 500 euro en de rest is nog steeds tweedehands, kringloop of van thuis
Ja en gordijnen, servies, pannen, schoonmaakmiddelen. Ik vond zelf al die kleine dingetjes ookal aardig in de kosten oplopen.
Borg voorgeschoten door familie, wat kleinere spullen en bed meegenomen uit ouderlijk huis, van m’n ouders een bijdrage om dingen als servies en pannen te kopen en de rest van de meubels inderdaad kringloop/marktplaats
Ik ben na de middelbare een jaar als au pair gaan werken (ook zonder spaargeld, maar alles werd toch betaald) en daarna op kamers gegaan met £25 op m’n rekening. Mijn broertje heeft toen de huur voorgeschoten twee maanden lang (was €200 per maand, lang leve studeren in 2009), terwijl ik de hele zomer 6 dagen per week 11 uur per dag werkte in een fabriek. Toen had ik genoeg geld om hem terug te betalen en een leuk bankje en tafeltje enz te kopen voor mijn kamer. Kledingkast heb ik gekregen als cadeau van m’n familie en bed/kast enz was overgenomen van de student voor mij. Dus met anderhalve maand heel hard werken, en een beetje hulp van m’n kleine lieve broertje, was het gebrek aan spaargeld opgelost.
Mijn bed en kast van thuis, een bank en een televisie van de kringloop en een stoel van mijn tante. En een Lack tafeltje van de Ikea, dit was toen 5 euro.
En voor de meeste mensen is het alweer 10+ jaar geleden dat ze uit huis gingen, toen was (kamer)huur ook nog wel wat goedkoper. Of ben ik de enige bejaarde?
Meeste spullen ook gekregen of tweedehands en de rest van de Action.
Ja inderdaad mijn eerste kamer heb ik alle meubels gratis overgenomen van de vorige bewoonster. Al mijn spaargeld was opgegaan aan collegegeld, studieboeken en borg dus ik had niet zoveel andere keus ook.
Hoort er wat mij betreft ook wel bij in die levensfase. Ik weet nu dat ik heeel goed rond kan komen van heel weinig geld (mijn inmiddels verhoogde standaarden losgelaten dan)
Bijna 20 jaar zelfs.
Haha voor mij ook alweer 16 jaar. Over een jaar ben ik langer uit huis dan dat ik thuis heb gewoond
Ik heb de meubels voor mn studentenkamer gekregen en de borg, 2 maanden huur en alles qua huisraad gekregen, voelde me echt blessed. Zou ik ook zo doen voor een (hopelijk toekomstig) kind. Ik was toen 18 maar op mn 28e kwam ik weer terug bij mn ouders wonen haha
Ik ging pas na mijn studie uit huis, maar heb toen ik naar school ging en tijdens mijn studie super veel gewerkt. Ik betaalde wel wat kostgeld aan mijn ouders, maar lang niet zoveel als wanneer ik op mezelf zou wonen. Verder gaf ik vrij weinig geld uit, dus toen ik eindelijk wel uit huis ging stond er een flink bedrag op de spaarrekening.
Zal vast ook met leeftijd te maken hebben
Weinig definieer ik nu even als onder de 1000. Medium tot 6000. Veel 6000-10000. Heel veel meer dan 10k
- Ik had weinig spaargeld toen ik uit huis ging en ik ging heel vroeg uit huis (<18)
- Ik had weinig spaargeld en ging uit huis tussen 18-21
- Ik had weinig spaargeld en ging na mijn 22e uit huis
- Medium spaargeld en <18
- Medium spaargeld en 18-21
- Medium spaargeld en 22+
- Veel spaargeld <18
- Veel spaargeld 18-21
- Veel spaargeld 22+
- heel veel spaargeld <18
- heel veel spaargeld 18-21
- heel veel spaargeld 22+
0 stemmers