Stel je persoonlijke vraag #42

Met vmbo ging ik naar Londen. Met havo naar Istanbul.

2 likes

Bij ons mochten alleen de slimmerds zo lang weg. Anders was je maar 5 dagen weg

1 like

Ik ben naar Praag geweest. Met een aantal vriendinnen uitgekozen, omdat Barcelona en Italië blijkbaar heel veel lopen en super strak programma was (en survival in de ardennen leek ons sowieso niks haha). En een vriendin was toen niet zo mobiel en kon maar korte stukjes lopen en de rest in rolstoel. Dus Praag leek ons wel fijn want dat was minder lange stukken door de stad lopen + meer vrije tijd omdat er minder op het programma stond.

Wij waren wel echt de nerdjes van de hele groep. Een middag konden we kiezen tussen rodelen of bowlen. Wij gingen als enigen rodelen want dat leek ons echt leuk. De rest ging naar de bowling baan omdat je daar naar verluidt ook bier kon drinken :sweat_smile:

5 likes

We hadden een uitwisseling!

Hadden jullie op de middelbare ook een uitwisseling met een kind uit een ander land?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik was echt chagrijnig want ik was blijven zitten en de klas waarin ik had gezeten ging naar Guatemala en het jaar ervoor naar China

En wij gingen naar…. De Veluwe :cold_face:

16 likes

Is nu nog altijd een van mijn leukste reizen, met de bus door Italië halfpension en in deftige hotels. Onze leerkrachten lieten ons ook vrij. Ik kan me nu 10 jaar later nog steeds de verhalen herinneren die de leerkrachten vertelden of mijn beste vriendin en ik die aan een leerkracht vroeg in welke provincie Siena lag want we wilden via teletekst kijken wat voor weer het was.

3 likes

Wel een keer een lerarenuitwisseling. Ze hadden volgens mij de saaiste leraar uit Italië gehaald en bij ons geplempt. Het enige wat ze kon vertellen is dat ze er niet over uit kon dat al die kinderen op de fiets naar school kwamen en dat ze dat haar zoon nooit zou laten doen.

4 likes

Wow ik was die uitwisseling helemaal vergeten, vond dat echt niet leuk toen haha. Ik had helemaal geen klik met de scholier die aan mij gekoppeld was :joy: Het was ook alleen voor de mensen die dat vak hadden gekozen, maar in ons examenjaar gingen we gelukkig nog met meerdere klassen een paar dagen weg en dat was wel heel leuk.

@Zemraluani Wat een verre bestemmingen voor op de middelbare school!

2 likes

Alleen als je Chinees leerde

1 like

Ik zat op een scholengemeenschap en mijn jaar was het eerste jaar dat vmbo ook mee mocht op buitenland reis. En je mocht allemaal uit hetzelfde kiezen, maar gymnasium ging 2 jaar op rij weg want die moesten natuurlijk ook nog naar Rome.

Edit: en ik heb dus echt heel leuke herinneringen aan m’n middelbare schoolreis. Maar met het hbo moesten we ook en ik wilde toen niet en ik vond al m’n klasgenoten eigk gewoon best stom. Ohja en het kostte 250€. Heb er nog steeds spijt van dat ik toen mee ben gegaan.
Ben met die studie ook met wat klasgenoten naar zo’n workshop week geweest in Spanje. Met allemaal mensen van diverse nationaliteiten en dat vond ik wel echt heel leuk! Denk daar echt nog met veel plezier aan terug, was zo gezellig.

2 likes

Bij ons ging 4 havo en 4 vwo op uitwisseling een week. Niet perse in een grote stad maar kleine steden in Tsjechië, Italië, Noorwegen geloof ik voor VWO en HAVO had andere landen. Daar mocht je dan uit kiezen.
En VWO’ers met Latijn in hun pakket konden optioneel in 5 vwo nog naar Rome een week.
Dus het hing en af van je niveau waar uit je mocht kiezen en van je vakken of er een “extra reisje” in zat.
En tweetalig VWO had dan buiten deze reizen elk jaar een Engeland trip/werkweek/buitenlandse stage oid. :sweat_smile:

3 likes

Mijn school was echt saai qua reizen tenzij je tweetalig onderwijs deed.

Niet dat ik meer reizen had willen hebben met mijn klasgenoten.

2 likes

Niks deftigs aan mijn hostel met stapelbedden van mijn Romereis haha. Inclusief smerige vent die telkens onze kamer ging bellen omdat hij jongens (gewoon vriendschappelijk, onze klasgenoten) zag binnenkomen. Deed hij ook echt alleen bij mij en m’n vriendin en niet de rest van de kamers.

Alsnog echt megaleuke trip gehad.

4 likes

Ze gingen naar zuid afrika. En dat was om het jaar. En ja spanje enzo ook maar zuid afrika was toch wel de leukste samenwerking. Die kwamen uiteraard ook hier. Maar best veel meer landen. Naja sowieso brussel, (jaha is geen land etc) madrid, barcelona, kopenhagen, gotenburg, valencia. Weet het verder niet meer zeker.

2 likes

Naja dat echt mooi rond tot 4 -6 personen kan is gelukkig maar een mening en geen feit lol. Maar rechthoekig zie je idd wel vaker, al heb ik dus het gevoel dat het nu wat meer veranderd de laatste jaren!

Heb jij een hoekbank?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Vind een hoekbank nog steeds het meest ideaal eigenlijk.

1 like

Bij ons kon je alleen als havist of vwo’er aanmelden voor een buitenlandreis. Later mocht vmbo ook meen ik maar die reizen zijn sowieso veranderd sinds 2007 :upside_down_face:. Het was ook obv loting voor de populaire reizen (zoals Rome) dus het was geen verplichting maar een privilege.

Als TTO’er (alleen vwo) ging je nog extra een week naar Cambridge in jaar 3 en Dublin in jaar 5. Die reizen waren wel verplicht. Sommige van mijn beste herinneringen heb van de middelbare school komen daar vandaan.

3 likes

Wij moesten survivallen in de Ardennen en is echt een van m’n kutste herinneringen aan mijn middelbare schooltijd. We hadden ook alleen maar regen alle dagen en moesten een nacht slapen onder een zeil dat we tussen bomen moesten spannen. Er waren daar ook geen toiletten. Heb echt gehuild daar in de Ardennen toen :joy: Ook belachelijk dat vmbo in de meeste gevallen zo’n sportieve reis voor z’n kiezen krijgt.

Ben als docent nu een aantal keer mee gegaan naar Rome en zo’n reis is echt 100 keer leuker.

1 like

Als je trakteert op werk en er blijft aan het einde van de dag iets over, neem je dat dan weer mee naar huis?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat voor traktatie krijg je het liefst?

• Stuk taart
  • Een luxe bonbon
  • Iets hartigs
  • Een koek/foodbar oid
  • Fruit of iets anders gezonds

0 stemmers

• Liever een groot stuk taart dat wel ok is
  • Liever één kleine bonbon die mega lekker is

0 stemmers

Die bonbon kan ik niet inschatten. De taart wel.

1 like

Hoe bedoel je?