Stel je persoonlijke vraag #42

Nu voel ik me oud, maar ik ben op de basisschool online gepest. Dit was in de tijd dat het kaartenhuis net bestond en stuurden mijn pesters anoniem veschillende e-cards van enge dingen met de meest verschrikkelijke teksten.

Ik ben gepest, zowel online als face2face. Intussen ben ik meerdere pesters tegengekomen in het volwassen leven en een aantal van deze mensen heeft sorry gezegd. En weet je, voor mij voegt het niks toe en leverde het meer stress op. En ik vraag me ook echt af voor wie ze dat doen en ik denk vooral om zichzelf beter te voelen. Voor mij maakt het namelijk geen verschil en ik ben nog steeds getraumatiseerd, ben al meerdere keren in therapie geweest hiervoor en ervaar nog dagelijks hinder van het pesten. Door een keer sorry zeggen is dat niet ineens allemaal weg.

8 likes

Hier niet maar op EGF werd ik wel eens gepest ja. Ik snap dat mensen zich afvragen waarom je dan in godsnaam lid blijft maar op die manier controle en wist ik tenminste wat er gebeurde.

2 likes

Als je op de basisschool online gepest bent, ben je toch eerder jong :sweat_smile:

Verder idd heel erg eens met je tweede deel. Ik hoef echt geen excuses van mijn pesters. Gelukkig hoef ik ze ook nooit meer tegen te komen verder.

Ik ben ook vrij heftig gepest op de basisschool. Mijn schoolkeuze voor de middelbare school was mede bepaald door het feit dat niemand van mijn basisschool naar die middelbare school ging. Heb bijna dertig jaar later ook nog steeds problemen met me openstellen voor mensen, ben altijd bang dat ze alleen aardig tegen me zijn omdat ze iets van me willen en/of zich elk moment tegen me kunnen keren.

9 likes

Ik heb het nu over de periode dat Het Kaartenhuis net bestond, dus gaat over meer dan 20 jaar geleden

2 likes

Ik weet niet of het per se pesten is, maar je ziet hier wel eens dat iedereen over een persoon valt. Soms gaat dat buiten proporties. Maar dit is niet iets unieks. Je ziet dit heel veel op social media.

9 likes

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat mij dit überhaupt zou gebeuren als ik eerlijk ben. Maar if so, dan hoef ik niemands bemoeienis. Want roept die persoon dan terwijl jij nog rijdt en zelf niks doorhebt of?

2 likes

Ik vind dat er veel te veel fluctueert wie er binnen en buiten de groepen valt en wie er ā€˜mikpunt’ of ā€˜dader’ is om het echt pesten te noemen.

11 likes

Ik ken Het Kaartenhuis helemaal niet :sweat_smile: Maar waarschijnlijk ben ik gewoon oud, toen ik op de basisschool zat was het internet iig nog niet alomtegenwoordig, volgens mij zat ik al in de derde van de middelbare school toen we thuis internet kregen :older_woman:t3:

Ja same. Maar wij waren thuis best snel met het hebben van een goeie computer, maar vervolgens wel traag met internet. Volgens mij was ik 16 dat we internet kregen :sweat_smile:

2 likes

Toen msn net op kwam zat ik in groep 7 geloof ik. Ben daar toen gelukkig niet gepest. Wel op de middelbare.

Ik ben gelukkig niet erg gepest. Het waren oppervlakkige opmerkingen over mn gewicht. Ik ben alleen een keer buiten gesloten door een klas ( met alleen meiden) omdat ik het opnam voor een andere klasgenoot die werd gepest omdat haar vader leraar was ( en zij hoge cijfers haalde bij dat vak dus de klas vond dat zij werd voorgetrokken) Dat vond ik wel pittig.

2 likes

Ik heb iemand via kindertent gepest op school, onder andere. Dat is ook super oldschool.

Een heel enkele keer. Maar ben er wel blij mee dat wij wat dat betreft het gemiddelde voor ā€˜het internet’ verbeteren, want ga maar eens vijf minuten op een willekeurig forum lezen…

1 like

Ik had vroeger zo’n profielpagina op Imonline, en toen had een random jongen gereageerd dat hij m’n layout lelijk vond. Toen hebben m’n beste vriendin en ik het personage ā€˜Belinda’ bedacht, die helemaal idolaat van hem was. Dan stuurden we hem gephotoshopte plaatjes van belinda en hem met ā€˜zo verliefd op jou’ blabla. Op een gegeven moment kregen we een mailtje van z’n moeder met: ā€˜en nu ophouden anders gaan we naar de politie’ en toen waren we heeel erg geschrokken :’) haha arme jongen, 1 haatreactie en direct gecyberstalked door twee 13-jarige kutmeiden

20 likes

Is jouw vuilnisbak ooit gestolen? Dus kliko’s of van die lage (bruine/zwarte/groene) bakken

• Nee
  • Ja vaker
  • Ja eens
  • Ik weet wie het heeft gedaan
  • Ik vermoed wie het heeft gedaan
  • Het is een mysterie wie het heeft gedaan

0 stemmers

1 like

Ik ben vroeger op de basisschool aangesproken door een moeder van een klasgenootje omdat ik die jongen zou pesten. Wilde gewoon geen vrienden met hem zijn omdat hij me al meerdere keren had gesnitcht bij leraren voor lijmballen in m’n kastje en het verzorgen van m’n tamagotchi tijdens de les. Heb die hele jongen nooit wat aangedaan :o_o:

Oh dit had geen reactie op @crazyplantlady moeten zijn

8 likes

Ja, in mijn buurt wel.

Als je m niet verft ben je ā€˜m sowieso kwijt

Ik twijfel want ik had vroeger een raging alcoholic als manager. Als hij het op je gemunt had moest je echt wegwezen. Maar dat was niet gericht op ƩƩn persoon dus ik vond het niet echt pesten, gewoon een belabberde manager (hij is ontslagen trouwens).

1 like

Ik ben op de basisschool ook gepest, maar ook mijn eerste zaterdagbaantje. Bij een banketbakker.
Ik lag niet super in de groep, te jong. Ik was 14 en de andere meiden gingen samen stappen bij IT in Amsterdam.
Ze deden nooit gezellig en altijd maar morren op mij.
Uiteindelijk had ik een gesprek met de bazin (die woonde boven en was nooit in de winkel)
Zij vertelde dat ze gehoord had dat ik heel vaak niets deed. Ik bleef achter zitten als er een klant in de winkel kwam, ik deed nooit de afwas, en liep altijd met mijn handen in mijn mouwen.

Dat was allemaal totaal niet zo, voelde mij juist een sloof omdat ik alle afwas moest doen. En ik had altijd mouwophouders om omdat het tenue te groot was voor mij!

Eenmaal thuis na dit gesprek heeft mijn vader direct de bazin gebeld met de mededeling dat ik niet meer kwam. Alleen hij kwam nog een keer langs om mijn loon en vakantiegeld op te halen.

Die vieze weee slagroomlucht vind ik nog steeds ranzig.

5 likes

Ik had iets vergelijkbaars, een jongen was verliefd op mij en achtervolgde me naar school en blokkeerde de weg en stuurde me ā€œgrappigeā€ dreigbriefjes. Echt heel naar en vertelde dat natuurlijk tegen m’n vriendjes en vriendinnetjes. En toen kwam zijn moeder naar me toe dat ik de klas tegen hem opzette :rage: echt wtf

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Durf te vragen #6