Ik zag haar laatst ergens en toen heb ik heel lang na moeten denken waarom ze mij bekend voorkwam.
Mijn voornaam en achternaam zijn heel simpel maar komen allebei ook nooit voor, dus dat vind ik wel heel leuk! Krijg ook best veel reacties op zowel mijn voornaam als achternaam, als kind/puber vond ik dat vooral heel gĆŖnant dus toen niet zo blij mee. Ook vaak docenten die zeiden dat ik mijn achternaam eer aan moest doen omdat het een werkwoord is en een activiteit is die in een klas setting voor een docent prettig is hahaha. Vond ik heeeeel irritant.
Nu ik ouder ben vind ik mijn naam wel heel leuk en ook goed passen, ondanks dat het een verkleinende naam is en daardoor wel kinderlijk/lieflijk klinkt. Irritant alleen dat volwassenen vaak mijn naam afkorten omdat dat dus volwassener klinkt en dat vind ik altijd vet dom want zo heet ik niet!!! Mag alleen mijn inner circle als liefkozende bijnaam maar niet elke Truus die zegt als ik me voorstel āoh maar je bent volwassen toch dus nu neem ik aan dan korte versie, die koppen altijd als ik dan zeg āoh nee ik heet verkleinende versie dus dat blijft het ook mijn hele levenā
Zeg jij wel eens bedankt in een andere taal dan Nederlands tegen iemand waar je verder gewoon Nederlands mee praat?
Ik zeg wel eensā¦
- Thank you
- Merci
- Danke
- Gracias
- Grazie
- Obrigada
- Shokran
- XiĆØxie
- Tak/tack/takk
- Spasibo
- Terima kasih
- TeÅekkürler
- Efcharistó
- Ik zeg geen van deze dingen
- Ik zeg bedankt in nog een andere taal, namelijkā¦
0 stemmers
Wel thanks ipv thank you. En tak heb ik overgehouden aan toen ik bron/broen keek en als inside joke met iemand het Deens en Zweeds wel eens napraatte.
Waar drink je thee bij voorkeur uit?
- Een klein glazen kopje
- Groot theeglas
- Een klein kopje van keramiek/porselein achtif materiaal
- Een grote mok van keramiek/porselein
- Ieuw thee
0 stemmers
We drinken niet vaak thee maar mijn moeder blijft thee geven in minieme glazen kopjes als ik dan toch thee moet drinken dan wil ik een sloot
Kiitos!
Jij wel? Zo ja wat ga je doen?
Papiaments, danki
Mijn oude grote groene plastic beker
Terima kasih tegen mijn vriend en schoonfamilie en verder idd thank you al vind ik dat altijd ook ergens weer dom en denk ik waarom niet gewoon bedankt
Oh en ik woon trouwens niet ergens waar Engels gesproken wordt in winkels zoals Amsterdam ofzo maar gewoon in een boeren durp
Nou het hangt wel van de situatie af maar als iemand die zo dicht bij je staat je een groot cadeau geeft waarvan het bekend is dat het helemaal niet bij je past dan is het wel jammer dat diegene je blijkbaar niet zo goed kende als je dacht?
Duur badschuim kan je nog meenemen als je ooit ergens anders in bad zou gaan dus dat lijkt me zo erg niet
Maar een kookboek met 100% vleesrecepten terwijl je vegan eet zou ik wel niet zo attent vinden. Luxe of niet.
Nouja ik vind producten gerelateerd aan vlees wel een dickmove als iemand heel goed weet dat je vegetariƫr bent dus dat zou ik niet zo waarderen, maar in de meeste gevallen zou ik er niks achter zoeken.
Ligt echt aan wie, want van mijn vader en broer heb ik lage verwachtingen.
Ligt heel er aan wie het is en wat ze geven. Is het echt iemand die super dicht bij mij staat, zoals mn partner of ouders, dan zou ik serieus teleurgesteld zijn en zou ik er wel wat zeggen.
Is iemand die minder dichtbij me staat, maar nog wel een goede band mee hebt, dan zou ik er een grapje over maken of niks van zeggen.
Maar het ging toch juist om iemand die echt close is? Als een random mens zoiets zou geven zou het me niet boeien, maar als mijn ouders niet zouden weten dat ik vegetariƫr ben zou ik wel vreemd vinden
Mijn vader heeft een keer gepresteerd om een Chanel douchegel voor me te kopen, terwijl ik zijn huid heb geërfd en we allebei echt nergens tegen kunnen⦠Toen ik heb ik hem licht sarcastisch bedankt voor de jeuk die het me zou opleveren, kon hij gelukkig ook wel om lachen.
Maar bij hem is het altijd of helemaal raak of volledig mis, de ene keer krijg ik echt iets geweldigs wat perfect bij me past en ik zelf ook had kunnen kopen, en de volgende keer is het echt iets graflelijks wat helemaal niet mijn smaak is.
Een zo truttig mogelijk kopje met bloemetjes.
Heh, een mooi ingelijst racistisch pamflet. Dat zou nou een ājammerlijk cadeautjeā zijn.
Jongens doe nou niet alsof we niet blij zouden zijn met een ingelijste poster van ons tjer op de piano