Stel je persoonlijke vraag #43

Omg ja ik ook!! Ook op die leeftijd ongeveer. Als hij me smste kreeg ik het gewoon warm en hij gaf me een keer een knuffel en toen rende ik ala love actually naar mijn vriendinnen om te juichen. Oh dear hahaha @fifo jij weet wie ik bedoel :joy::joy:

5 likes

Ben jij geabonneerd op nieuwsbrieven (van winkels) die je ook daadwerkelijk leest/doorkijkt?

• Ja, meerdere
  • Nee, wel geabonneerd maar lees/bekijk ze (vrijwel) nooit
  • Nee, nergens op geabonneerd

0 stemmers

Ja, van werk concurrenten :sunglasses:

3 likes

Hie vaak is je profiel bekeken? (Bij samenvatting en uitvouwen)

• Minder dan 500
  • 500 - 1000
  • 1000 - 5000
  • Meer dan 5k

0 stemmers

1 like

Ja vreemd niemand kan op jouw profiel klikken behalve jijzelf toch? 5000 x op je eigen profiel geklikt dus?

2 likes

Heb 10 x op je naam geklikt

1 like

Vreemd. In die maand dat je profiel heeft opengestaan waren dus een hoop mensen benieuwd naar je.

1 like

Mijn profiel is niet afgeschermd en is ergens tegen de 4000. Who the fuck cares. Daarom ben ik altijd zo koppig geweest om dat hele afschermen niet te doen. Alsof je belangrijk bent, ben je niet.

Gebruik je wel eens neusspray? (Niet die tegen hooikoorts).

• Nooit
  • Regelmatig
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

1 like

Ken je iemand die diens kinderen thuis onderwijs geeft?

• Ja, vanwege medische of psychische redenen
  • Ja, vanwege religieuze redenen
  • Ja, anders
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

ik dacht dat dat helemaal niet mocht in NL eigenlijk

Ik ben nog nooit verliefd geweest. Wel heb ik leuke spanning ervaren tijdens daten zo van “zal hij mij ook leuk vinden?” Maar toen dat eenmaal duidelijk was, was het direct voorbij. Ben daardoor ook in 2 relaties gerold want “ah het is gezellig dus het zal wel goed zijn” en dat is echt 2x heel kut geweest haha. Denk dat ik een ijskonijn ben.

Heel interessant! Met docu afl erbij

3 likes

Jawel, op grond van 2 “mogelijkheden”.
Ofwel als je kind letterlijk te ziek is voor of ziek wordt van school, dan kun je vrijstelling van de leerplicht krijgen. Dat gebeurt dan Bijv ook bij EMB kinderen die vervolgens naar dagbesteding gaan, maar kunnen ook redenen als autisme, (uitzonderlijk) hoogbegaafdheid, combinatie van van alles, zijn, waarbij een kind wel kan leren maar niet op school (in de buurt). Stel dat speciaal onderwijs specifiek voor dit kind je 4u reistijd per dag oplevert Bijv.

Of als jouw “visie” (Bijv geloof of levensbeschouwing) extreem botst met de beschikbare scholen in de buurt.
Maar dan moet je dat eigenlijk wel weten en aantonen voor je kind 5 is en/of ingeschreven is bij een school. Als je eenmaal in het systeem zit is het vrijwel onmogelijk om daar met de “visie rede” nog uit te komen…

Maar het is niet gemakkelijk om aan te tonen dat jouw visie niet bij die van een school in de buurt past. Dat schijnt soms tot aan de rechter te komen waarbij je moet aantonen dat dat echt zo is.

Edit: in deze podcast vertellen ze er ook wat over. Vanaf minuut 54 ofzo. Hoe moeizaam dat kan gaan. Met proces verbaal en Strafhof etc :sweat_smile:

3 likes

Je moet aan kunnen tonen dat er binnen X km in jouw omgeving geen geschikte school zit (die bij jouw religie past bijv) en dan kun je ontheffing krijgen. Het was pas ook in het nieuws dat het aantal kinderen dat thuisonderwijs krijgt verdubbelt was naar 1700.

2 likes

@Dr.Watson @Fishing @Luzarl ik bedoelde met mijn post “ik dacht dat tot nu” en had het al opgezocht. maar thanks! die documentaires wil ik echt zien nu (nu lijk ik net iemand die googelbare dingen vraagt terwijl ik hier altijd zeik over zulke mensen shit)

4 likes

Ze ligt onder de groene zoden (voor extra dramatisch effect ‘groene zooooojuh’)

3 likes

Ze is het hoekje om, ze heeft de geest gegeven.
(Zijn er 2 aparte.)

15 likes

Vond die juist heel grappig haha

2 likes

Wij zeggen wel eens: ‘Jannie het het ook niet gered’

6 likes

“… is niet meer onder ons” heb ik denk ik wel eens gebruikt

6 likes