Stel je persoonlijke vraag #42

Hangt dat niet al boven je bed?

2 likes

Ssstt ik ben hier anoniem.

1 like

Hoe was voor jou de eerste week toen je bij je huidige werk begon?

• Ontspannen
  • Beetje stressvol maar prima
  • Paniekaanvallen all the way
  • Ik twijfelde aan mijn keuze om dit werk te gaan doen
  • Ik twijfelde een beetje aan mijn keuze
  • Ik wist dat ik (voor voorlopig) op mijn plek zat

0 stemmers

2 likes

Het was wel erg stressvol, niet een beetje, maar niet paniekaanval-level.
Was ook wel een uitzondering, bij alle collega’s die na mij begonnen ging het er relaxter aan toe in het begin, maar een van de klanten die ik over moest nemen begon precies op de dag dat ik begon met een enorm project dat ze het liefst gisteren opgezet wilden hebben, dus ik werd meteen in het diepe gegooid :sweat_smile: Heb daardoor wel in korte tijd enorm veel geleerd en het was uiteindelijk wel mijn lievelingsklant, ga ze ook echt missen nu ik er weg ga (of eigenlijk al weg ben, maar officieel nog tot eind van de maand in dienst).

2 likes

Heb jij wel eens in een vliegtuig gezeten waarbij omgeroepen werd dat ze vroegen of er een dokter aanwezig was in het vliegtuig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja eens. Het kan er ook eens tussendoor glippen. ik had een tijd terug een heel leuk boek cadeau gedaan aan een goede vriendin. Is echt een grappig verhaal, romcom achtig maar leuk bedacht en geschreven. Perfect dus dacht ik want ze houdt van lezen en romcom’s. Tot ik hem een paar weken later zelf ging herlezen. Toen dacht ik ooh nee wat heb ik gegeven, dit kan echt niet voor haar. Dus heb toen zelf maar een appje gedaan met sorry dit was een mismatch van heb ik jou daar. Soms kunnen goede bedoelingen totaal verkeerd uitpakken zonder dat je je daar bewust van bent.

4 likes

Mijn koffie thuis drink ik uit:

• Glazen iets
  • Plastic
  • Aardewerk
  • NVT

0 stemmers

Ik vind iets anders dan glas ZO vervelend haha. Terwijl ik het in de horeca prima vind. Houd gewoon van laagjes melk en koffie zien denk ik.

1 like

Twijfelde zelfs of ik wat moest na een tijdje maar ik had slaapmedicatie ingenomen en dat leek me niet handig.

1 like

Porselein, aardewerk en glas :woman_shrugging:

6 likes

Ik heb dit alleen een keer gehad toen ik klein was in een skigebied op een berg, moest iemand gereanimeerd worden. M’n vader heeft toen nog met twee vrienden gereanimeerd maar die man heeft het helaas niet gered.

Doe nu al een half jaar over 1 boek. Schiet niet op

4 likes

Zit as we speak op een terras met het idee dat ik heerlijk een boek ging lezen maar vooralsnog vooral op t forum aan t scrollen :v:t3:

16 likes

Ja zo’n reactie zou bij mij juist irritatie oproepen, want je zegt dat het niet uitmaakt, maar benoemt het vervolgens wel

3 likes

Ik stond ingeschreven bij het arbeidsbureau dus ik moest solliciteren en een baan aangenomen met het idee “dan heb ik alle tijd om iets anders te zoeken”
Na 22 jaar zit ik er nog :joy:

10 likes

Bij m’n werk heb ik het gehad over de vergoeding van studiekosten en toen begonnen ze erover dat heel veel mensen nu opleidingen doen voor het werk met dat budget. Ik vond dat een beetje gek, kreeg het idee dat het wel lekker makkelijk was voor werkgevers zo om het te laten uitbesteden. Of is dit normaal?

Op de gebruikelijke zenuwen na heel chill. Maar ik begon ook in een groep waar iedereen nieuw is. Als je de enige nieuwe bent vind ik dat eigenlijk altijd compleet kut.

@Era

Tegenwoordig nauwelijks terwijl ik ze als kind verslond en soms dikke boeken in twee dagen uit had. Mijn voornemen is wel om minimaal drie boeken te lezen dit jaar.

1 like

Mijn baas heeft net mijn opleiding betaald. Totaal niet over stap gehad.

2 likes

Ik lees altijd voor ik ga slapen op mijn ereader maar inmiddels ben ik zo geconditioneerd om te gaan slapen zodra ik mijn ereader pak dat ik niet echt verder kom.
Dat kun je ook zien in je kobostatistieken: gemiddeld lees ik 2,6 pagina en 6 minuten per leesmoment hahaha
Ik kan dus ook niet ergens anders gaan lezen want ik val gelijk in slaap.

19 likes

Toevallig op mijn laatste vlucht. Mijn vriend is arts, dus die was er heen gegaan, maar er waren ook al twee andere artsen die zich hadden gemeld (dus hij mocht weer gaan zitten).

Toevallig genoeg was het meisje naast hem ook opgestaan, was dus een collega.

Met de vrouw in kwestie was overigens gelukkig alles goed.

2 likes

Dit is wel een beetje afschuiven, maar anderzijds zou ik het als werkgever wel als optie benoemen. De voorwaarden zijn bij Stap vaak ook wel gunstiger als je tussentijds stopt met je opleiding of als je daarna ergens anders wil werken. Meeste werkgevers willen dan alles terug en dat werkt bij Stap natuurlijk net even anders

3 likes