De betere versie van mezelf zou zich wel voor het fietsen van/naar mijn werk insmeren. Gaat een beetje mis in de uitvoering
Ik doe het meestal voordat ik naar buiten ga, probeer dus altijd een klein flesje voor mn gezicht mee te nemen. Maar ben er niet heel gedisciplineerd in.
iedere 2 uur vergeet ik maar ik doe het wel meerdere keren per dag opnieuw op mijn gezicht (als de rest bedekt is). en sowieso losse spf in plaats van dagcreme met spf 1 ofzo
Ja sorry op een kantoordag inderdaad (al heb ik zelf ook dagen dat ik echt de hele dag binnenzit) Oh wat goed! Ik smeer elke dag 's ochtends netjes spf (mede door het forum trouwens), maar voor het kwartiertje 's middags naar huis fietsen eigenlijk nooit…
enne, zomersproeten = huidbeschadiging? Die wist ik nog niet… Vind (vond?) dat altijd zo gezellig staan bij mezelf.
Moet ook altijd lachen als mensen “goed smeren” en dan na een vakantie van twee weken net 1 fles zonnebrand op hebben. Dat is bij lange na niet voldoende.
Het ging hier laatst over in een van de zwanger/kind topics in en daar leerde ik dus dat elke 2u smeren eigenlijk betekend; 2u zon blootstelling zeg maar. Dat wist ik dus ook niet.
Jahoor, toen mijn partner zich met 30 graden buiten op een plat dak stond te werken en zich om de 2 uur in liep te smeren, stonden al zij collega’s hem uit te lachen dat hij een mietje is en dat ie niet zoveel binnen moet zitten zodat zijn lichaam kan wennen aan de zon.
Ik kan alleen voor mijn schoonzus praten en haar kinderen zijn al (bijna) volwassen. Maar toen ze nog jonger waren heb ik haar nooit zien smeren. Ze hebben een heel ander huidtype dan ik, dus verbranden doen ze niet, maar het is natuurlijk alsnog niet goed voor de huid.
Wist jij dat er in 2022 een vervolg op de film en serie Costa! is uitgekomen? Costa - Wikipedia!!
- Ja dit wist ik maar ik heb hem niet gezien
- Ja dit wist ik en ik heb hem gezien
- Wat?!
- Ik ben te jong voor de originele Costa!/Heb nog nooit van Costa! gehoord
0 stemmers
Ik kom hier net achter dus kan meteen door naar het ‘waar je laat achter kwam’-topic
Ik heb overigens niets met de originele Costa! maar voor mijn gevoel was dat zo’n groot ding dat ik niet snap hoe dit volledig aan me voorbij heeft weten te gaan.
edit: Het origineel heeft dus 1 uitroepteken en het vervolg 2
Ik heb nu dus direct Ritmo!! in mijn hoofd haha
Sexy!! Ritmo!!
Hahaha ja ik heb de tweede Costa-film ook in de bios gezien, het was een Ladies Night. Ik vond het echt geen goede film trouwens maar dat vind ik bij de LadiesNight-films eigenlijk nooit.
De eerste Costa ook niet
Of met diezelfde fles 8 zomers doen.
Ik vraag altijd Yo quiero bailar aan in de kroeg. Succes gegarandeerd.
Ik durf het bijna niet te vragen want om deze vraag wordt je altijd neergesabeld hier, maar onze huidtypes klinken wat betreft sproetvorming wel hetzelfde. Welke dagcreme is dit?
Haha wat, je wordt hier neergesabeld om de vraag welke dagcreme iemand gebruikt?
Je kunt beter gewoon los zonnebrand smeren want spf in dagcreme is echt verwaarloosbaar omdat je nooit genoeg dagcreme smeert om aan de hoeveelheid spf te komen die je nodig hebt (ongeveer halve theelepel spf voor je gezicht geloof ik om de factor te krijgen die op de verpakking staat) dus je bent daar echt amper door beschermd. Sorry als je dit al weet haha.
@Lemongrab nou met name de dagcreme met spf vraag!!
@Keaton serieus??? Dit is echt nieuwe info voor mij. Zonnebrand doet vaak niet veel goed voor mijn huid en ik mijn huid ging altijd veel beter op dagcreme met spf. Maar ik heb mezelf dus eigenlijk al die tijd voor saus gesmeerd dus?
Ja voor zover ik weet wel haha. Ben geen dermatoloog maar heb er wel het eea over gelezen en je hebt echt meer zonnebrand nodig dan je denkt om echt goed beschermd te zijn en tenzij je vier handen aan dagcreme met spf erin verwerkt op je gezicht smeert kom je niet aan die factor op de verpakking dus een losse zonnebrand is dan wat zinvoller (en daar moet je dan alsnog ook echt best veel van smeren). Zijn echt wel fijne van op de markt die speciaal voor je gezicht zijn maar is wel zoeken wat voor je werkt idd en ook redelijk prijzige gewoonte maar vind het zelf wel belangrijk.