Stel je persoonlijke vraag #42

Gewoon uberhaupt niet/nooit.

Heb jij enveloppen op voorraad?

Ik wilde laatst iets opsturen en ik dacht ik heb nog niet eens een envelop op voorraad :face_with_diagonal_mouth:

• Ja in alle vormen en maten
  • Ja een paar
  • Nee

0 stemmers

En heb je postzegels op voorraad?

• Ja een paar
  • Nee
  • Ja meer dan genoeg

0 stemmers

1 like

Nee ik koop altijd zo’n cijfercode online

52 likes

Ja wat een uitkomst is dit! Ik stuur sporadisch eens een kaartje dus voorheen moest ik altijd zo’n heel velletje kopen (wat was dat, 7 euro ofzo?), en bij de volgende keer dat ik weer een kaart op de post wilde doen was ik die postzegels natuurlijk allang weer kwijt. Kon ik weer een nieuw vel kopen voor één kaart.

7 likes

Op zondag (verzorgd, gedoucht) met een (schone) joggingbroek naar een lunchtentje

• Zou ik doen
  • Zou ik niet doen
  • Zou ik geen mening over hebben als m’n partner dat zou doen
  • Zou ik vervelend vinden als m’n partner dat zou doen
  • Zou ik niks over vinden als ik dat zou zien van anderen
  • Zou ik wel wat van vinden als ik dat zou zien bij anderen

0 stemmers

Een echte joggingbroek zou ik niet doen, maar mijn vriend heeft twee ‘nettere’ joggingbroeken en die zijn prima

Deze niet

Deze wel

12 likes

Ja dit was vroeger echt een ding geloof ik? Wij kregen dat vaak bij mn tante en die pudding moest je dan op zn kop zetten op een bord om het eruit te krijgen. Ook al heel lang niet meer gegeten.

Koop jij wel eens ‘lekkere’ toetjes in de supermarkt? Zoals zo’n Mona pudding etc.

• Regelmatig
  • Nooit
  • Zelden
  • Af en toe

0 stemmers

Ik vind dit echt dezelfde broek in een andere kleur.

69 likes

Wat neem je vaker tussen deze 2?

• Een voorgerecht
  • Een nagerecht

0 stemmers

2 likes

Hangt echt af van het soort joggingbroek. Geen uitgelubberde van de Wibra. (Niks tegen de Wibra.)

1 like

Dit ja. Ik zie geen verschil

5 likes

Oh ik zie nu dat die onderste ook van die strepen aan de zijkant heeft, hij heeft zonder strepen!

2 likes

Ik vind ‘de nette joggingbroek’ net zoiets als ‘de nette spijkerbroek’.

8 likes

Ik doe dit regelmatig maar het valt niet heel erg op want het is een zwarte broek. En ik kom om te chillen. Eten in een lekkere broek is chill. Is in een gewone lunchzaak prima.

8 likes

Weet ik nog niet. Mn vriendin is nu zwanger en ik wil geen kinderen dus ik denk wel dat het anders gaat worden. Minder sterk niet maar denk wel dat we elkaar minder vaak gaan zien.

3 likes

Ik moet wel zeggen dat ik iemand ben die heel goed niet over mijn kind kan praten dus als ik met vriendinnen ben die geen kinderen hebben komt het eigenlijk niet ter sprake. Maar afspreken is gewoon wat lastiger als je een kind hebt

19 likes

Mijn enige vriendin met kind is onlangs geëmigreerd, dus ik denk dat dat meer effect zal hebben. Toen ik een paar dagen bij haar was leek, op een ander ritme na, de vriendschap niet veranderd.

3 likes

Ja, dit is toch prima. Zou me niet eens opvallen. Het enige wat ik niet vind kunnen is ekte sportkleding.

Wat doe je het liefst van deze 3 buiten de deur als je moest kiezen?

• Ontbijten
  • Lunchen
  • Diner

0 stemmers

2 likes

Ik heb nog maar één vriendin met kinderen maar die vriendschap is wel echt minder geworden helaas. Ik begrijp best dat het wat minder spontaan en makkelijk wordt met kinderen maar die vriendin wil dus bijvoorbeeld nooit meer ‘s avonds afspreken omdat ze zelf de kinderen op bed wil leggen en moe is. Doordeweeks kan ik dat wel begrijpen maar ook op een vrijdag- of zaterdagavond afspreken zit er na 18.00 uur niet meer in. Dat we elkaar zien beperkt zich dus automatisch tot het weekend overdag. Nou moet ik op zondag voetballen dus ben ik in die zin een beperkende factor en kunnen we elkaar meestal dus alleen maar zien op zaterdagmiddag. De gesprekken gaan dan vaak ook heel veel over de kinderen en dan voor mijn gevoel ook nog een beetje negatief (ze slapen slecht, weer luizen op de opvang, nog niet zindelijk etc.). Ik heb best wel een leuk en druk sociaal leven en eerlijk gezegd heb ik de laatste tijd ook af en toe andere prioriteiten gesteld doordat het afspreken zelf ook wel wat minder leuk is geworden. We zagen elkaar voorheen iedere 2/3 weken en ik denk nu iedere 2/3 maanden. Maar ik denk dat het niet per se ligt aan het kinderen hebben maar ook door hoe die vriendin ermee omgaat en het moederschap ziet. Dat ligt gewoon heel ver van hoe ik dat ooit bij mezelf voor me zou zien. Haar hele leven staat in het teken van de kinderen en werk en ze doet verder sinds ze geboren zijn ook eigenlijk vrij weinig nog voor haarzelf of samen met haar vriend. Ze zijn volgens mij zelfs in de afgelopen 3 jaar nog nooit samen een avondje weg geweest (uit eten, theater, whatever) zonder kinderen. Hobby’s of sport oid doet ze ook niet aan. Dus ja ik denk dat de reden dat het veel over de kinderen gaat ook is dat ze verder niet zoveel doet of meemaakt.

11 likes

Niks lekkerder dan midden op de dag uitgebreid lunchen. En dan niet een avocadotoast, maar gewoon uitgebreid met wijn en alles (basically diner voor lunch).

19 likes