Stel je persoonlijke vraag #43

@Soy.peor ja precies dat is het lastige denk ik ook. Ik heb toen bij mijn familielid ook een paar dingen gelezen die ik heel slecht kon plaatsen (want je mist gewoon heel veel context) en dat was echt vervelend, en je bent er dan natuurlijk zelf niet meer om die context te bieden.

3 likes

Laten we in ieder geval stellen dat als jij een werkweek niks kan doen zonder dat anderen (lees; niet je directe collega’s/het bedrijf, klanten voor een luxeproduct) daar serieuze hinder van ontvangen, je baan in ieder geval geen 5 op maatschappelijke relevantie scoort.

Of nog scherper: als je kunt staken zonder dat mensen hier in het ergernissentopic klagen over je staking hoor je geen 5 te stemmen.

8 likes

Dat laatste is trouwens wel alsnog een vrij hoge drempel hahaha

Het is dan ook voor de hoogte score

Nee ik lul maar wat, maar ik zat wel met verbazing naar sommige stemmen te kijken. Boeiend wereldbeeld

1 like

Ben jij over het algemeen jaloers in je liefdesrelatie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ja van mn moeder wel als dat er zou zijn maar ik wil haar echt ademen en voelen op elk vlak mogelijk. Van vriendinnen zou ik er wel anders mee omgaan denk ik, maar dat heb ik nog nooit mee hoeven maken.

26 likes

Zou het zelf niet doen, omdat ik daar gewoon geen zin in heb. Lees liever een goed boek.
Maar in mijn familie zitten iig geen schrijvers of mensen die wat bijzonders hebben meegemaakt. Ik snap dat het in jouw geval anders is. Misschien kan je het een maandje laten rusten? Of wachten tot het goed voelt? Misschien is het iets heel goeds wat geschreven is, maar misschien ook niet. Oh dat klinkt raar, maar ik bedoel meer: wie weet wat je in die papieren/notitieboeken vindt.

1 like

Ik heb ja gestemd, een vriendin van mij heeft delen van haar dagboeken laten bundelen tot een boek. Ze heeft dit zelf voor haar dood nog samengesteld. Als ze dat niet had gedaan dan had ik het niet gelezen. ze heeft niks voor niks delen vrij gegeven ipv alles.

5 likes

Welke coupletten van het Wilhelmus ken jij uit je hoofd?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

0 stemmers

2 likes

@Lemongrab k wil bewijs, zing het in en plaats het hier (niet valsspelen)

5 likes
  1. Als ik het hoor kan ik wel meezingen (nouja zingen…), maar ik kan niet uit mezelf bedenken waar een couplet mee begint.
    (Ook niet bij mn favoriete liedjes van mn fave artiesten. Ik mis daar iets in mn hersenen denk ik :sweat_smile: Echt zero geheugen terwijl ik een lied dan al 1 miljoen heb geluisterd. Zie mn posts elk jaar in het spotify overzicht topic, ik zou niet weten hoe die liedjes beginnen)
4 likes

Ik geef je een hint: de naam van het lied

10 likes

In de kerk waar ik vroeger lid was, was het gebruikelijk om couplet 1, 6 en 14 te zingen op bepaalde momenten. Waarom precies die, durf ik niet te zeggen.

7 likes

Ja na één zin eindigt het dus al. Is dat al een couplet te noemen?
Edit: ik heb het opgezocht. Ik ken dus serieus de eerste zin alleen. :laughing: Dus antwoord is alsnog nul.
Ik ben toch niet de enige; geef een duimpje als je er ook geeneen helemaal kent :sweat_smile::crazy_face:

7 likes

Bij mij 1 en 6! Die staan echt in m’n geheugen gegraveerd. 14 denk ik ook wel eens, maar was niet echt gebruikelijk

1 like

Ik zou zelf niemand aanraden om mijn dagboeken te lezen. Alle shit staat er in, vaak in een onleesbaar handschrift. Wat moet diegene ermee? Vanuit deze gedachte zou ik de dagboeken van een ander ook niet willen lezen. Hoe nieuwsgierig ik misschien ook ben, het is privé. Behalve als het een daarvoor geschreven boek is of iets als een tuindagboek ofzo.

En kaarten/brieven die de overledene heeft gekregen? Daar staan ook vaak dingen in die anderen niets aan gaan.

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

3 likes

Ik voel me niet helemaal vrij, maar dat heeft meer te maken met bepaalde afspraken in de relatie en ik voel me daar prima bij. Ik heb nu dus op neutraal gestemd. Wij hebben onder andere de afspraak dat we niks besluiten of plannen zonder de ander daarin te betrekken en te checken of het oké is (zowel praktisch als gevoelsmatig). Ik heb best turbulente (en vervelende) relaties gehad waarin geen rekening werd gehouden met de ander. Juist de eigenschappen betrouwbaar, rust, stabiel spraken me aan bij mijn partner (naast nog heel veel andere dingen uiteraard). Dit werkt voor ons, ook al is het niet “helemaal vrij”.

1 like

Is dit een verenigingsding?

Ja is goed, momentje dan zoek ik de tekst even op

Nee een kerkding! Maar misschien ook wel een verenigingsding hoor

4 likes