Stel je persoonlijke vraag #42

Ik ben vroeger op de basisschool aangesproken door een moeder van een klasgenootje omdat ik die jongen zou pesten. Wilde gewoon geen vrienden met hem zijn omdat hij me al meerdere keren had gesnitcht bij leraren voor lijmballen in m’n kastje en het verzorgen van m’n tamagotchi tijdens de les. Heb die hele jongen nooit wat aangedaan :o_o:

Oh dit had geen reactie op @crazyplantlady moeten zijn

8 likes

Ja, in mijn buurt wel.

Als je m niet verft ben je ‘m sowieso kwijt

Ik twijfel want ik had vroeger een raging alcoholic als manager. Als hij het op je gemunt had moest je echt wegwezen. Maar dat was niet gericht op één persoon dus ik vond het niet echt pesten, gewoon een belabberde manager (hij is ontslagen trouwens).

1 like

Ik ben op de basisschool ook gepest, maar ook mijn eerste zaterdagbaantje. Bij een banketbakker.
Ik lag niet super in de groep, te jong. Ik was 14 en de andere meiden gingen samen stappen bij IT in Amsterdam.
Ze deden nooit gezellig en altijd maar morren op mij.
Uiteindelijk had ik een gesprek met de bazin (die woonde boven en was nooit in de winkel)
Zij vertelde dat ze gehoord had dat ik heel vaak niets deed. Ik bleef achter zitten als er een klant in de winkel kwam, ik deed nooit de afwas, en liep altijd met mijn handen in mijn mouwen.

Dat was allemaal totaal niet zo, voelde mij juist een sloof omdat ik alle afwas moest doen. En ik had altijd mouwophouders om omdat het tenue te groot was voor mij!

Eenmaal thuis na dit gesprek heeft mijn vader direct de bazin gebeld met de mededeling dat ik niet meer kwam. Alleen hij kwam nog een keer langs om mijn loon en vakantiegeld op te halen.

Die vieze weee slagroomlucht vind ik nog steeds ranzig.

5 likes

Ik had iets vergelijkbaars, een jongen was verliefd op mij en achtervolgde me naar school en blokkeerde de weg en stuurde me “grappige” dreigbriefjes. Echt heel naar en vertelde dat natuurlijk tegen m’n vriendjes en vriendinnetjes. En toen kwam zijn moeder naar me toe dat ik de klas tegen hem opzette :rage: echt wtf

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Durf te vragen #6

Door mijn fucking manager. Vieze vuile trut dat het was. Hoop dat ze d’r hele leven lang een rood stoplicht tegen krijgt.
Kijk, ik ben niet boos (meer) op klasgenoten die mij gepest hebben, want die waren jong en onzeker. Maar als je 30+ bent moet je lekker normaal doen.

15 likes

Haha ja ik ben “gepest” door de hoofdcaissiere bij mijn eerste bijbaantje achter de kassa. Die hoofdcaissiere was ook gewoon een 19-jarige ofzo. Volgens mij is het een soort natuurwet dat die hoofdcaissieres altijd op een vrij dictatoriale manier hun gezag moeten laten gelden maar ok. Zij had de pik op mij en uiteindelijk is mijn contract niet verlengd, en toen ik vroeg waarom niet, zei ze “je kijkt soms zo raar als ik je iets vraag” :’’’’’’) Ze zei dat ook gewoon waar de eigenaar van de supermarkt bij was, achteraf wel absurd dat hij dat gewoon liet gebeuren

5 likes

Hoe stem jij?

• Niet
  • Ik doe grondig onderzoek (bijv. lees meerdere partijprogramma’s, vergelijk ze) en kies op basis daarvan
  • Ik kijk een beetje (bijv. kieswijzer, een keer een debat kijken) en kies op basis daarvan
  • Ik “onderzoek” niet echt maar stem op waar ik altijd op stem
  • Ik “onderzoek” niet echt maar stem gewoon wat, niet per se wat ik altijd stem
  • Ik bepaal in het stemhokje
  • Ik stem blanco

0 stemmers

1 like

Oh hier wordt ik ook plaatsvervangend boos om. Er zit een groot verschil tussen iemand pesten, en van je afbijten tegenover zo’n kutjoch

1 like

Door collega’s die me maar bleven aanspreken op het feit dat ik stonk naar zweet (wat soms kan gebeuren, en heus wel eens een keer echt zo was maar niet zoals zij het maar bleven problematiseren). Na het werk afspreken om te gaan borrelen met iedereen en dan bij de fiets te zeggen: ‘Doei, Alopex!’. Een manager die alleen maar kon benoemen wat ik allemaal fout deed en vervolgens bij mijn contractverlenging het raar vond dat ik niet meer wilde werken daar en boos werd op alle tijd en geld die ze in mijn training hadden gestoken.
Ik lig hier soms nu nog wakker van. Destijds was ik vooral blij er weg te zijn, nu pas dringt het tot me door hoe veel dit voor mijn zelfvertrouwen heeft gedaan.

7 likes

Partijprogramma’s lezen vind ik redelijk nutteloos, want de meerderheid wat daarin beloofd wordt komen ze niet na.

8 likes

Iemand heeft de laatste keer met oud papier aan de weg zetten wel onze oud papier krat gejat.

6 likes

Ja ben ik het wel mee eens en ik vind het ook vaak heel vaag omschreven.

6 likes

Ja he, ik vind het ook nooit zo nuttig
Maar kieswijzers en debatten eigenlijk ook niet zo, ookal doe ik meestal wel een kieswijzer om een beeld te krijgen

Verschilt per verkiezingen, maar ik doe altijd wel iets van onderzoek voor ik ga stemmen, de ene keer grondiger dan de andere keer.

Moet eerlijk bekennen dat ik deze keer niet heel veel onderzoek gedaan heb, omdat ik even op de een of andere manier de memo gemist heb dat er verkiezingen zouden zijn. Dus ik heb gister nog wel het debat bij NOS gekeken en nog snel een kieswijzer ingevuld en op basis daarvan heb ik besloten wat ik ga stemmen.

1 like

Moet jij je papier wegbrengen?

• Nee zet het aan de weg
  • Nee doe ik niet apart recyclen
  • Ja breng ik naar een (ondergrondse) container
  • Anders, namelijk

0 stemmers

2 likes

De papiercontainer (zo’n kliko) kan ik aan dexweg zetten, mate grote dozen die daar niet inpassen moet ik zelf wegbrengen.

1 like

Niet echt gepest, maar bij mijn eerste bijbaantje bij een (suffe) kledingzaak hadden de manager en de assistent-manager een beetje de pik op mij en kon ik weinig goed doen. Weet nog dat ik een keer zei dat ik ging lunchen en dat vonden ze toen enorm grappig en bizar, want dat heette ‘pauze’ en ‘lunch’ was echt een heel raar woord om te gebruiken. Heb er uiteindelijk 3 maanden gewerkt ofzo.

5 likes

Ik moet alles in een tas zo’n 100 meter meenemen, maar als het waait sta je daar met je theezakjes en ander klein frut dat steeds valt. En vaak heeft iemand een pizzadoos overdwars erin gestouwd, en dan sta je daar met je goeie gedrag of je moet je arm erin steken en het loswrikken, echt een gekut vind ik het.

3 likes