Stel je persoonlijke vraag #43

Dat deze poll bij 20 euro begint :sweat_smile:

15 likes

Ik mag hopen dat die koffie helemaal fairtrade is enzo.

1 like

Oeh, welke is dit? :smile::flushed:

Ik ben weer overgestapt op filterkoffie en zelf bonen malen omdat ik verantwoorde koffiecups echt te duur vind voor mijn budget. Maar daarvoor zat ik ook rond de €50 per maand (en ik ben de enige koffiedrinker hier in huis :sob:)

1 like

Ja een hele kleine branderij in Groningen, koffiestation heten ze.

2 likes

Ik ben echt blij dat wij niet zoveel koffie drinken (denk 4 a 5 dagen per week 1 espresso pp) anders zou het ook echt niet grappig zijn met onze koffiebonen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Wij gebruiken nu de goedkoopste fairtrade supermarktbonen die we kunnen vinden en dat is alsnog 5,50 per 450 gram, wij gebruiken zo’n vijf zakken per maand.

Als ik kijk naar waar we vroeger versgebrande bonen haalden is dat nu bijna drie keer zo duur, echt belachelijk.

2 likes

Van friedhats, 30 a 35e per kilo en er gaat 2 kilo per maand doorheen haha.
@Soy.peor nee niet eens! Wat dat betreft echt een kut merk. Hiervoor hadden we bonen van moyee maar zij branden hun bonen in het land van waar ze geoogst worden, wat top is maar daardoor minder vers.
@Nefertiti welke zijn dat?
@Dazed welke bonen hebben jullie? Ja ik drink ook zoiets, mijn vriend eerst ook maar nu opeens 3 a 4 dubbele espresso per dag :upside_down_face:

2 likes

Bio+ bij de Dirk, maar het zijn niet mijn favoriete supermarktbonen. Die zijn ook alweer twee keer zo duur, dan bijvoorbeeld Australian, Café Intencion en Roots.

Maar dat haalt het alsnog niet bij bonen die 30 euro per kilo zijn haha, je betaalt bij bonen wel echt voor kwaliteit. Maar voor de hoeveelheid koffie die wij drinken is dat gewoon zonde.

3 likes

Zo met 2 kilo per maand tikt het wel aan ja :sweat_smile:

Ik heb altijd bonen van Keen! Branderij uit Utrecht met (wat mij betreft) heel lekkere koffie, wel zo tussen de 12 en 15 euro voor 250 gram. Het is ook dat we zo weinig drinken, anders zou het geen doen zijn. Denk dat ik dan een paar keer per week voor mn fancy koffie zou gaan en het verder gewoon op Illy zou houden :’)

3 likes

Ik heb dit altijd want je bedenkt alleen op random momenten leuke dingen. Ik heb onderhand mn hele vriendengroep en halve familie geinfluenced en verjaardagen zijn nooit meer een verschrikking (én nooit meer een random bon :grimacing:)

Met papier en al naar binnen. Safe the planet.

10 likes

Nav een stel met baby dat ik net zag, waarbij hij rustig wandelend over z’n kind aan het vapen was.

Vapen terwijl je je baby in zo’n draagding op je voorkant draagt

• Normaal
  • Niet normaal
  • Doe ik ook
  • Doe ik nooit
  • Zou het prima vinden als mn partner dat deed
  • Zou het echt kut vinden als mn partner dat deed

0 stemmers

2 likes

Ik wilde een heel verhaal typen maar denk alleen WTF

6 likes

Ik vind Illy fancy koffie :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik ook hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:. Koop ik alleen als het 1+1 gratis is

Eten dat op papier geserveerd wordt :cry:

7 likes

Heeft iemand wel eens nee gezegd op de vraag of je diegene mocht tutoyeren?

• Ja, iemand heeft wel eens nee op die vraag gezegd en ik noemde diegene dan dus u
  • Nee, eigenlijk zeggen mensen altijd ja op die vraag en ik noem die mensen dan dus jij of je

0 stemmers

Dit omdat ik me bedacht dat ik eigenlijk nog nooit heb meegemaakt dat iemand nee zei wanneer ik vroeg of ik diegene je of jij mocht noemen.

Als je een staart zou hebben, dan had je:

• Een lange staart
  • Een krulstaart
  • Een bolletje

0 stemmers

2 likes

Alles aan mij is lang, een lange staart zou daar wel bij passen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like