Welke coupletten van het Wilhelmus ken jij uit je hoofd?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
0 stemmers
Welke coupletten van het Wilhelmus ken jij uit je hoofd?
0 stemmers
Ik geef je een hint: de naam van het lied
In de kerk waar ik vroeger lid was, was het gebruikelijk om couplet 1, 6 en 14 te zingen op bepaalde momenten. Waarom precies die, durf ik niet te zeggen.
Ja na één zin eindigt het dus al. Is dat al een couplet te noemen?
Edit: ik heb het opgezocht. Ik ken dus serieus de eerste zin alleen. Dus antwoord is alsnog nul.
Ik ben toch niet de enige; geef een duimpje als je er ook geeneen helemaal kent
Bij mij 1 en 6! Die staan echt in mân geheugen gegraveerd. 14 denk ik ook wel eens, maar was niet echt gebruikelijk
Ik zou zelf niemand aanraden om mijn dagboeken te lezen. Alle shit staat er in, vaak in een onleesbaar handschrift. Wat moet diegene ermee? Vanuit deze gedachte zou ik de dagboeken van een ander ook niet willen lezen. Hoe nieuwsgierig ik misschien ook ben, het is privé. Behalve als het een daarvoor geschreven boek is of iets als een tuindagboek ofzo.
En kaarten/brieven die de overledene heeft gekregen? Daar staan ook vaak dingen in die anderen niets aan gaan.
0 stemmers
Ik voel me niet helemaal vrij, maar dat heeft meer te maken met bepaalde afspraken in de relatie en ik voel me daar prima bij. Ik heb nu dus op neutraal gestemd. Wij hebben onder andere de afspraak dat we niks besluiten of plannen zonder de ander daarin te betrekken en te checken of het okĂ© is (zowel praktisch als gevoelsmatig). Ik heb best turbulente (en vervelende) relaties gehad waarin geen rekening werd gehouden met de ander. Juist de eigenschappen betrouwbaar, rust, stabiel spraken me aan bij mijn partner (naast nog heel veel andere dingen uiteraard). Dit werkt voor ons, ook al is het niet âhelemaal vrijâ.
Is dit een verenigingsding?
Ja is goed, momentje dan zoek ik de tekst even op
Nee een kerkding! Maar misschien ook wel een verenigingsding hoor
Niet door mij en niet door de regering. Wel door mân werkgever die ons ook geen dag thuis heeft laten werken terwijl iedereen kantoorwerk doet.
Ik âmoestâ 6 ook leren toen we met het kinderkoor en de basisscholen gingen zingen voor de koningin die naar ons dorp kwam. Geen idee waarom die dan precies verder
Ik zie voor me dat ik al 6 maanden dood ben en @grace dat dan ff casual dropt: oh ja, Lul is trouwens dood. Zoals met haar baby toen.
Haha ja ik dacht net, van mij mogen ze het weten maar alsof het iemand wat boeit??
Ik vond het destijds wel fijn dat we aandacht aan het overlijden van Pronkjewail konden besteden omdat een andere forummer ons had ingelicht. Want veel mensen âkendenâ haar en ze was toch regelmatig online.
Nou ja, boeit me niet⊠het gaat me niks aan. Als een forummer niet wilt dat het gedeeld wordt, is dit haar eigen keuze
Nah, kan er niet wakker van liggen als iemand het niet wil melden
Huh maar dit is toch niet te vergelijken met het dagboek van een dierbare die is overleden?