Ik heb wel eens het dilemma “wat als je op nog maar één tijdstip de rest van je leven zou mogen avondeten, hoe laat zou het zijn” overlegd en toen kwam ik op 19u.
Ik eet vaak zat 20/21/2130. 22u vind ik echt te laat. Maar stel ik moet 1 tijdstip kiezen, ook rekeninghoudend met werk/honger/2 andere maaltijden/werkloos/oud. Dan wordt het 19u. Of toch 1930
Wij aten vroeger 18u en dat vond de omgeving altijd laat Ik snap niet hoe mensen met kinderen dat uberhaupt doen? 17/1730 beide partners thuis + eten klaar + kinderen aan tafel.
Je hebt een vriendin die een bepaalde behandeling aanbiedt, voor jou is het gratis, maar je hebt een afspraak met je vriendin samen geboekt. Betaal je deels ook voor je vriendin gezien jij toch niks hoeft te betalen?
- Ja we splitten haar behandeling zodat we allebei even veel betalen
- Ja ik betaal een kleine bijdrage van 10/15 euro zodat zij toch ook een korting heeft
- Ik betaal 25 euro, 1/3e. Een goede korting voor haar, maar niet splitten.
- Ik betaal niks voor haar, dat kan ze zelf doen.
0 stemmers
Deze naam ik ken niemand die zo heet haha jij wel?
Excuse me ik heb die naam geïntroduceerd
Alle credits naar zemra.
Oh jawel hier
Maar die komt niet naar boven als je annemiekel intypt in de zoekbalk sorry @Zemraluani
@the.rebel.club hier dus!
Hahaha t was niet serieus hoor, idc ik heb het zelf gejat van rundfunk
Ik zou eerder aanbieden die vriendin wel te betalen
Ja tuurlijk maar als ik met receipts kom moeten ze wel goed zijn
Ja. Hij was altijd al “anti-autoriteit” maar draaide wel normaal mee in de samenleving. Hij had een gezin en een mooie job als IT’er. Corona heeft veel veranderd, hij is in allerlei complottheorieën gaan geloven en is uiteindelijk gescheiden van zijn vrouw toen hij erachter kwam dat ze zich had laten vaccineren. Uiteindelijk is hij verhuisd naar een (ontwikkelings)land aan de andere kant van de wereld om daar zijn soevereiniteit ten volle uit te oefenen. Hij wil zijn kinderen nooit meer zien, tenzij ze naar daar afreizen. Zelfs voor het huwelijk van zijn dochter en de geboorte van zijn eerste kleinkind wil hij niet meer komen of contact hebben (want social media = evil en we worden afgeluisterd). Schrijnend, want zij hebben daar natuurlijk veel verdriet van…
Wat een verdrietige situatie. Is hij nu wel gelukkig dan op deze manier? het klinkt ook wel eenzaam ergens als je je van alles en iedereen in je omgeving afsluit. Vooral omdat je er eerst wel dichtbij stond. Echt ingewikkelde dingen.
Inderdaad. Ik heb geen idee of hij gelukkig is, er is nauwelijks contact met hem. Hij heeft wel een nieuwe vriendin die meeverhuisd is naar daar. Ik heb hem nog gezien tijdens de coronaperiode en toen was hij de hele tijd boos, boos op alles. Zijn vrouw is nu wel veel gelukkiger nu ze gescheiden is. Alleen doet hij lastig over administratie rond hun scheiding/verkoop woning e.d. Maar zijn kinderen hebben wel veel verdriet over de situatie, ik vind het echt erg voor hen.
Hoe organiseren jullie je (digitale) foto’s en filmpjes?
- Op telefoon bewaren
- In de cloud / google
- Alles op computer (gesorteerd of niet)
- Op een externe harde schijf
- Niks digitaal maar in fysieke albums
- Iets anders, hoe dan?
0 stemmers
Ik weet niet hoe ik mijn beelden wil bewaren. Apple fotostream vind ik niet zo heel handig, in een cloud of op Google vind ik ook creepy (wat als het gehackt wordt ofzo), alleen op de computer ben ik bang dat het een keer crasht, maar een externe harde schijf kan ook crashen en beide heb ik al een keer meegemaakt waardoor ik sowieso al een decennia aan foto’s kwijt ben. Ik wil ook geen fysieke albums want dat moet je weer in huis opbergen etc.
Wat doen jullie?
Edit: de mensen die kiezen voor op hun telefoon het te bewaren, heb je dan echt letterlijk alles van decennialang op je telefoon staan?
Ik bewaar alles op telefoon en in google foto’s. Als mn google geheugen vol is, zet ik dat op een externe harde schijf.
Het is vreselijk en iets waar ik al jaren tegenop zie, ik sla dus alles vanaf mijn eerste iphone op in 1 map op mijn telefoon ga ik écht ooit nog een keer opruimen en structureren maar daar moet ik nog wat energie voor verzamelen. Gelukkig zijn het er niet zoveel
Gewoon in 1x alles deleten en opnieuw beginnen
Wooow hoeveel opslag heb je dan?
En goede vraag dit is echt zo’n kutklus die al jaren op m’n To do staat en ik altijd naar voren schuif. Totdat het een keer te laat is natuurlijk
Kies je salontafel
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- omg ik ga nog liever dood dan dat ik een van deze in mijn huis heb hoor
0 stemmers
Denk dan dat ik daarna lunch ofzo betaal. Meestal doe ik met vrienden dingen een beetje om en om. Vind het denk ik een beetje geneuzel om zo’n behandeling helemaal door twee te doen
Een deel op externe harde schijf, de meer recente op google foto’s en mn telefoon.
Maar google foto’s beweert dat ie vol is, dus ik moet maar weer eens wat op die harde schijf zetten denk ik