Stel je persoonlijke vraag #42

Op vakantie gaan met een vriendin als een andere vriendin 30 wordt.

• Geen probleem
  • Wel vervelend voor haar, maar helaas
  • Nee, zou ik niet doen

0 stemmers

Ik zou dit namelijk wel heel erg vinden, maar ik verwacht van niemand dat hij z’n vakantie voor mij verzet.

Ik ga helaas dan op vakantie en ik ben dan net op een plek waar een andere vriendin ook heen wilde, dus die wilde miss komen. Ze twijfel nu alleen, omdat een vriendin van ons dan 30 wordt en dat snap ik ook heel goed. Voelt een beetje lullig naar haar toe, maar het komt voor ons net wel lekker uit.

Oh en ze heeft nog geen feest gepland, maar normaal viert ze haar verjaardag wel.

2 likes

Er is elke twee weken wel iemand jarig die me mogelijk op een verjaardag of feestje verwacht; als je daar rekening mee moet gaan houden kun je nooit meer weg.

(M’n schoonzus maakt ook graag “grappige” opmerkingen dat wij vaak op vakantie zijn als haar kind, mijn petekind, jarig is. Tsja, wij gaan graag in september na de schoolvakantie op vakantie; soms valt de verjaardag van dat kind er in, helaas helaas.)

21 likes

Ligt eraan welke vriendin
Ik zou dit echt niet doen bij mijn beste vriendin

3 likes

Ik vind mijn verjaardag heel belangrijk en wil dat graag vieren met mijn meest naaste vriendinnen!

Ik ben zelf in een schoolvakantie jarig en ik heb 1 vriendin die dan bijna altijd skiën is. Leuk voor haar, maar het is ook gezellig als ze er wel is, dus dat vind ik jammer.

Oh en qua vriendin: ik ken haar wel het langst, maar het is niet mijn meest naaste vriendin, maar met mijn verjaardags had zij wel weer het ABCtje gemaakt.

Het is trouwens niet echt een discussie, want ik ga gewoon op vakantie, maar die andere vriendin vind het wel een reden voor twijfel.

1 like

Bij een groot feest wat georganiseerd wordt en wat maanden van tevoren wordt aangekondigd: op vakantie gaan kan niet

Maar anders neem ik de jarige vriendin een week na m’n vakantie gewoon lekker mee uit eten ofzo en vieren we het dan

2 likes
  • Ik ben een petekind
  • Ik ben geen petekind
  • Ik heb een petekind
  • Ik heb meerdere petekinderen
  • Een deel van mijn familie doet hieraan maar ik niet
  • Ik wil een petekind
  • Ik wil geen petekind
  • Ik ken dit niet
  • Ik weet niet of ik een petekind wil
  • Petekind

0 stemmers

Had het hier met mijn moeder over en mijn siblings en ik zijn als enige in de fam aan niemand toegewezen en mijn ouders hebben ook als enige niemand toegewezen gekregen. Gelukkig maar want het lijkt me een enorm gezeik.

2 likes

Ik ben er een, maar ik heb hier echt nog nooit wat van gemerkt haha.

2 likes

Ik heb 4 peet ouders haha.

3 likes

Ik wil alleen een Fairly Odd Parent inclusief vleugels en een toverstaf.

19 likes

Hoezo lijkt het je gezeik?

Bij mij is een zus van mijn moeder mijn peettante en een neef van mijn moeder is mijn peetoom. Ik heb met hun een andere klik/band dan mijn andere ooms en tantes, maar verder merkte ik er als kind (en volwassene) vrij weinig van. En het was ook niet dat ik ten opzichte van de rest dan werd voorgetrokken of zo. Al mijn neven en nichten hebben die klik met hun peettante/peetoom.

2 likes

Sorry to burst that bubble for you: vakantie is veel belangrijker.

Holy shit als je (van beste vrienden) rekening moet houden met iemands verjaardag… waar gaat het heen. Leuk voor jou en je ouders dat je toen bent geboren, maar wat wordt het zwaar gemaakt. Vooral als diegene niet eens een feest nog heeft gepland omg. :rofl:

69 likes

Peetouderschap staat niet altijd gelijk aan voogdij bij overlijden, soms wel, soms niet. Ik heb meerdere petekinderen maar van 1 zou ik de voogdij krijgen, bij de anderen niet. Peetouderschap gaat in de kern om de ouders bijstaan bij de christelijke opvoeding.
Maar het kan ook een prestigerol zijn en voor scheve gezichten zorgen als familieleden worden overgeslagen.

6 likes

Ik heb officieel peetouders, volgens mij vooral omdat ik katholiek gedoopt ben en je dan een peter en meter aanwijst. Maar heb er nooit wat van gemerkt (als in ‘grotere’ cadeaus of meer aandacht oid). Verwacht nooit van iemands kind peettante te worden thank fuck want al die koters van iedereen vind ik al duur zat zonder dat ik peettante moet spelen

4 likes

Echt typisch het forum weer. :joy:

Ik geef alleen aan dat ik snap als ze het jammer zou vinden, wat denk ik heel begrijpelijk is. Ik ga zelf gewoon op vakantie en mis het laatste weekend ook nog een verjaardag van een andere vriendin, dus ik hoef echt niet overtuigd te worden of mijn bubble te laten bursten.
Ik was alleen benieuwd of jullie er hetzelfde over denken als mijn vriendinnen.

3 likes

Ik reageer eigenlijk op twee dingen. Jouw quote en dat die persoon nog niet eens een uitnodiging heeft gestuurd maar er nu al een heisa van wordt gemaakt. Je hebt je typische forumantwoord nu wel denk ik. Geniet van je vakans!

Als iemand mij het verschil tussen Sandwichspread en braaksel kan uitleggen: graag!

32 likes

Ja jij hebt die band/klik dus wel, maar wat als die er niet is? Lijkt me ongemakkelijk. En dat je dus ook extra verantwoordelijk voor iemand bent @Pantalones, klinkt wel mooi hoor daar niet van. Maar ben zelf niet zo’n familiemens en zit echt niet te wachten op extra verwachtingen/verplichtingen/cadeaus en ben ook blij dat mijn ouders niet nog een van mijn neefjes/nichtjes “voortrekken”

1 like

Voor mij betekend peet ouders gewoon extra cadeaus haha.

5 likes

Mijn vriend noemt dit ook altijd kots in een potje. Hij gruwelt ook van huzarensalade om dezelfde reden. Ik vind beide vieslekker :grin:

1 like

Als die er niet was dan waren het voor mij denk ik als een gewone tante en oom geweest. Het is niet dat ik met hun speciaal extra dingen ging doen, extra verplichtingen of extra cadeautjes of zo kreeg. Het voelt voor mij, ondanks dat ik niet gelovig ben, gewoon specialer omdat mijn ouders in hun het vertrouwen zagen als mijn peetoom en peettante.

Mijn ouders hadden ook iemand anders als voogd aangewezen mocht er iets met hun zijn gebeurd toen ik nog jong was.

3 likes