Als jij vroeger gepest hebt, deed je dit dan omdat je bang was anders zelf gepest te worden?
- Ja, zeker weten
- Ja, ik denk het wel
- Weet ik niet
- Nee
- Geen pester maar wil wel stemmen
0 stemmers
Als jij vroeger gepest hebt, deed je dit dan omdat je bang was anders zelf gepest te worden?
0 stemmers
Ik twijfel dus of ik echt gepest heb, maar ik was zeker niet altijd lief tegen andere kinderen. Ik vond het erg belangrijk wat mijn vriendinnen van mij vonden en ging heel erg mee in hun gedrag. Als zij iemand niet aardig vonden, vond ik dat ook niet, ook wel uit angst dat als ik zoân iemand wel aardig vond, ik mijn vriendinnen kwijtraakte en dan helemaal alleen was.
Ik ben zelf echt heel erg gepest. Ben in groep 6 van school veranderd omdat de situatie onhoudbaar werd. Mijn buurvrouw heeft wel eens 30 kids schreeuwend bij mijn voordeur weg moeten sturen. Ik heb toen een âdit gaat mij nooit meer gebeurenâ instelling gekregen en daardoor ben ik onbewust soms echt heel vervelend tegen mensen geweest. Maar eigenlijk was dat uit onzekerheid en angst dat het me weer ging overkomen. Nu ik volwassen ben vind ik dat heel erg vervelend. Ik denk niet dat ik structureel iemand heb gepest. Maar ik kon wel opmerkingen maken die iemand een vervelend gevoel konden geven. Maar zelfs in mijn volwassen leven merk ik nog veel van mijn pestverleden in communcatie met anderen.
Mijn school zei dat het mijn eigen schuld was.
Herkenbaar. Toen heeft mijn moeder me per direct van school gehaald. Ben nooit meer op komen dagen en ze hebben nooit gebeld waar ik bleef.
0 stemmers
Ben jij wel eens online gepest?
Foto van klassenuitje gedeeld op Facebook en mijn hoofd was doorgekrast. Ja, op Facebook dus ik zat al lang en breed op het MBO.
Niet landurig online gepest, maar dit heeft wel invloed gehad op de rest van het schooljaar.
Wat naar maar wel heel lief dat je moeder direct actie ondernam. Bij mij liep het niet zo rooskleurig af maar mijn moeder heeft wel als een leeuwin voor me gestreden en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor.
Ik vind dat altijd klinken als een excuus terwijl het het niet per se beter maakt.
Ik ben zelf best wel gepest geweest (tot in elkaar getrapt aan toe) en heb ook zelf gepest, maar of het echt daardoor komt of dat ik het anders ook gedaan had? Ik denk dat laatste, eerder een soort groepsdruk en stoer willen doen/erbij willen horen.
Dit is gewoon soort van stalken. Blokkeer dâr
Situatie: Je vervoert een blik verf in de achterbak van je auto en op de parkeerplaats kom je erachter dat ie open is gegaan en je achterbak helemaal onder de verf zit.
Zou je het fijn vinden als er dan iemand uit het raam zou roepen dat diegene het heel vervelend voor je vindt? Diegene gaat verder niet helpen.
0 stemmers
Niet rot op maar gewoon nee.
Maar als je haar dan blokkeert van dat profiel kan ze er toch helemaal niet meer op? Dus ook niet op anderen reageren.
Oh op Twitter! Jeetje wat een moeite steekt die vrouw er ook in zeg. Naar.
Ik zou je profiel niet afsluiten hoor. Als je er een doel mee hebt. Zou eerder haar een bericht sturen of ze wil stoppen met reageren op je profiel en de reacties daar.
Ik werd vroeger erg gepest en ben heel lang onzeker geweest. Toen ik op mijn 18e in een snackbar ging werken op een pretpark kwam mijn zelfvertrouwen (dacht ik) terug. Het eerste jaar was heel leuk en had ik leuke contacten en er zat ook iemand die best wel op mij leek dus dat was fijn. In jaar twee kwamen er wat mensen die haar niet mochten en door de tijd werd ik helemaal tegen haar opgezet. Die meid werd volledig buiten gesloten en iedereen vertelde mij dat ze slecht over mij praatte en wist ik echt niet wat ik moest geloven. Maar ik was bang om het zelf uit te zoeken en durfde ook niet voor die meid op te komen als ze weer onterecht lullig deden. Ik wilde namelijk niet ook de pispaal worden dus toen heb ik dat seizoen ook heel lullig tegen haar gedaan. Uiteindelijk gingen de stokers weg en toen hebben die meid en ik het uitgesproken. Ben volledig met de billen bloot gegaan en ze begreep mij wel en gaf aan misschien wel hetzelfde gedaan te hebben. We zijn nu 6 jaar later en we spreken elkaar nog altijd dagelijks. Heb er nog steeds echt spijt van maar ben blij dat het ons wel dichter bij elkaar heeft gebracht.
Het was blijkbaar heel normaal om iemand met autisme te treiteren. Van mân jeugd op school en door mân familie tot later toen ik twintig was door collegaâs en vrienden van mân ex.
Het was advies was altijd maar dat ik mij moest aanpassen, want ik was niet normaal. Verder werd er ook niet over gesproken.
Misschien ook wel logisch dat ik er een sociale angststoornis aan heb over gehad. Therapie helpt gelukkig wel.
Fuck pesten, je hebt geen idee hoeveel pijn dit mensen doet.
Diepsneue mensen
Ach soms denk ik dat het gewoon ook aan mij lag. Als je zulke heftige reacties bij mensen op roept. Toch had ik er wel graag hulp bij gehad. In plaats van hulp kreeg je vroeger amfetamine.