Stel je persoonlijke vraag #42

Hee een land vol PetiteRobeNoires.

Ik wou dat er hier ook meer bewustwording rond was, ik heb er zelf ook last van en het is echt heel vervelend. Ik moet regelmatig op zoek naar een andere coupé omdat er weer iemand met een walm om zich heen zit.
Los van dat ik er zelf dus echt luchtwegklachten van krijg vind ik het sowieso heel raar/arrogant om zoveel “ruimte” in te nemen en in je eentje maar even te bepalen wat iedereen mag ruiken. Net zoals (ongevraagd) muziek luisteren op speaker als je in een ruimte bent met anderen, dat doe je toch gewoon niet. Maar ik vermoed dat die mensen zelf amper doorhebben hoe zwaar ze ruiken.

8 likes

Hoe vaak laat jij je telefoon vallen?

• Nooit
  • Bijna nooit
  • Zo af en toe
  • Vaak
  • Elke dag wel een keer

0 stemmers

Ik tegenwoordig elke dag wel een keer. Ik heb een jas met alleen zakken op de borst en soms heb ik in elke zak een telefoon en vallen ze er beiden omdebeurt uit als ik even buk tijdens het hond uitlaten, boodschappen doen enz. Ik schrik er al niet eens meer van want doe desondanks altijd heel lang met mijn telefoons maar voel me door dat gekletter steeds wel echt een enorme sukkel.

2 likes

Ik mag van mezelf een nieuwe telefoon kopen als ik hem meer dan een week niet heb laten vallen, ben inmiddels een jaar verder :joy: laat hem bijna elke dag wel vallen. Nog geen barsten overigens (dit is wss de goden verzoeken maar ok).

8 likes

Echt te vaak. Heb m’n scherm ook al een keer moeten vervangen, maar blijkbaar ben ik een ezel die zich wel wekelijks aan dezelfde steen stoot.

1 like

Ik ben zwanger en ben al weken ontzettend misselijk en gevoelig voor geuren maar ik vind het nu ook echt hinderlijk. Draag al weken geen parfum meer (waar ik nooit super scheutig mee was) en dat voelde wel als een missende stap in m’n routine maar ondertussen ook gewenning. Dit is tijdelijk maar wat heftig als je hier je hele leven mee moet dealen. Zit er voor jou verschil in 2 pufjes parfum of de walm? Kan t voor jou even heftig zijn?

3 likes

Wat haat je het meest aan een verkoudheid?

• Pijn
  • Niet fatsoenlijk kunnen ademen door neus
  • Veel moeten snuiten en niezen
  • Niet kunnen ruiken en proeven
  • Er is nog iets dat nog erger is

0 stemmers

“algehele malaise” haat ik er ook aan, dat je je verrot voelt

25 likes

Heb dat toch 100x liever dan niet kunnen ruiken en proeven :weary: Ben net uit frustratie naar de kaasboer gegaan om even te ““snuiven”” en enig idee te krijgen dat ik nog leef maar alles ruikt zo lafjes, bah

Ik heb mijn scherm al twee keer moeten laten vervangen, en ik heb hem nu 1,5 jaar. Pech, maar ook vooral extreem klunzig.

1 like

Daarom heb ik ook een boomerhoesje en soms valt ie alsnog open met het scherm naar de grond. Maar tot nu toe altijd nog geluk!

3 likes

Speel jij facebookspelletjes zoals Farmville, petville etc

• Ja, al jaren
  • Nee, vroeger wel
  • Nee, nooit gedaan
  • Ja, soms een beetje maar niet echt trouw aan

0 stemmers

dat je voelt dat je nog moet hoesten maar gewoon geen kracht meer in je buik hebben om fatsoenlijk te hoesten

2 likes

Alleen een serie kijken kan ik niet zo goed, dus speel tussendoor spelletjes op mijn telefoon, zodat ik niet ga pulken aan mijn huid haha

3 likes

Bestaat Farmville nog???

Jaren wachten en bidden dat je ooit een beha kunt vullen, heb je ze… doen ze alleen maar pijn :sob:

1 like

En denk aan al de blouses die je niet kan dragen.
Maar eerlijk… dubbel D is zo nikszeggend. Ben zo plat als een dubbeltje (no pun). Het staat sowieso voor dubbel dure beha’s

1 like

Lifehack: als je zo rond je 30e binnen een jaar 10 kilo aankomt komen die DDs dus vanzelf. Het ziet er misschien uit als okselvet, maar bij de Hunkemöller proppen ze dat gewoon in je bh en dan heb je ineens een decolleté wauw

27 likes

Ik vind het altijd zo’n deceptie als ie dan uitgaat en ik weer plat in mijn pyjama zit :joy: maar eigenlijk boeit het me nu gelukkig veel minder dan ik toen ik jonger was.

1 like

Ben je hier nu achtergekomen haha. Volgens mij heb ik dat ooit gezien bij hoe t heurt of een ander kak programma.

1 like

Een reiskostenvergoeding van je werkgever van € 0,19 per kilometer bij gebruik van fiets of benenwagen en € 0,08 bij gebruik van de auto

• Vreemd (degenen met de meeste kosten krijgen het minst)
  • Normaal (ontmoedigen gebruik auto ivm klimaat)

0 stemmers

Zelf vind ik het ontmoedigen van het gebruik van de auto best logisch hoor maar niet zo zeer voor een grote organisatie in Midden-Nederland die aan de lopende band personeel uit alle uithoeken in Nederland aanneemt. Deze nieuwe reiskostenregeling wordt gebracht als fantastisch voor iedereen maar bijna niemand komt daadwerkelijk lopend of op de fiets :upside_down_face:

4 likes