Stel je persoonlijke vraag #42

dat je voelt dat je nog moet hoesten maar gewoon geen kracht meer in je buik hebben om fatsoenlijk te hoesten

2 likes

Alleen een serie kijken kan ik niet zo goed, dus speel tussendoor spelletjes op mijn telefoon, zodat ik niet ga pulken aan mijn huid haha

3 likes

Bestaat Farmville nog???

Jaren wachten en bidden dat je ooit een beha kunt vullen, heb je ze… doen ze alleen maar pijn :sob:

1 like

En denk aan al de blouses die je niet kan dragen.
Maar eerlijk… dubbel D is zo nikszeggend. Ben zo plat als een dubbeltje (no pun). Het staat sowieso voor dubbel dure beha’s

1 like

Lifehack: als je zo rond je 30e binnen een jaar 10 kilo aankomt komen die DDs dus vanzelf. Het ziet er misschien uit als okselvet, maar bij de Hunkemöller proppen ze dat gewoon in je bh en dan heb je ineens een decolleté wauw

27 likes

Ik vind het altijd zo’n deceptie als ie dan uitgaat en ik weer plat in mijn pyjama zit :joy: maar eigenlijk boeit het me nu gelukkig veel minder dan ik toen ik jonger was.

1 like

Ben je hier nu achtergekomen haha. Volgens mij heb ik dat ooit gezien bij hoe t heurt of een ander kak programma.

1 like

Een reiskostenvergoeding van je werkgever van € 0,19 per kilometer bij gebruik van fiets of benenwagen en € 0,08 bij gebruik van de auto

• Vreemd (degenen met de meeste kosten krijgen het minst)
  • Normaal (ontmoedigen gebruik auto ivm klimaat)

0 stemmers

Zelf vind ik het ontmoedigen van het gebruik van de auto best logisch hoor maar niet zo zeer voor een grote organisatie in Midden-Nederland die aan de lopende band personeel uit alle uithoeken in Nederland aanneemt. Deze nieuwe reiskostenregeling wordt gebracht als fantastisch voor iedereen maar bijna niemand komt daadwerkelijk lopend of op de fiets :upside_down_face:

4 likes

Ik zou het wel een goed initiatief vinden voor personeel dat makkelijk met de fiets kan komen maar als dat niet het geval is heel onlogisch.

7 likes

En hoe zit het dan met OV bv?

4 likes

Oja sorry dat is wel belangrijke info natuurlijk. Dat wordt volledig vergoed hoor! Dus prima.
Het is niet allemaal slecht maar ik vind het verschil in die centen per kilometer opvallend.
Best maf dat je gewoon geld verdient als je lopend naar je werk kan.

Edit: en ik heb ook collega’s die met de auto naar een station gaan haha

4 likes

Ooh dat is wel goed!

Ja, of om de hoek parkeren :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Wat was het verschil dan volgens hem?? :joy:

1 like

“vrijen doe je met je oma” want ovlgens hem was vrijen een synoniem voor knuffelen

2 likes

Scheelt eraan hoe goed het bedrijf te bereiken is. Ik werk zelf praktisch op Utrecht Centraal en ik zie zovaak files naar de kantoren daaromheen, dat vind ik heel bizar.
Maar ik heb ook ergens gewerkt waar je alleen kon komen door een dikke omweg en een halfuur lopen en dan zou ik het wel raar vinden.

2 likes

Ik heb gestemd op normaal maar dat vind ik eigenlijk alleen als OV-gebruik ook onder de hogere vergoeding valt.

2 likes

Nja je krijgt wel meer. Maar als je lopend naar je werk kan krijg je dus misschien nog net 19 cent per dag. Want ik denk niet dat je heel ver gaat lopen haha.

2 likes

Ik krijg ook vergoeding voor fietsen naar het werk, meer dan dit per kilometer (volgens mij 0.23). Dat is hier (BE) vrij normaal, ik ken niemand die vergoeding krijgt voor de auto. Al zijn bedrijfswagens wel weer een ding.
Maar openbaar vervoer wordt ook betaald door mijn werkgever, en de afstand die je fietst van thuis naar het station of staion naar het werk wordt ook vergoedt.

Je krijgt het hier volgens mij niet voor wandelen, het idee is eerder dat je er een fiets mee kunt kopen en onderhouden + fietstassen / regenkleren etc.

4 likes

En die hebben allebei een Habsburger-kinnetje? Brrrr.

image

13 likes