Stel je persoonlijke vraag #44

Niet per se mn favoriete herinnering, maar op EGF was er zo’n heel gaar illegaal ebookstopic, geleid door een account dat ook alleen in dat topic actief was. Dat werd toen aangegeven door een forummer bij Brein (bleek later), dat rare account kreeg een officiele waarschuwing, en daarbij werd het topic gesloten. Was top!

6 likes

Haha ahh!

Als ik in de Aldi / Lidl loop, denk ik nog regelmatig terug aan een post van iemand van het EGF die ooit lekker rustig boodschappen aan het doen was in de Aldi of Lidl waar ze als enige was en er na een tijdje achterkwam dat de winkel dicht was wegens een verbouwing. Moet er altijd beetje van grinniken als ik daar aan denk.

56 likes

Hoe is t nu anders dan voor je gevoel?

Maar onze leeftijden veranderen toch ook? In die tijd was ik zelf ± 20 dus had ik meer casual dates haha.

1 like

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Gingen wij toen niet super vaak op dates? Misschien is dat verschil met nu. Weet niet of dat voor iedereen geldt hoor, maar we praatten het topic wel flink vol met ervaringen!

3 likes

Jaaa, dat vond ik ook echt een leuke tijd! Voelde ook echt heel erg als een groep waar je jezelf in kon herkennen en die met elkaar meeleefden. Onder vriendinnen was ik toch vaak de enige die datete, maar daar maakte mensen hetzelfde mee.

@Eddie ben jij eigenlijk single? Ik meende wel iets gelezen te hebben over een vriend? Maar ik denk dat er veel andere mensen in zitten en dat “wij” ook zijn veranderd. En daarnaast heb ik ook het idee dat er in het algemeen minder gedate wordt in dat topic,maar voor mij is het nog steeds wel het meest “mijn” topic! Ik voelde me ook gek toen ik er niet meer mee kon/wilde posten toen ik heel even een relatie had.

7 likes

Ik ben bevriend met een stel dat geëmigreerd is uit een Latijns Amerikaans land en zij willen hun kindje (wordt in september geboren) een Nederlandse naam geven en toen vroegen ze me laatst heel serieus wat ik van de naam Gerda vond en ik moest echt zo hard lachen :rofl: Een latina die Gerda heet. We noemen de baby nu wel steeds Gerda als we het over haar hebben, maar ik geloof dat ze nu toch wel verder gaan kijken naar een andere naam.

54 likes

Hier moet ik altijd aan denken als ik door een hele rustige supermarkt loop, kijk dan echt om me heen of er geen bouwvakkers zijn :joy:

7 likes

Zijn zij ook Latijn-Amerikaans of Nederlandse roots wel?

qua klanken vind ik carla ook een mooie naam, maar ik associeer het vooral met een strenge, 60-jarige vrouw die ik ken

7 likes

Oh ik heb daar juist wel een wat oudere dames associatie bij! Maar doet me denken aan iets wat ik ooit op reddit las, iemand die zijn zus belachelijk maakte dat zij haar dochter zo’n ontzettend ouderwetse naam gegeven had. Heette het kind Rebecca. Dat is toch een prima naam?

8 likes

Hahaha nee zij hebben echt 0 Nederlandse roots, maar ze hebben de intentie om hier voor altijd te blijven en vonden een Nederlandse naam dan heel leuk. Ik vond het vooral grappig omdat de twee Gerda’s die ik ken ook echt op een boerderij in Drenthe wonen :rofl: Ben heel benieuwd waar ze mee aan gaan komen, hun zoontje heeft wel echt een hele leuke naam.

@LaPetiteRobeNoire hahaha ja, veel namen die ik dan leuk vind in het Spaans vinden zij echt super ouderwets. Maarja wie weet wordt Gerda wel helemaal hip.

Edit:
@anon50301661 de Hebreeuwse versie van Rebecca (Rivka) vind ik ook echt prachtig. Maar ik heb sowieso echt een zwak voor Hebreeuwse namen.

5 likes

Heb jij weleens een succesverhaal van jezelf gedeeld op LinkedIn?

Edit: Dus een zelf gemaakt bericht, eventueel met een foto van jezelf erbij. Niet die standaard baanupdate die je kunt delen.

• Ja, maar was ook wel echt een heel groot succes en daarom het vermelden waard
  • Ja, een nieuwe baan, afstuderen of iets in die trant
  • Nee
  • Ik heb geen LinkedIn

0 stemmers

Zo ja, hoe voelde je je daar bij?

• Prima, hoort erbij toch
  • Cringe

0 stemmers

Wat vind jij van alle succesverhalen op LinkedIn?

• Prima, daar is LinkedIn voor
  • Soms wel leuk om te lezen, soms beetje cringe
  • Altijd cringe
  • Ik kijk nooit op LinkedIn
  • In mijn tijdlijn geen succesverhalen

0 stemmers

1 like

Wel gewoon die automatische boodschap die je kan delen als je een nieuwe baan hebt. Dat vind ik bij anderen ook prima en helemaal niet cringe. Maar die ellenlange verhalen over de buurvrouw van je tante’s achternichtje die je een compliment heeft gegeven over iets dat heel vaag en indirect misschien iets met je werk te maken heeft zijn ontzettend irritant. Ik wil gewoon info en tips die met mijn vakgebied te maken hebben, daarvoor zit ik op LI.

9 likes

Oja, ik doel ook eigenlijk wel specifiek op zelf gemaakte berichten. Niet die standaard profielupdates inderdaad.

2 likes

Oh ja, dan is het 99% cringe :smile:

1 like

Maar die profielupdates moet je ook handmatig aanvinken dat je dat wil delen met je volgers (als je bijv een nieuwe baan hebt).

Mensen op LinkedIn vinden zichzelf zo interessant.

3 likes

“Mijn juf gaf mij een vmbo advies (wat helemaal oké is), maar ben nu afgestudeerd met een master!!!”

:yawning_face:

27 likes