Stel je persoonlijke vraag #43

Ik vind het alleen inhalig als op zo een kinderlijstje het goedkoopste cadeautje €30 is. Dan haal ik ook gewoon iets wat niet op het lijstje staat :laughing:

Maar qua tips en wat zo een kind leuk vind is het wel handig. En dat ze niet 10x dezelfde blokkendoos of het zelfde boeken krijgen.

2 likes

Nog niet zelf gebruikt maar zijn we wel van plan om te doen voor de baby. Van een vriendin krijg ik voor haar kinderen ook altijd zo’n lijstje met van alles erop in verschillende prijsklassen. Wij maakten vroeger zelf een boekje met het Bart Smitboek, dus zie het probleem niet zo.

Edit: zie nu pas VOOR JEZELF haha, dat vind ik wel iets anders al vind ik het daarmee ook altijd lastig om iets te vragen aan mensen (qua budget bijvoorbeeld)

1 like

Ja en de V en de X zitten natuurlijk dicht bij elkaar in het alfabet :stuck_out_tongue:

Ik heb altijd meer het idee dat de ouders niet op het zoveelste cadeau zitten te wachten, dus dan doe ik meestal maar een boekje (en als ik in een aardige bui ben schrijf ik op de eerste pagina een lief berichtje aan het kind) omdat dat tenminste vrij klein is en niet de hele woonkamer gaat innemen.

Maar misschien is dat een aanname?

11 likes

Een life saver! Mijn ouders zijn altijd van de lollige cadeautjes die je nergens kwijt kan. Lief hoor, maar ik wil gewoon een boek

2 likes

Alleen voor sinterklaas/kerst. Maar heb nu ook gewoon een lijstje op mn telefoon wat ik bijhoud van dingen die ik leuk vind om te krijgen. Als iemand dan vraagt wat ik wil voor mn verjaardag dan stuur ik dat (naar mn partner dan wel want niemand vraagt het ooit direct).

Maar zou het niet als onderdeel van een uitnodiging of iets sturen :sweat_smile:

Ik heb een lopend verlanglijstje in google drive voor mijn vriend en mijn ouders. Vrienden of familie die inspiratie op willen doen kunnen hen vragen en ze schrijven ook een naam er bij om te zorgen dat het niet dubbel is. Doet mijn gezin eigenlijk allemaal en werkt goed. Zo verzamel ik wat boeken of andere wensen gedurende het jaar en krijg je leuke cadeautjes. Uiteraard ook betaalbare dingen!

Beter noem je iemand leuks

3 likes

Wij hebben wel zo’n lijstje voor kind voor als mensen wel iets willen geven, maar niet zelf willen/kunnen bedenken wat. Dus pas als iemand mij vraagt wat ze kunnen geven, geef ik die link. Er staan niet eens heel specifieke dingen op, wel veel dingen die veel gebruikt worden en snel op gaan zoals een pak gekleurd papier, kleurboek, kleurpotloden, pakje vouwblaadjes etc.

5 likes

Die ga ik onthouden voor als ik mn beste vriendin wil pranken hehehe.

6 likes

Haha ik heb laatste een 2-jarige nog een xylofoon cadeau gedaan en het kind helemaal blij maar die vind alles met muziek fantastisch en gelukkig pikt dit kind het als de ouders zeggen en nu even met iets anders spelen

Mijn vrienden met kids zeggen ook altijd alle cadeaus met geluid is kut maar gelukkig zit er meestal een uit-knop op

3 likes

Ik hou het hele jaar een verlanglijstje bij op zon site. Ik ben in november jarig en we vieren kerst en sinterklaas. Voor kerst en sinterklaas stuur ik dat lijstje rond. En voor mijn verjaardag stuur ik hem alleen als iemand vraagt wat ik wil hebben.

5 likes

Mijn broertje googelt elke kerst en verjaardag op * meest irritante/luidruchtige kinderspeelgoed *. Ooit zal ik wraak nemen.

4 likes

Voor de koffie drinkers; hoeveel geld geef je per maand uit aan koffie(bonen)? Voor gebruik thuis, dus niet een cappuccino die je ergens haalt.

• Tot 20e
  • 20-30e
  • 30-40e
  • 40-50e
  • 50-60e
  • 60-70e
  • 70+

0 stemmers

Mijn vriend en ik kopen vrij dure koffie en voorheen waren we niet zoveel thuis dus was het prima, maar nu is mijn vriend veel thuis en besteden we bijna 70e per maand aan koffie ?? :rage:

4 likes

wow wat voor chique koffie is dat dan?

ik vind gewone supermarktkoffiebonen al reteduur met 15 euro per zak of zo :sweat_smile:

4 likes

Hemeltjelief, ik heb het even opgezocht en dat geven wij ook uit aan koffiebonen. Extra erg als je corrigeerd voor mijn drachtige staat, ik drink daarvan maar 2 koppen per dag :exploding_head:

Ik ga m’n vriend een bijbaan laten nemen voor de koffie.

8 likes

ja gaat hard als je veel koffie drinkt he? Ik vind de vers gebrande koffie echt veel lekkerder dan supermarktbonen, dus dat koop ik, maar wel altijd de goedkoopste zak (15 euro voor 500gram geloof ik) omdat het me anders wat te gortig wordt.

oh ik zie nu dat ze een abonnement aanbieden, chill dit!

3 likes

Dat deze poll bij 20 euro begint :sweat_smile:

15 likes

Ik mag hopen dat die koffie helemaal fairtrade is enzo.

1 like

Oeh, welke is dit? :smile::flushed:

Ik ben weer overgestapt op filterkoffie en zelf bonen malen omdat ik verantwoorde koffiecups echt te duur vind voor mijn budget. Maar daarvoor zat ik ook rond de €50 per maand (en ik ben de enige koffiedrinker hier in huis :sob:)

1 like