Stel je persoonlijke vraag #42

Ja dit hadden wij ook! En in welke volgorde je moest afwassen haha

2 likes

Ik weet daar dus echt niks meer van. Ik krijg er van die delifrance vibes van. Waar je als kind/tiener heel graag naartoe wil omdat het fancy klinkt maar gewoon heel basic is. Maar dat Mr. Cocker, geweldig fout. Als het er nu nog zat zou ik er direct naartoe gaan om de herinnering alleen al. En daarna naar Tropicana.

2 likes

Vind jij winkelcentra iets ‘typisch Nederlands’ ?

• Ja
  • Mwah een beetje
  • Nee hoor

0 stemmers

In Europapark zit dus in dat Nederland gedeelte een winkelcentrumgeval/iets omdat dat typisch Nederlands zou zijn.

Serena Verspon had hier uitgebreid over gerapporteerd.

En ze heeft met haar toenmalige boy getest:

“(…) Zelfs mijn vriend zei “nou vooruit, alles voor je blog”. Onze conclusie is: we vinden het maar niets. Het is geen bloederige bende (wat dat betreft doet de Beppy prima dienst), maar leuk is anders. Hij voelde de Beppy goed zitten, en vond het maar een eng idee dat hij de Beppy wellicht te ver kon duwen. Dan maar gewoon een paar dagen zonder, dat overleven we best! (…)”

:dotted_line_face:

5 likes

Zo’n klein lokaal winkelcentrumpje (in een buitenwijk - zo eentje met een duurdere en een cheapo supermarkt, een drogist, een slijter, een boekhandel, een viswinkel, een bloemist, en als je geluk hebt een toko) is voor mijn gevoel wel echt heel Nederlands. Grotere winkelcentra à la de Oosterhof heb je volgens mij overal wel.

Ik word ook helemaal nostalgisch van de Mr. Cocker verhalen :blush: Warme chocomel en een uitsmijter :ok_hand:t3: Ze hadden ook zo’n softijshokje dat erbij hoorde, mocht daar altijd een softijsje met discodip halen nadat ik wat leuks had uitgezocht bij de Intertoys (denk ik? Misschien was het een andere speelgoedwinkel) er tegenover. Was de eerste Primark van Nederland ook niet daar (aan de Oosterflank kant, waar de Marskramer ooit zat)?

10 likes

Ja de eerste primark was daar idd! En ik bedacht me dat het een goed idee was om daar naartoe te gaan. Volgens mij op de openingsdag of vlak daarna. 1 groot slagveld was het :exploding_head:.

1 like

Dit ben ik wel al in veel landen tegen gekomen, is toch niet echt NL. Dus idd super malls heb je overal maar ook van die kleinere (vergane glorie) winkelcentra

1 like

Die Primark was echt zo sneu. Geen idee hoe die tegenwoordig is.

1 like

Ik vind die vergane glorie winkelcentra altijd wel iets fascinerends hebben eigenlijk. Ze zijn vaak zo lelijk. Ik mis soms nog steeds de lelijke plastic achtige vloer van de V&D. Niet dat dat per se winkelcentrum is haha maar die zat wel vaak in een winkelcentrum.

9 likes

Zie nu dat dat in 2008 was, toen woonde ik al lang niet meer in de buurt, maar kan me idd nog herinneren dat vriendinnen ineens daarheen wilden. Ben er denk ik 1x geweest, toen ik toch bij mijn ouders langsging, maar was idd echt de hel die winkel. Zo idioot druk en zo’n tyfusbende.

@Scorpiovibes nu ik er wat meer over nadenk heb ik idd ook wel eens zoiets gezien in Zweden en Polen. Denk dat ik het vooral met Nederland associeer omdat mijn ouders er echt een paar in de buurt hebben die allemaal zo zijn als in mijn beschrijving :sweat_smile: Verder kom ik niet zoveel in buitenwijken :smile:

1 like

Ik weet niet eens wat er nu zit maar die zit er dus niet meer? Vind winkelcentrum niet per se buitenwijken. Wel die lellike met die nare tl buis verlichting en grijze tegels. 1 grote somberheid.

1 like

Het komt ook vaak voor nu ik erover nadenk…
Klopt wel dat in bijna iedere buitenwijk van bijv Rdam/Capelle wel zo’n winkelcentrum zit idd haha.
Maar in zuid-Europa of midden-oosten ook weleens gezien

1 like

Ja, precies, die bedoel ik idd. Niet winkelcentra algemeen.

Geen idee of de Primark er nog zit of niet, ben toevallig wel laatste keer in NL op de Oosterhof geweest, maar alleen bij de Kruidvat en de Appie, niet aan die kant. Oh, en bij de Starbucks, want ik wilde de You Are Here Rotterdam mok :grin:

@Scorpiovibes Ja, moet ook meteen aan Hesseplaats, Ambachtsplein en Binnenhof denken (drie keer raden welke buitenwijken ik ben opgegroeid :sweat_smile: )

3 likes

De Primark zit er nog!

3 likes

Vriendinnetje van mij was hier helemaal enthousiast over dus ben wel oprecht benieuwd

1 like

Mijn collega heeft dit ook en dat resulteert dus heel vaak in:
“Hey, gaat het we…”
“NIET vragen!!” Tranen half in dr ogen, vinger boos in de lucht.

4 likes

Ik werk in dit stadsdeel en kom regelmatig langs die winkelcentra. Zeker op grijze dagen kan ik er bijna neerslachtig van worden :joy: Hoop dat het er vroeger wat minder troosteloos was!

4 likes

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, als mij allemaal een beetje te veel wordt ga ik ook vaak huilen. Daarna baal ik er dan weer van dat ik moet huilen en het niet gewoon kan zeggen wat mij dwars zit.

7 likes

pastasalade

• barbaars
  • lekker
  • soms lekker
  • nooit gehad
  • geen mening

0 stemmers

1 like

Met een volmacht mag je meer dingen regelen dan met een machtiging. Een machtiging en volmacht zijn niet hetzelfde.
Dat eerste vraag je bij de bank zelf aan en het tweede regel je via een notaris en geef je door aan de bank.

3 likes