Stel je persoonlijke vraag #41

Droom jij weleens dat je neergeschoten wordt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, ervaar je in je droom dan ook echt hoe dat lichamelijk voelt?

• Ja dat voel ik
  • Nee dat voel ik niet

0 stemmers

Indien je dit in je droom kunt voelen, denk jij dat je daardoor dus ook in real life weet hoe dat voelt?

• Ja ik denk dus precies zo als in mijn droom
  • Nee ik denk wel anders dan in mijn droom

0 stemmers

Ik droom dus vaak (zo ook vannacht) dat ik geraakt word door een of meerdere kogels en ik voel dat dan ook echt fysiek in mijn droom. Scherpe pijn, een warm branderig gevoel en ook het warme plakkerige natte van het bloed dat uit me loopt. En ik denk eigenlijk wel dat het zo in het echt ook zal zijn?

3 likes

Ken je dit boek?

• Ja!
  • Nee

0 stemmers

1 like

Forumklassiekertje omdat ik ineens weer aan die post over dat konijn moet denken. Zeggen mensen wel eens tegen jou dat je op bepaalde mensen lijkt?

• Ja, op een bekendheid/bekendheden, ik zie het zelf niet
  • Ja, op een bekendheid/bekendheden, ik zie het zelf ook
  • Ja, op onbekende personen, ik zie het zelf niet
  • Ja, op onbekende personen, ik zie het zelf ook
  • Als ik te horen krijg dat ik op iemand lijk, worden er allerlei verschillende personen genoemd
  • Als ik te horen krijg dat ik op iemand lijk, wordt meestal dezelfde persoon genoemd
  • Ik krijg (bijna) nooit te horen dat ik op iemand lijk

0 stemmers

En ken jij dit boek?

thumbnail (1)

• Nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Niet de letterlijke kaft ofzo, maar wel het verhaal.

14 likes

Ja same here! Ik kon de kaft wat wij hadden niet vinden. Ik vond het als kind zo vreselijk zielig dat ik er in mn pyjamabroek van plaste :sweat_smile:. Heeft op 1 of andere manier veel indruk gemaakt. Misschien ook omdat mn vader het voorlas en die was er toen ik jong was niet zovaak. In mijn herinnering iig een verschrikkelijk verhaal terwijl het vast meevalt.

4 likes

Bah zo naar! :cold_sweat: dat is toch geen verhaal aan om kinderen te vertellen? Mn zus was er ook bij maar ik vind het een vrij heftig verhaal om aan kinderen voor te lezen. Maar misschien ook juist wel nodig? Ons boek was dacht ik donkerblauw met zo’n meisje helemaal alleen en het stak al in mn hart als ik het boek zag.

4 likes

Nou ja, het is wel realistischer dan een disneysprookje waarin het kwade altijd gestraft en het goede beloond wordt. Ik vind het eigenlijk wel goed dat dit soort verhalen ook verteld worden aan kinderen, voor een beetje balans.

Het meisje met de zwavelstokjes is ook te zien in de Efteling trouwens en dat volgt het verhaal trouw en daar gaat ze dus ook dood (je ziet echt haar sterfscene, ze vliegt als geest in de armen van haar geliefde overleden oma en het is daarom toch een ‘gelukkig’ einde)

14 likes

Volgens mij deden ze dit bij ons als musical met kerst

Ik hield als kind al erg van droevige en sombere verhalen dus hopelijk breng ik mijn melancholische neigingen ook over op mijn kinderen :+1:

4 likes

Wij deden het meisje met de zwavelstokjes als kerstmusical in groep 6. Ik speelde een kat haha

3 likes

Ik ga voor wat lugubere verhaaltjes. Zoals de rode schoentjes, hierin worden haar voeten eraf gehakt.

3 likes

Het verbaast me eigenlijk best wel dat ook 20% hier het sprookje blijkbaar niet kent, ik dacht dat het een heel bekend verhaal was omdat het is geschreven door Hans Christian Andersen en best vaak voorbij komt in sprookjesboeken e.d.
Maar er is natuurlijk niet echt een superbekende adaptatie van zoals van de Kleine Zeemeermin bijvoorbeeld (die eindigt trouwens ook wel iiieeeets anders dan in de Disneyversie :sweat_smile: )

14 likes

Wel Yoni inlegkruisjes geprobeerd maar die zijn zo kut (hihi). Vallen heel snel uit elkaar en zijn dan bijna niet uit je onderbroek te krijgen, die halve plakstrip blijft zitten. Ook die van Sanature geprobeerd maar daarbij zelfde probleem. Dus als er nog iemand tips heeft voor inlegkruisjes die zo ‘natuurlijk’ mogelijk zijn maar niet uit elkaar donderen als je er naar kijkt, graag!

2 likes

Kruidvat eigen merk heeft nu ook al een tijdje katoenen tampons zonder parfum en andere ongein. Ik vind ze fijn, tipje!

3 likes

Ja ik lijk (leek) op Polleke

4 likes

Bij de Bijenkorf verkopen ze ook tampons zonder meuk. Heb ze daar laatst besteld: https://www.debijenkorf.nl/grace-green-organic-applicator-tampons-regular-1192091808-119209180800000

Verder merken als Sanature en Yoni. Sommige (huis)merken hebben een lijn zonder parfum en andere meuk. Maar ik vind dat het de standaard hoort te zijn dus ik koop louter de merken die alleen maar goeie tampons aanbieden. Power to the pussy.

6 likes

Ik vraag me wel af waarom dit erg zou moeten zijn? Ik vind juist 100% katoen vaak niet lekker zitten

1 like

Ik bestel al een paar jaar bij Gentle day. Goeie kwaliteit! Ik krijg eczeem van geurtjes of onnatuurlijke materialen en deze gaan goed!
Wel gebruik ik nu ook graag menstruatie ondergoed.

1 like

Denk omdat je vagina stoffen opneemt en dan dus plastic opneemt? Met het oog op steeds meer micro plastics in ons lijf etc…