Stel je persoonlijke vraag #41

Ja heb net mn post geedit, had geen idee

1 like

Dit is zo herkenbaar! Ik dacht dat mijn ouders dat niet tegen me gezegd hadden dat ik niet klopte omdat ze dat te pijnlijk voor me vonden. Maar ik dacht ook door. Ben christelijk opgevoed en seks kwam dus pas tijdens de huwelijksnacht (was toen het idee) en ik was zo bang dat mijn man dan gelijk spijt zou hebben dat hij met me getrouwd was omdat hij het dan zou ontdekken. :joy: was een beetje een dramaqueen

4 likes

Oh ik heb geen idee. Ik heb ze enkele keren in mn leven gebruikt en vond het onprettig. Karton lijkt me al helemaal niet werken :tired_face:, vooral niet bij meiden die net ongesteld zijn geworden en nog alles een beetje moeten uitvinden wat voor ze werkt.

Misschien dit soort dingen? Super Biologische Tampons met Inbrenghuls - Natracare

Uit eigen ervaring: werkte juist top. Het karton is superglad. Was echt mijn redding als tiener

8 likes

Ja same! Het is karton met een gladde coating, werkte super als tiener! Vind ze nog steeds niet vervelend.

1 like

Mijn eerste ervaringen met tampons was ook met een inbrenghuls. Echt veel chiller dan de normale tampons, maar ook veel duurder.

3 likes

En vind het vooral in het openbaar echt best onhygiënisch.

1 like

Ik kan gewoon geen tampon inbrengen zonder huls. Net of mijn vingers te kort zijn om de tampon goed door te duwen :joy:

2 likes

Waarom? Je kunt op openbare plekken ook je handen wassen of bedoel je iets anders? Ik vond dat gevoel dat dat plastic naar binnen ging dus naar maar misschien is het inmiddels beter.

Gebruik jij tampons altijd van hetzelfde merk?

• Ja
  • Nee dat wisselt
  • N.v.t.

0 stemmers

Ik gebruik eigenlijk altijd ob pro comfort. Toen ik een tijdje terug ongesteld werd bij een vriend thuis gaf hij me een tampon van zn vriendin. En ik voelde me zon aanstellerd maar daar zat dus niet zo’n glad laagje om :face_holding_back_tears:

Omdat je dan met een bebloede vinger de wc deur moet openmaken, kraan opendraaien enz. Als ik op mn werk ben moet ik dan m’n witte pak aan krijgen met 1 hand. Gedoe

3 likes

Ik krijg altijd enorme jeuk van tampons met een plastic laagje zoals OB. Gebruik alleen nog maar Yoni, ook omdat het van biologisch katoen is maar vooral omdat er geen plastic in zit. Maar ik heb dan ook geen moeite met inbrengen, kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even makkelijk is.

5 likes

Maar er zit geen plastic aan de ob tampon zelf als je hem in doet? Dat is gewoon katoen. En over tampons gesproken kotex is zo kut. Alsof je een harde kurk erin moet stoppen.

1 like

Nee er zit nog allemaal rotzooi in veel tampons.

4 likes

Miep heeft ons toch jaaaaren geleden al uitgelegd dat we geen OB meer moeten gebruiken. Yoni is the way to go

4 likes

Ik ben bijna net weer uitgebloed. Eindelijk want deze keer duurde bijna 8 dagen doe ff normaal kut :woozy_face: maar die yoni wil ik wel een keer uitproberen.

2 likes

Gebruik jij yoni tampons?

• Ja regelmatig
  • Nee nooit
  • Af en toe
  • N.v.t.

0 stemmers

Paar keer geprobeerd maar kreeg ik echt een droge kut van op de een of andere manier

7 likes

Dat buitenste laagje (niet de verpakking) van OB is zo glad vanwege polyethyleen of polypropyleen (aldus plastic). Ze zetten erbij dat er een 100% katoenen kern in zit maar dat gaat niet over de buitenkant. De OB organic zijn wel van volledig katoen.

2 likes

Een keer een doosje gekocht, maar ik vond ze inderdaad ook niet zo fijn.

1 like

Er zijn tegenwoordig ook allerlei andere goedkopere merken die 100% katoenen tampons maken zonder troep dus yoni koop ik alleen in de aanbieding.

2 likes