Stel je persoonlijke vraag #42

Nou als ik lees hoeveel impact de verhoogde woz-waarde op mensen hun leven heeft dan zou je haast wel denken dat hier enkele miljardairs zitten met huizen van een paar miljoen

13 likes

Ik denk dat ze wel in haar eigen bed wilt slapen als ze puber is

4 likes

Ja, ik ben hier ook verbaasd over. @Lula vooral omdat het een veel interessanter thema is dan of je kinderen bij je in bed slapen of niet

En om erop terug te komen, nee, dat geld vloeit niet terug in de samenleving. Of hooguit maar een heel klein kutbeetje.
Waarom denk je dat al die lui al hun geld in Zwisterland, de Caymans en andere belastingparadijzen hebben verstopt? Die zorgen er echt wel voor dat dat geld in de familie blijft en er niks naar de staat of mensen die het daadwerkelijk nodig hebben gaat (een paar uitzonderingen daargelaten uiteraard, ik hoef niets over de Bill & Melinda Gates Foundation of de online apotheek van Marc Cuban te horen). Als je zoveel geld hebt ben je gewoon verrot.

10 likes

Denk ook niet dat het niet werkt om de verantwoordelijkheid van inkomensongelijkheid bij de miljardairs te leggen, dat doen we nu eigenlijk al.

Wie weet gooien wij ooit het kapitalistische systeem overhoop, zou wel beter zijn.

3 likes

Vind t zelf minder interessant want het is toch gewoon een feit dat het niet gebeurt

10 likes

afbeelding

2 likes

Ik ging zondagochtend heel vaak bij mn moeder in bed liggen. Mn vader was er dan allang uit en had haar ontbijt op bed gegeven. Daar at ik vervolgens bijna alles van op, werd gewoon een standaard. Ik was veel te wakker en druk en mn moeder wilde nog ff liggen/slapen. Echt, dat ze mij er niet elke zondagochtend eruit heeft geschopt. Ze zei wel dat ik het altijd heel zachtjes en lief vroeg haha. Maar nee lijkt me zo kut voor haar als nu als ik me dat voorstel.
Zo snel mogelijk in het eigen bed s.v.p. :exploding_head: als ik bang was mocht ik wel eens slapen in hun bed met mn moeder en dan ging mn vader gewoon in een ander bed slapen.

1 like

Tbh Marx heeft nuttige dingen gezegd en Elinor Ostrom helemaal.

De praktische uitvoering van communisme is alleen nooit op grote schaal gelukt want elk wereldwijd systeem is vatbaar voor misbruik. Ben zelf niet echt een communist, maar kapitalisme werkt ook niet goed voor onze planeet, dus whatā€™s next?

1 like

Kan jij goed slapen als iemand heel dicht naast je ligt in bed? Wel iemand die je echt goed kent en geen onbekende.

  • Nee ik wil mn eigen space!
  • Ja heerlijk
  • Mwah zo af en toe
  • Anders?

0 stemmers

Ik vind het al verschrikkelijk als je lepeltje lepeltje ligt en je dan jezelf bedenkt : omg moet ik in deze houding gaan slapen? Ik heb ook het gevoel dat het hoofd en de ledematen van mijn vriend van lood zijn gemaakt. Het is zo onprettig ga weg. Ga lekker naar je eigen kant.

1 like

De apocalyps, problem solved

3 likes

ligt eraan of je kunt knuffelen met die persoon
als ik met een vriendin in bed lig wil ik mn eigen space maar als het een date/relatie is vind ik het wel fijn om tegen elkaar aan liggen

7 likes

Haha ja herkenbaar. Maar dat is denk ik wel omdat ze ons bed net zo goed als slaap plek zien als hun eigen bed. Bij ons in bed is geen ā€œfeestjeā€, dat is gewoon ā€œook een bedā€.

Toen ze kleiner waren sliepen ze in een co ledikant sleeper. Rolde naar mij toe, dronken 4min, rolde terug en sliepen verzadigd weer 4-5u verder :sweat_smile:ā€¦

Mijn schoonouders hadden ook 2x140 aan elkaar vast. En sliepen daar ook langere tijd met de kinderen in.
Dus als mensen zeggen; oh maar dan gaan ze nooit meer in hun eigen bed liggen hoor!
Dan reageer ik dood serieus: ā€œnee klopt wel. Wij rijden nog steeds elke avond naar naam schoonouders, en kruipen daar bij want mijn man heeft dat nooit gekund nee.ā€
En dan wordt het stil en valt t kwartje dat dat onzin is.

Maar die grap kan niet meer want schoonouders zijn er niet meer :smiling_face_with_tear:

6 likes

Dat vind ik ook fijn. Alleen niet om in slaap te vallen. Dus ik vind het zelf het prettigst als je eerst gewoon knuffelt en elkaar weltrusten kust (met een partner) en dan je eigen kant oprolt. Zo verstrengeld slapen is zo klote :face_with_spiral_eyes: ik voel dan ook de hartslag en ademhaling van die ander. Ik heb bij mn vriend heel snel al gezegd. Sorry maar ik wil graag ā€˜alleenā€™ slapen.

4 likes

Zegt de naam Howard Stern je iets?

  • Ja vaag zonder te weten wij hij is
  • Ja en ik weet ook wel (ongeveer) wat die doet/hoe die eruit ziet
  • Nooit van gehoord

0 stemmers

Ik had dus voor een rebusvriend (context niet belangrijk) een rebus gemaakt met Howard Stern erin en hij had daar nog nooit van gehoord. Maar naar mijn gevoel is die heel bekend en is dat een beetje alsof je pre zijn presidentschap nog nooit van Donald Trump had gehoord.

Sorry heel erg off topic maar waarom zet je bij ā€˜dronkenā€™ en ā€˜sliepenā€™ wel een ā€˜nā€™ achter het werkwoord (zoals het hoort) maar bij ā€˜roldeā€™ niet :sob: Ik zie dit zo vaak en vraag me oprecht af waar het vandaan komt

8 likes

Haha ja in dit geval omdat ik het levendige voorbeeld in mā€™n hoofd zie van hoe de jongste dat het meest recent deed en dat combineer met dat ze het allebei deden :sweat_smile:
Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk haha

2 likes

Ik zag alleen dit citaat en dacht dat het over haar man ging die teveel had gedronken :grin:

7 likes

Laten we het daar maar niet over hebben inderdaad.

2 likes

Je hond bij je in bed laten slapen

  • Kan prima
  • Ligt aan de hond
  • Kan nooit
  • Anders

0 stemmers

Een vriendin van mij had een enorme hond. Die sleepte ze naar boven naar haar slaapkamer. Vervolgens gingen wij slapen. Ik vind dat echt nog steeds niet oke maarja. Helaas moest haar hond ook worden afgemaakt. Want die hond was te beschermend geworden en ging daardoor mensen bijten.

1 like

Omdat het fucking smerig is

69 likes